• kallebakom

nudlar ÄR billigt !!

köpte nu 65 gram med kryddpåse för 1kr st ,,ja rätt billigt va ?

• Svar på tråden nudlar ÄR billigt !!
  • volvo142

Ja det är ganska billigt men inte specillet gott, eller mättande en som fruksot/nattmat typ enligt mig äter dom för typ 6/10 kronor :)

• Lena

Det ger 15-16kr/kg och normalt pris för spagetti är 11-12kr/kg. Nudlar är inte billigt.

• Ugggies

Nja. Gula ärtor, potatis, morötter och lök är billigare och nyttigare och godare.

• Aniiee

Klart saker kan vara billiga på extrapris......

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Ugggies

Havregryn är också billigare. Och krossade tomater. På hösten är så gott som alla rotfrukter och vitkål billigare. Kort sagt finns det ganska många livsmedel som man kan laga god och näringsrik mat av som är billigare än nudlar.

• zemer
    kallebakom skrev 2017-07-01 21:00:26 följande:

Nja.. jag köpter pasta 500g för 5,90 kr. Det är billigare och godare.
  • kallebakom
    zemer skrev 2017-07-02 08:09:04 följande:
    Nja.. jag köpter pasta 500g för 5,90 kr. Det är billigare och godare.
    då får du inte 16 olika buljongpåsar med,ok dom inte nyttiga men va sjutton vi ska alla ...
  • zemer
    kallebakom skrev 2017-07-02 18:09:14 följande:

då får du inte 16 olika buljongpåsar med,ok dom inte nyttiga men va sjutton vi ska alla ...

Ne det får jag i och för sig inte.. men som sagt vanlig pasta är godare än nudlar och kryddor kostar inte många ören per portion.
  • Mandel

Det viktiga är väl inte priset eller?

Jag trodde mat handlade om smak och näring och att man även var intresserad av vad det man stoppar i sig har för ursprung, klimatpåverkan osv men jag kan så klart ha fel

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • kallebakom
    Mandel skrev 2017-07-02 20:48:07 följande:

Jag trodde mat handlade om smak och näring och att man även var intresserad av vad det man stoppar i sig har för ursprung, klimatpåverkan osv men jag kan så klart ha fel

ja jo önskar kunde välja så ,trots jobb så blir inte mkt kvar att äta för.... jag behöver väl nte säga att jag stolt sosse ? du då rik överklass moderat... fy f
  • klyban
    kallebakom skrev 2017-07-01 21:00:26 följande:

Det var billigt den gången, men sällan är nudlar billigt annat än i storpack.
    Nudlar är dyr mat och ger för lite för anses billig mat, och då dessa portioner.

Men däremot är det gott och väldigt enkelt

hur många meter var det?
  • kallebakom
    Mandel skrev 2017-07-02 20:48:07 följande:

en del har otur i livet ,hatar sånna som säger köp det o det BARA FÖR NI HAR RÅD JA era ....
Svar på tråden nudlar ÄR billigt !!