• kallebakom

vart är gubbröran ??

läser midsommartrådarna,men INGEN verkar åta gubbröra ? varje eftrmiddag kl 3 varje år så länge jag kan minnas äter vi det iallafall

• Svar på tråden vart är gubbröran ??
  • Nandez
    EnAnonumius skrev 2017-06-22 23:23:04 följande:
    Samma här det var liksom den låten som poppad upp i min skalle när jag såg ditt inlägg.. Tungan utesmile2.gif
  • EnAnonumius
    Rymdmoln skrev 2017-06-22 23:27:16 följande:
    Haha :) helt rätt! Trevlig midsommar förresten :)
    Saken är den att jag själv hatar surströmming och flyr själv.. Tungan ute

Trevlig Midsommar.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Nandez
    EnAnonumius skrev 2017-06-23 10:50:42 följande:
    Saken är den att jag själv hatar surströmming och flyr själv.. Tungan utesmile2.gif

Trevlig Midsommar.
    Trevlig midsommar.
  • EnAnonumius
    Aniiee skrev 2017-06-22 23:29:39 följande:
    När jag var liten hade min mamma en kompis som hade en ledarhund. Väldigt fin, lydig och glad svart labrador. En sån där vacker augustidag när vi firade ALLAS födelsedagar i familjen utom min, eftersom jag är den enda som INTE är född i Augusti, så fanns så klart surströmming på menyn, och den burken ställdes, intelligent nog, ute i trädgården för att vädras.....

Och plötsligt kom denna fina labbe in och STANK surströmming. Han hade INTE ätit den. Han hade vält burken och RULLAT sig i den =P

(Samma labbe åt en gång upp en hel lasagne för 8 personer.....)
    Ahww.
    Sensmoralen av denna historia. Lita inte på väluppfostrade vovvar..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Janbanan1968x

"Var är gubbröran? ska det vara.

Vart = riktning (ex. "Vart ska vi åka?", "Vart tog alla språkkompetenta skribenter vägen?")
    Var = befintlighet (ex. "Var är boken?", "Var är alla språkpoliser när de behövs?")

• Primmeling
    Janbanan1968x skrev 2017-06-23 18:32:08 följande:

Vart = riktning (ex. "Vart ska vi åka?", "Vart tog alla språkkompetenta skribenter vägen?")
    Var = befintlighet (ex. "Var är boken?", "Var är alla språkpoliser när de behövs?")

• Forumvärd
    EnAnonumius skrev 2017-06-22 23:24:52 följande:
    Surströmming, det effektiva sättet att få mina vänner (även norlänningar) att fly fältet snabbt vid stanken av den.. smile2.gif
    Det som är så gott!Skrattande
    Men det luktar död kloakråtta...
  • Aniiee
    Janbanan1968x skrev 2017-06-23 18:32:08 följande:

nä, VARS är gubbröran, heter det...... =P
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Hjärt

Vi gör en gubbröra på gravadlax istället för sill. Såå gott. Äts på en bit knäckebröd.

• Glinda från Oz

Jag har hört namnet förr, men fick googla för att kolla vad gubbröra innehöll. Det låter inte särskilt gott, så jag förstår att det inte är så populärt.

Svar på tråden vart är gubbröran ??