nudlar ÄR billigt !!
köpte nu 65 gram med kryddpåse för 1kr st ,,ja rätt billigt va ?
Ja det är ganska billigt men inte specillet gott, eller mättande en som fruksot/nattmat typ enligt mig äter dom för typ 6/10 kronor :)
Det ger 15-16kr/kg och normalt pris för spagetti är 11-12kr/kg. Nudlar är inte billigt.
Nja. Gula ärtor, potatis, morötter och lök är billigare och nyttigare och godare.
Klart saker kan vara billiga på extrapris......
Havregryn är också billigare. Och krossade tomater. På hösten är så gott som alla rotfrukter och vitkål billigare. Kort sagt finns det ganska många livsmedel som man kan laga god och näringsrik mat av som är billigare än nudlar.
Finns mycket som är billigare, godare och nyttigare.
då får du inte 16 olika buljongpåsar med,ok dom inte nyttiga men va sjutton vi ska alla ...
Det viktiga är väl inte priset eller?
Jag trodde mat handlade om smak och näring och att man även var intresserad av vad det man stoppar i sig har för ursprung, klimatpåverkan osv men jag kan så klart ha fel
Jag trodde mat handlade om smak och näring och att man även var intresserad av vad det man stoppar i sig har för ursprung, klimatpåverkan osv men jag kan så klart ha fel
Det var billigt den gången, men sällan är nudlar billigt annat än i storpack.
Nudlar är dyr mat och ger för lite för anses billig mat, och då dessa portioner.
Men däremot är det gott och väldigt enkelt
Ja, det var billigt.