• InaLo

Hjälp vid dåliga fsh och amh?

Hej!

Jag o min sambo tänkte för ca ett år sedan att vi skulle försöka få ett barn till. Nu ett år senare så har ju inget hänt. Jag har hunnit bli 39(var(38 när vi börja) och mina värden ser ju inte bra ut(enligt werlab)

Fsh26

Amh0,3

Östradiol 186

Jag har regelbunden ägglossning enligt tempkurvan på dag12 och lutealfas på 14-15 dagar.

Vi överväger nu att kontakta någon läkare. Eftersom vi har barn tidigare så förstår jag att det är privat som gäller men gäller det även om man bara skulle vilja få något utskrivit för att förbättra äggkvalitet? Finns det ens någon medicin som kan förbättra äggkvalitet?

Finns det någon Gyn i Halland/Göteborg som man kan tänkas vara villiga att hjälpa med något recept.

Man vill inte slänga ut massor med tusenlappar bara för att förmodligen bli nekade hjälp. Någon klok där ute som har några svar.

• Svar på tråden Hjälp vid dåliga fsh och amh?
  • Snuttis2

Tråkigt att höra , har själv lite påverkad äggreserv o har gjort landstingsfinansierad ivf!

FSH 14 o amh 0.6 tror jag!

Tyvärr så finns inga vetenskapliga belägg för att du kan påverka din äggreserv , inga magiska piller som man kan stoppa i sig utan det genetiska arv du har är tyvärr förbestämt!

Jag hade i ert fall absolut tagit hjälp nu direkt , om ni har ork o ekonomi så hade jag provat ivf (även om jag tror att de kan vara lite tveksamma med värdena ovan?)

Vet att mina var lite i gränslandet för att ivf var rekommenderat.

Om ni på något vis är begränsade i det ena eller andra hade jag faktiskt hellre satsat på äggdonation !!!

Bekymret är att även att du får ägglossnings utslag så säger det inget om du faktiskt släpper ägg när du ägglossar. Med dina värden så är det tyvärr också troligt att äggens kvalité är påverkad.

Fy vad tråkig jag låter men vill ändå vara lite ärlig med sannolikheten !

Svar på tråden Hjälp vid dåliga fsh och amh?