• volvo142

klick cigg svara helst utan åsikter

jag började röka 2008 då rökte jag mentolciggaretter. Sen 2011 gick jag över till camel med en klick sen till dubbel mint green. Och nu säljs ej mina cigg i handlen längre vilket jag tycker är fel.
    Har gått över till vanliga nu. Men undrar helt enkelt om det finns nått udantag i för klick cigg? typ om man beställer från utlandet och betlar punktskatt osv? Åka kort färga? fara på flygplatsen? och typ bunkra för ett år?.. Finns det några "kryphål" så vuxna människor kan få röka den sort dom vill? saknar mina klickisar :( och mentol är inte gott längre när man vant sig vid en viss sort. Ljust mentol förbjuds 2020 som jag förstod det också så det är ju knappt lönt att vänja om sig till camels nya äckel klick. Ja det var det från mig :) OBS söker bara lagliga vägar så att säga.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-09 22:57
    började 2011 att röka menade jag men men..

• Svar på tråden klick cigg svara helst utan åsikter
  • Anonym (Också)
    volvo142 skrev 2017-06-10 01:40:35 följande:

Anonym (Också) slutade du röka för smakförbudet?

Ne, jag fick ett virus i lungorna som gorde att jag inte kunde andas knappt och var riktigt dålig. Då sa jag på skämt att man kansle ska sluta. Läkaren sa att om jag tyckte detta var hemsk så är kol mycket värre. Blev skiträdd, efterspm det var ett virus var min kropp tvungen att klara de själv. Läkaren visste inte ens om jag skulle klara mig. Där och då med sjukdom i lungorna som dom inte kunde glra något fick jag en tankeställare.
  • Dumbledore
    EnAnonumius skrev 2017-06-10 03:14:13 följande:

Tja..

Vad är det för varningar de skall sätta på e-juicer som inte redan finns ute bland livsmedlen som man äter på daglig basis?

E-Juicerna består av Propylene Glycol och Vegetable Glycerin används redan i vanliga livsmedel som du äter, och du inhandlar i din närmsta livsmedelsbutik. Så de lär ju knappast få "andra varningar" än de som redan finns för livsmedelsindustrin, då man faktiskt puffar just på livsmedelsprodukter som är spetsad med nikotin om man puffar på nikotinbaserad e-juice. Nikotinet är i sin renaste form som man blandar in i e-juicen.

Sedan är det väl knappast stanken som är det vidrigaste med analoga ciggen?

Man dra ju ned i lungorna b.la tjära, bensen, kolmonoxid (etc andra skadliga ämnen) och det är samma sak även för dem som passiv rökare. Hur vidrigt är inte det?

E-juicen innehåller ju bara nikotin, av allt det som finns i vanliga cigaretter, så man slipper ju helt klart massor av farliga ämnen om man byter (jag läste 95% någonstans, men jag vet inte hur säker den siffran är).
  • volvo142
    Dumbledore skrev 2017-06-12 23:28:36 följande:
    E-juicen innehåller ju bara nikotin, av allt det som finns i vanliga cigaretter, så man slipper ju helt klart massor av farliga ämnen om man byter (jag läste 95% någonstans, men jag vet inte hur säker den siffran är).
    Jo men det hjälper inte när det gäller lagar kring sånt kolla bara på snus en dosa kostar fan 60 spänn... Tror inte en sekund på att det är lika öppet med ecigg idag om 4/7 år. Sen så säger ju vissa att det är farligt och andra inte man vet helt enkelt inte långtidsefekterna. Även om det som sagt säkert är bättre men det är inget man vet försen det är bevisat.
  • volvo142
    Anonym (Också) skrev 2017-06-12 23:16:31 följande:
    Ne, jag fick ett virus i lungorna som gorde att jag inte kunde andas knappt och var riktigt dålig. Då sa jag på skämt att man kansle ska sluta. Läkaren sa att om jag tyckte detta var hemsk så är kol mycket värre. Blev skiträdd, efterspm det var ett virus var min kropp tvungen att klara de själv. Läkaren visste inte ens om jag skulle klara mig. Där och då med sjukdom i lungorna som dom inte kunde glra något fick jag en tankeställare.
    Usch då vilken tur att du klarade dig då!
  • volvo142

Kanske tobaksbolagen har gjort samma smaker på e cigg som med klick cigg? Det skulle va underbart då skulle jag gå över på dirren..

• volvo142

på nått sätt kändes det som att JTI och Philip Morris hade makt ända till 2013.. Dom hade lyckats avisa varnigsbilder på cigg som var på kartan redan 2009 hålla priserna under 50 lappen. Bara varnigstexter och rökförbud i allmänna områden innomhus. Sen hände nått dom har liksom inte nått alls att sätta emot idag. Hur mycket dom en lobbar och mutar som dom gjorde med eu direktivet. så lyckades dom bara med att urvattna det vädligt lite. Undra varför förr så kunde dom ju ändå komma undan trotts risker och få rätt ibland i domstol..

• EnAnonumius
    volvo142 skrev 2017-06-12 23:44:08 följande:
    Kanske tobaksbolagen har gjort samma smaker på e cigg som med klick cigg? Det skulle va underbart då skulle jag gå över på dirren..
    Det är inte tobaksbolagen som framställer e-juicer och e-ciggen.
    Vad har du fått det i från?

E-Juicen som innehåller nikotin är redan ställd under tobakslagen. Dock så betyder det inte att det är "bara" tobaksbolagen som framställer e-juicerna för den saken skull. 
    Och JA du kan få samma smaker på E-juicer som på klick ciggen.

volvo142 skrev 2017-06-12 21:46:41 följande:
    Tro mig politker kommer inte låta nått som har med röknig och tobak eller nikotin att vara.. Är det inte bevisat farligt höjer man skatten ändå för det kan ju "nornalisera". Är det inte bevisat ofarligt kan klistra på feta varnigar om att det kan skada typ som snus eller skadar. Sen tycker jag att du är en smula naiv.. Idag är det inte farligt för att man inte vet imorgon kan man komma på att det är inte nyttigt ändå. Men lika skadligt som röknig är det så klart inte.
    Du jag har ingen anledning att sitta och "tro på dig" bara för att du bönar och ber om det och sedan i samma inlägg sitter på noll grunder och anklagar mig för att vara naiv.

Jag skall reda ut en direkt lögn från din sida.
    volvo142 skrev 2017-06-12 21:46:41 följande:
    Sen tycker jag att du är en smula naiv.. Idag är det inte farligt för att man inte vet imorgon kan man komma på att det är inte nyttigt ändå.
    Varför sitter du på totalt noll grunder och anklagar mig för att vara naiv?`

Detta är en direkt lögn från din sida. Jag har aldrig sagt eller ens påstått att e-juicer är "icke farliga". Det är faktiskt ett direkt påhitt från din sida att jag har påstått detta. Och att du tillskriver mig åsikter och i samma mening sedan kallar mig för naiv.

Så jag har en motfråga till dig. Varför är det så viktigt att kalla folk för naiva så otroligt viktigt att du till och med dra till med en direkt lögn för att göra det?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • volvo142
    EnAnonumius skrev 2017-06-13 00:19:12 följande:
    Det är inte tobaksbolagen som framställer e-juicer och e-ciggen.
    Vad har du fått det i från?

E-Juicen som innehåller nikotin är redan ställd under tobakslagen. Dock så betyder det inte att det är "bara" tobaksbolagen som framställer e-juicerna för den saken skull. 
    Och JA du kan få samma smaker på E-juicer som på klick ciggen.

Du jag har ingen anledning att sitta och "tro på dig" bara för att du bönar och ber om det och sedan i samma inlägg sitter på noll grunder och anklagar mig för att vara naiv.

Jag skall reda ut en direkt lögn från din sida.

Varför sitter du på totalt noll grunder och anklagar mig för att vara naiv?`

Detta är en direkt lögn från din sida. Jag har aldrig sagt eller ens påstått att e-juicer är "icke farliga". Det är faktiskt ett direkt påhitt från din sida att jag har påstått detta. Och att du tillskriver mig åsikter och i samma mening sedan kallar mig för naiv.

Så jag har en motfråga till dig. Varför är det så viktigt att kalla folk för naiva så otroligt viktigt att du till och med dra till med en direkt lögn för att göra det?

Nej jag vet men många tobaksbolag gör ju också det. Du sa att e cigg inte borde regleras för att det är som mat på ett ugefär och det låter naivt.

"E-juicen innehåller ju bara nikotin, av allt det som finns i vanliga cigaretter, så man slipper ju helt klart massor av farliga ämnen om man byter (jag läste 95% någonstans, men jag vet inte hur säker den siffran är)." det här lät väldigt naivt det finns igen forsknig som är helt godkänd för Ecigg. Att du tror på allt det där själv låter naivt. Det är inte det minsta viktigt för mig att kalla dig naiv. Ljugit har jag inte gjort. Du försvarar nått med näbbar och klor som igen vet tillräckligt om. Och att du tror att poltikerna är nöjda med eciggs lagarna är också naivt. Kan dom beskatta och göra saker restrektivare så gör dom det det är liksom igen nyhet. Även om sakerna ej är helt bevisat farigt. bönar och ber var också att ta i. Herregud vad du inte är trevlig.

Sen så påstår du på ett ungefär att det är samma grej att röka saker som finns i livsmedel som att äta. i stycket under. och säger att det knappast kommer få varnigar det låter också naivt enligt mig. Men vi får väl se vem som har rätt om x antal år.

"Vad är det för varningar de skall sätta på e-juicer som inte redan finns ute bland livsmedlen som man äter på daglig basis?
    E-Juicerna består av Propylene Glycol och Vegetable Glycerin används redan i vanliga livsmedel som du äter, och du inhandlar i din närmsta livsmedelsbutik. Så de lär ju knappast få "andra varningar" än de som redan finns för livsmedelsindustrin, då man faktiskt puffar just på livsmedelsprodukter som är spetsad med nikotin om man puffar på nikotinbaserad e-juice. Nikotinet är i sin renaste form som man blandar in i e-juicen."
  • Dumbledore
    volvo142 skrev 2017-06-13 00:33:38 följande:

Nej jag vet men många tobaksbolag gör ju också det. Du sa att e cigg inte borde regleras för att det är som mat på ett ugefär och det låter naivt.

"E-juicen innehåller ju bara nikotin, av allt det som finns i vanliga cigaretter, så man slipper ju helt klart massor av farliga ämnen om man byter (jag läste 95% någonstans, men jag vet inte hur säker den siffran är)." det här lät väldigt naivt det finns igen forsknig som är helt godkänd för Ecigg. Att du tror på allt det där själv låter naivt. Det är inte det minsta viktigt för mig att kalla dig naiv. Ljugit har jag inte gjort. Du försvarar nått med näbbar och klor som igen vet tillräckligt om. Och att du tror att poltikerna är nöjda med eciggs lagarna är också naivt. Kan dom beskatta och göra saker restrektivare så gör dom det det är liksom igen nyhet. Även om sakerna ej är helt bevisat farigt. bönar och ber var också att ta i. Herregud vad du inte är trevlig.

Sen så påstår du på ett ungefär att det är samma grej att röka saker som finns i livsmedel som att äta. i stycket under. och säger att det knappast kommer få varnigar det låter också naivt enligt mig. Men vi får väl se vem som har rätt om x antal år.

"Vad är det för varningar de skall sätta på e-juicer som inte redan finns ute bland livsmedlen som man äter på daglig basis?

E-Juicerna består av Propylene Glycol och Vegetable Glycerin används redan i vanliga livsmedel som du äter, och du inhandlar i din närmsta livsmedelsbutik. Så de lär ju knappast få "andra varningar" än de som redan finns för livsmedelsindustrin, då man faktiskt puffar just på livsmedelsprodukter som är spetsad med nikotin om man puffar på nikotinbaserad e-juice. Nikotinet är i sin renaste form som man blandar in i e-juicen."

Appappapp, blanda inte in mig i er diskussion!
  • EnAnonumius
    "E-juicen innehåller ju bara nikotin, av allt det som finns i vanliga cigaretter, så man slipper ju helt klart massor av farliga ämnen om man byter (jag läste 95% någonstans, men jag vet inte hur säker den siffran är)."
    Att du tror på allt det där själv låter naivt. Det är inte det minsta viktigt för mig att kalla dig naiv. Ljugit har jag inte gjort.

Varför citerar du inlägg #12?
    Det är "Dumbldore" som har skrivit inlägg #12 inte jag.
    Jag har aldrig hävdat att jag tror det är så som Dumblelore skriver i inlägg #12.

Men nu skall man få SKIT för vad en annan person skriver i inlägg #12 bara för att hen citerade mitt inlägg #9 och skrev en kommentar på mitt inlägg #9.

Så nej du forsätter att upprepar felaktighet om vad jag tror på och du har fortfande inga grunder på att kalla mig för naiv.

Och nej jag har aldrig i något av mina två tidigare inlägg #9 och #18 skrivit att jag tro på det som du sitter och anklagar mig för att jag tror på.

Så nu har du direkt ljugit två gånger om mig. Sjunkit så lågt med att försöka rädda dig själv ned att citera en helt annan person ord och tillskriver mig att jag tror att det är så.

Skall du hålla fast med en dåres envishet med dina lögner om mig om vad jag tror på och inte tror på? Fast du saknar hel grund till det fortfarande?

• EnAnonumius
    Dumbledore skrev 2017-06-13 00:55:08 följande:
    Appappapp, blanda inte in mig i er diskussion!
    Tack.
    Jag hoppas att du slipper att bli inblandad i vår diskussion i framtiden.

Jag ber dig, enbart dig, om ursäkt om det jag skrev kunde uppfattas som bryskt även mot dig.

• EnAnonumius
    Läs om läs rätt det jag skriver i det jag citerade.

Jag kan ju säga så här. Du är otroligt kåt på att kalla andra Naiva. Men du gör ju inget själv med att visa att du har fakta på handen utan använder dig bara av s.k "kvalificerade gissningar" om "hur det är egentligen", när du ifrågasätter andra.

Jag kan ju säga så här.
    För dem som inte är inte är självupptagna med att sitta och anklaga andra för att vara naiva och tro på saker de aldrig sagt eller skrivit, borde ju fatta att e-juicer son innehåller nikotin redan har varningstexter och är ställda under tobakslagen. Jag trodde det liksom var UNDERFÖRSTÅTT av folk i gemen att nikotinbaserade juicer redan var ställd under tobakslagen, och lagen om lagning och då hade även varningstexter.

Här är varningstexterna de har på nikotinbaserade juicer:
    "Innehåller nikotin som är starkt beroendeframkallande får ej säljas till personer som är under 18år. "
    Och här kommer ytterligare mer fakta, man kan åka dit för lagning om man säljer nikotinbaserad e-juicer till minderåriga.

Är det mer svartvita tolkningar du skall göra om andras inlägg, och sedan välja att utgå att andra tänker i samma perfekta svartvita tankemönster som dig när du svara folk?

• Dumbledore
    EnAnonumius skrev 2017-06-13 01:24:17 följande:

Tack.

Jag hoppas att du slipper att bli inblandad i vår diskussion i framtiden.

Jag ber dig, enbart dig, om ursäkt om det jag skrev kunde uppfattas som bryskt även mot dig.

Ingen fara alls. :)
Svar på tråden klick cigg svara helst utan åsikter