• Missilence

Foglossning eller ischias??

Hejhopp!

Jag är nu i v.16 och får ibland ont i ena skinkan, typ som träningsverk fast långt in så det går inte å trycka på det för å känna vart det sitter.

Har även fått som hugg/ilande smärta I RUMPAN?! Upp i tarmgången känns det som :s

Någon som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Foglossning eller ischias??
  • fritil9

Jag har exakt samma, bara höger skinka. Gravid v. 13! Funderar också på vad det är!

• Juliii86

Jag brukar ha knivsmärtor från låren upp till rumpan och kan knappt gå eller sitta ner för det hugger till kraftigt. Till mig sa dom att det är ischias. Jag brukar få det när jag står upp för länge på en och samma plats.

• alade

Foglossning kan ofta te sig som falsk ischias. Blir det bättre av att stretcha rumpan? För mig brukar det bli mycket bättre då. Mitt problem är överrörliga SI-leder bak (mao foglossning)

• Missilence
    Juliii86 skrev 2017-07-03 10:33:36 följande:

Jag brukar ha knivsmärtor från låren upp till rumpan och kan knappt gå eller sitta ner för det hugger till kraftigt. Till mig sa dom att det är ischias. Jag brukar få det när jag står upp för länge på en och samma plats.

Det är kanske ischias då! Jag får ont om jag går länge bara
  • Missilence
    alade skrev 2017-07-03 12:13:10 följande:

Foglossning kan ofta te sig som falsk ischias. Blir det bättre av att stretcha rumpan? För mig brukar det bli mycket bättre då. Mitt problem är överrörliga SI-leder bak (mao foglossning)

Vet inte riktigt hur man ska sretcha det, för det känns inte som man kommer åt det :S det kommer som sagt ofta när jag går längre
  • Lady K

Hade också liknande problem tidigare i min graviditet, från typ vecka 20 och sen blev det värre och värre fram till v 27 då det högg så i höger skinka/ ner i benet att jag inte kunde gå. Efter ett par dagars vila gick det över och efter det har jag inte haft någon mer känning. Och då har jag ändå haft ett tungt och fysiskt jobb. Kan varit foglossning, ischias eller kanske bara bebis som låg till så att en nerv hamnade i kläm?

• alade
    Missilence skrev 2017-07-03 17:20:07 följande:

Vet inte riktigt hur man ska sretcha det, för det känns inte som man kommer åt det :S det kommer som sagt ofta när jag går längre

Googla hur du stretchar rumpan. Det kan hjälpa massor! Värt att testa för att se
  • Bebis2dec17

Hej,

Det är foglossning. Hade precis samma när jag var gravid med min första bebis, och känner även nu att det börjar komma igen. Är i v. 18..

Tyvärr så brukar det hålla i sig tills bebisen kommer eftersom magen blir tyngre och belastar ryggen mer..

Prova sov med en kudde mellan låren/knäna, det tycker jag lättar på trycket lite.

• Missilence
    alade skrev 2017-07-03 17:48:42 följande:

Googla hur du stretchar rumpan. Det kan hjälpa massor! Värt att testa för att se

Ja, jag får testa det! Tack för tipset :)
  • Missilence
    Bebis2dec17 skrev 2017-07-03 21:24:23 följande:

Hej,

Det är foglossning. Hade precis samma när jag var gravid med min första bebis, och känner även nu att det börjar komma igen. Är i v. 18..

Tyvärr så brukar det hålla i sig tills bebisen kommer eftersom magen blir tyngre och belastar ryggen mer..

Prova sov med en kudde mellan låren/knäna, det tycker jag lättar på trycket lite.

Är det något som konstateras hos BM? För det är inget man kan göra nått åt va? Det är ju inte så illa nu men det känns som det kan bli värre
Svar på tråden Foglossning eller ischias??