• Mamma19880907

Funderar på att bli gravid igen

Hej .

Jag är en mamma som blir 29 i höst . Har en son på 4 år ????.

Men för 6 månader sen träffa jag en underbar kille ?? Och han har en dotter på 2 år .

Men vi båda känner vi vill bli gravida . Vi ska flytta ihop i september .

Jag är lite rädd /orolig då jag hade en bra graviditet men ett kaos förhållande och blev ensamstående då sonen va 11 månader .

Men är grymt sugen på bebis ????

Min pojkvän säger oxå att han är sugen på bebis och kommer ställa upp till 100% .

Så är lite kluven om jag ska ta ut spiral nu el vänta till hösten ...

• Svar på tråden Funderar på att bli gravid igen
  • Vickan I

Det är mkt man vill. Det betyder inte alltid att man bör agera på det. Hade du varit närmare 40 år hade jag sagt kör på. Nu tycker jag ni ska vänta och åtminstone bo tillsammans en tid innan. Dela 100% vardag och värderingar en tid först. Ni har ju massa tid på er. Men bara ni kan bestämma.

• FruNyfiken

Jag håller med Vickan 1, ta det lugnt och lär känna varandra innan! Efter bara sex månader känner ni inte varandra speciellt djupt. Och vad spelar åldersskillnad för roll? Jag har en som fyller 17 i år och tvillingar som blir sex. Det är ju inte så att de har mycket gemensamt, men de älskar varandra.

• Mamma19880907

Jo men så är de ju :)

Vi vet ju att vi måste lära känna varann

Vi har inte brottom utan jag behöver bolla med andra :)

• Purplecat12

Tycker som de andra. Bättre om ni bor ihop ett tag innan ni skaffar barn. Du är rätt ung ni hinner vänta.

Svar på tråden Funderar på att bli gravid igen