• Linda2barnsmamma

Nyplussad med nr 3 ! :)

Hejsan alla.

Jag och min man , 27 o 28 år har försökt ett par månader med nr 3. Har två flickor födda 2010 o 2011.

För 1 vecka sedan plussade vi. Tror jag är i max v 6 då jag inte haft så mycket symptom o även en pytteliten blödning för några veckor sedan.

Det är ca 9 månader sedan jag slutade med p sprutan och har bara haft 1 enda blödning under dessa månader som varade i 3 dagar.

Så nu börjar dessa "oroliga" veckor fram till v.12... Även om det är 3e så känner jag mig helt ny i det här igen. :)

Häng på ! Oavsett första andra tredje med flera

• Svar på tråden Nyplussad med nr 3 ! :)
  • Cizzi86

Tror det finns en hemlig fb grupp. Följer en annan tråd..bf 2018 mars nånting. De har startat en eller två grupper. Inte gått med i nån än..

• Tredjebarnet?

Vul igår gick bra, jag var så nervös så jag knappt kunde ligga stilla men jag fick se en liten klimp med ett pickande hjärta, så allt såg bra ut. Så ohyggligt skönt och overkligt. Så nu är jag i vecka 8 (7+4) och nästa koll blir till kub antar jag om ca en månad. Så nu försöker jag glädjas istället för att oroa mig. Men vågar nog inte berätta för nån förrän efter kub är gjord...., lite nervös fortfarande ändå att nåt ska hända.....

• Nrk79
    Tredjebarnet? skrev 2017-07-18 21:01:23 följande:

Vul igår gick bra, jag var så nervös så jag knappt kunde ligga stilla men jag fick se en liten klimp med ett pickande hjärta, så allt såg bra ut. Så ohyggligt skönt och overkligt. Så nu är jag i vecka 8 (7+4) och nästa koll blir till kub antar jag om ca en månad. Så nu försöker jag glädjas istället för att oroa mig. Men vågar nog inte berätta för nån förrän efter kub är gjord...., lite nervös fortfarande ändå att nåt ska hända.....

Härligt! Njut!! :)
  • 101218

Hallå alla, jag tar och hoppar in här :)

Har nyligen plussat och tror jag är runt vecka 6. Fick ingen mens efter jag slutade med p-pillren så jag är lite osäker, men där runt omkring borde jag vara!

Har två pojkar sedan tidigare födda 10 och 12 med en annan pappa.

• Cizzi86

Hej 101218! Ditt inlägg skulle kunna vara jag:P har oxå två grabbar födda 10 och 12 med en annan pappa. Bf 8 mars och detta blir sambons första barn. Såå roligt att få göra detta igen och extra roligt när det är hans första. Blir lixom lite nytt igen på nåt sätt.
    Befinner mig just nu i V8(7+1) och kissar ofta, ryggen är lite svagare(iofs mycket lyft och så på jobbet nu), liite ömma bröst, illamående då och då, trötthet och låg energi. Tycker bristen på energi är jobbig då jag är en riktig duracellkanin i vanliga fall:P Hade hormonstorm från helvetet för ett par veckor sen men det är lugnare nu. Blödigare än vanligt men ilskan har lagt sig en hel del...vilket sambon är lycklig över. Hahhaa! Ska till bm den 31 på inskrivning. Bokat privat ul den 4 aug och sen ska vi göra Nipt den 18 aug. Vill att dagarna ska gå fort nu!vill se att det är ngt därinne på vul/ul och sen när vi gjort Nipt kommer vi få reda på könet, vilket jag längtar till. Tog inte reda på det de andra två graviditeterna men denna vill jag veta. Hoppas så in i norden på en tös men är ganska inställd på en pojk:P
    Hur går det med er andra?

• 101218
    Cizzi86 skrev 2017-07-22 16:52:41 följande:

Hej 101218! Ditt inlägg skulle kunna vara jag:P har oxå två grabbar födda 10 och 12 med en annan pappa. Bf 8 mars och detta blir sambons första barn. Såå roligt att få göra detta igen och extra roligt när det är hans första. Blir lixom lite nytt igen på nåt sätt.
    Befinner mig just nu i V8(7+1) och kissar ofta, ryggen är lite svagare(iofs mycket lyft och så på jobbet nu), liite ömma bröst, illamående då och då, trötthet och låg energi. Tycker bristen på energi är jobbig då jag är en riktig duracellkanin i vanliga fall:P Hade hormonstorm från helvetet för ett par veckor sen men det är lugnare nu. Blödigare än vanligt men ilskan har lagt sig en hel del...vilket sambon är lycklig över. Hahhaa! Ska till bm den 31 på inskrivning. Bokat privat ul den 4 aug och sen ska vi göra Nipt den 18 aug. Vill att dagarna ska gå fort nu!vill se att det är ngt därinne på vul/ul och sen när vi gjort Nipt kommer vi få reda på könet, vilket jag längtar till. Tog inte reda på det de andra två graviditeterna men denna vill jag veta. Hoppas så in i norden på en tös men är ganska inställd på en pojk:P
    Hur går det med er andra?

Haha ja va kul, vi har ju rätt så nära BF oxå. Detta är min sambos första barn med :) Jag har nästan inga symtom vilket oroar mig lite, lite småtrött och ingen vidare matlust men annars känns det som vanligt! Får hoppas allt står rätt till ändå!
  • Cizzi86

Det gör det säkert!man behöver inte ha så mycket symptom för att det ska va bra. Kommer säkert mer snart. Hur gammal är du? Blir en sladdis för dig med då:)

• 101218
    Cizzi86 skrev 2017-07-22 17:59:08 följande:

Det gör det säkert!man behöver inte ha så mycket symptom för att det ska va bra. Kommer säkert mer snart. Hur gammal är du? Blir en sladdis för dig med då:)

Ja, det gör det säkert :) Jag är 25, du då?
  • Skrutt 83
    101218 skrev 2017-07-22 16:16:15 följande:

Hallå alla, jag tar och hoppar in här :)

Har nyligen plussat och tror jag är runt vecka 6. Fick ingen mens efter jag slutade med p-pillren så jag är lite osäker, men där runt omkring borde jag vara!

Har två pojkar sedan tidigare födda 10 och 12 med en annan pappa.

Stort grattis och välkommen hit! Jag är också i vecka 6 och har bf runt 20 mars
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • hggeli
    Tredjebarnet? skrev 2017-07-14 18:44:08 följande:

Vecka 8 idag (7+0) och VUL på måndag. Är så stressad och nervös, kan inte tänka på nät annat. Analyserar symptomen hela tiden, gör brösten mindre ont nu eller inte. Oroar mig för att jag inte är särskilt trött och att illamående och onda bröst har minskat. Det var likadant vid dom tidigare MA...., suck. Tänk om det är samma igen på måndag.... orkar inte:(

Samma här eller jag tänker på det väldigt ofta hur jag mår och vad jag känner. Försöker slappna av och rekommenderar detsamma till dig. Har haft tidigt missfall och tappat ett barn i vecka 21 pga för tidig födsel av oklar infektion. Längtar så efter barn coh 3 år har gått sen vi började föröka med mycket smärta pga det jag beskrev innan. Så jag oroar mig också känner jag ej klarar så mycket mer smärta. Men vi vill ju ha barn så om nått händer igen är det ju bara fortsätta försöka :( går ju liksom inte ge upp. Men håller med, det är oroligt och smärtsamt. Men jag försöker att njuta nu. Inget tyder på att nått skulle hända och gör det det är det bttre ta itu med det då. Inte förvänta sig det innan.. det är bättre istället njuta och va glad men jag försöker att inte heller förvänta mig att det ska gå bra, för då blir det också smärtsamt, varken positiva eller negativa förväntningar utan bara känna lycka i nuet typ ;) det försöker jag göra. men det är inte lätt.
    håller tummar för oss båda <3
Svar på tråden Nyplussad med nr 3 ! :)