• absalon

Bli politiker?

Funderar på att bli politiker på heltid. Jobbet verkar lattjo och hyggligt betalt.
    Den stora frågan är - vilket politiskt parti bör man satsa på, om man vill göra en snabb karriär? Jag tror det bästa är att välja parti först och ideologi sen. Behöver man överhuvudtaget ha någon ideologi nuförtiden?

• Svar på tråden Bli politiker?
  • absalon
    Aliona skrev 2017-06-21 21:20:00 följande:

Verkar som du har halva ansökningsbrevet färdigt redan Flört

Ja, det är bara partivalet, som vållar lite besvär. Det är ungefär som att satsa på aktier. Flera partier riskerar ju att ramla ur riksdagen nästa år. Kan närmast jämföras med konkurs inom näringslivet.
  • Carambolan

Jag gissar att SD är det smartaste ur ren karriärsynpunkt. Många röster och mandat men väldigt få som vill stå för sitt medlemskap i partiet. Det är inte direkt de vassaste knivarna i lådan som företräder partiet i riksdagen idag så jag tror att någon med lite driv, kunskap och vältalighet kan göra snabb karriär där.

• nernu

Dålig affär om du vill ha pengar. Det är dåligt betalt. Du får jobba gratis hela tiden på kvällar och helger. Du är aldrig ledig och privat. Allt är ditt fel oavsett om du är inlandad eller inte.

Svar på tråden Bli politiker?