• Anonym (Emny)

Kan inte ge han barn

Jag och min nya gubbe ha försökt få barn o 1 år. Jag blev gravid för 9 mån sen och fick mf samma dag som plus.innan dess ha jag vari oskyddat sen flera år dock ej med denna kille. Har 2 barn sen innan och dom kom fort. Är 31 idag och fundera på åldern eller att sista barnet kom med kejsar snitt. Känner mig maktlös och om jag ej kan få flera barn borde jag släpps honom då han vill ha

• Svar på tråden Kan inte ge han barn
  • Meriall

Men vänta. Du har barn sedan innan. Han har inte det. Nu har ni svårt tillsammans. Uppfattar jag det rätt? I så fall är det ju troligare att anledningen till att ni inte får barn ligger hos honom. Då skulle han ju få svårare med någon annan iom att han måste börja om.

Sök hjälp från sjukvården istället. 31 är absolut inte för gammalt, det är väl typ medelåldern för att få första barnet i Sthlm.

• Anonym (Emny)
    Meriall skrev 2017-06-30 23:02:04 följande:

Men vänta. Du har barn sedan innan. Han har inte det. Nu har ni svårt tillsammans. Uppfattar jag det rätt? I så fall är det ju troligare att anledningen till att ni inte får barn ligger hos honom. Då skulle han ju få svårare med någon annan iom att han måste börja om.

Sök hjälp från sjukvården istället. 31 är absolut inte för gammalt, det är väl typ medelåldern för att få första barnet i Sthlm.

Men jag blev gravid en gång och hans ex blev gravid men valde abort :(
  • Meriall

Han kan ha få spermier. Då är chansen mindre att bli gravid men det kan hända. Då kan ni ju lätt få hjälp med ivf tex.

Svar på tråden Kan inte ge han barn