WhatsApp, Viber eller Skype? Vilken funkar bäst?
Vad jag vill är att kunna skicka sms och ringa vanliga samtal gratis, videosamtal kör jag aldrig.
Jag vill slippa skapa konton och lösenord om jag inte måste.
Skype kräver ett konto med en hotmail-adress och lösenord om jag fattar rätt men WhatsApp och Viber använder bara telefonnumret?
Integritet är en vacker sak så kryptering och sånt är guld värt och att Appen inte säljer ut en på något vis och delar eller sparar ens information t ex till gud vet vem.
Hur ligger det till med WhatsApp där som ju ägs av Facebook? Jag är FB-vägrare och vet att det var någon stor rättssak i Tyskland nyligen om WhatsApp och integritet men minns inte detaljerna och orkar inte leta just nu.
Jag behöver inte kopplas ihop med alla i min kontaktlista som har appen utan ser det som en fördel om jag själv addar personen jag vill prata med men det är inget måste.
Stabilitet är ju bra och att samtalen går fram som "vanliga" samtal och likaså sms utan att man behöver logga in på något vis. Jag vill alltså att telefonen ska ringa/pipa om någon försöker nå mig på appen.
Jag skulle bli överlycklig för många svar om vilka ni använder och föredrar och varför.