EnAnonumius skrev 2017-06-13 00:19:12 följande:
Det är inte tobaksbolagen som framställer e-juicer och e-ciggen.
Vad har du fått det i från?
E-Juicen som innehåller nikotin är redan ställd under tobakslagen. Dock så betyder det inte att det är "bara" tobaksbolagen som framställer e-juicerna för den saken skull.
Och JA du kan få samma smaker på E-juicer som på klick ciggen.
Du jag har ingen anledning att sitta och "tro på dig" bara för att du bönar och ber om det och sedan i samma inlägg sitter på noll grunder och anklagar mig för att vara naiv.
Jag skall reda ut en direkt lögn från din sida.
Varför sitter du på totalt noll grunder och anklagar mig för att vara naiv?`
Detta är en direkt lögn från din sida. Jag har aldrig sagt eller ens påstått att e-juicer är "icke farliga". Det är faktiskt ett direkt påhitt från din sida att jag har påstått detta. Och att du tillskriver mig åsikter och i samma mening sedan kallar mig för naiv.
Så jag har en motfråga till dig. Varför är det så viktigt att kalla folk för naiva så otroligt viktigt att du till och med dra till med en direkt lögn för att göra det?
Nej jag vet men många tobaksbolag gör ju också det. Du sa att e cigg inte borde regleras för att det är som mat på ett ugefär och det låter naivt.
"E-juicen innehåller ju bara nikotin, av allt det som finns i vanliga cigaretter, så man slipper ju helt klart massor av farliga ämnen om man byter (jag läste 95% någonstans, men jag vet inte hur säker den siffran är)." det här lät väldigt naivt det finns igen forsknig som är helt godkänd för Ecigg. Att du tror på allt det där själv låter naivt. Det är inte det minsta viktigt för mig att kalla dig naiv. Ljugit har jag inte gjort. Du försvarar nått med näbbar och klor som igen vet tillräckligt om. Och att du tror att poltikerna är nöjda med eciggs lagarna är också naivt. Kan dom beskatta och göra saker restrektivare så gör dom det det är liksom igen nyhet. Även om sakerna ej är helt bevisat farigt. bönar och ber var också att ta i. Herregud vad du inte är trevlig.
Sen så påstår du på ett ungefär att det är samma grej att röka saker som finns i livsmedel som att äta. i stycket under. och säger att det knappast kommer få varnigar det låter också naivt enligt mig. Men vi får väl se vem som har rätt om x antal år.
"Vad är det för varningar de skall sätta på e-juicer som inte redan finns ute bland livsmedlen som man äter på daglig basis?
E-Juicerna består av Propylene Glycol och Vegetable Glycerin används redan i vanliga livsmedel som du äter, och du inhandlar i din närmsta livsmedelsbutik. Så de lär ju knappast få "andra varningar" än de som redan finns för livsmedelsindustrin, då man faktiskt puffar just på livsmedelsprodukter som är spetsad med nikotin om man puffar på nikotinbaserad e-juice. Nikotinet är i sin renaste form som man blandar in i e-juicen."