• Losakeka

Rosa rätt på papperet vid toabesök

Hej. Pulsade för snart en vecka sedan ett starkt plus clearblue. Igår märkte jag att det var rosa rött på papperet efter toabesök och har fortsatt sedan dess. Har även molvärk. Är det ett tecken på missfall eller är det normalt?

• Svar på tråden Rosa rätt på papperet vid toabesök
  • Carambolan

Kan vara vilket som. Mitt missfall började precis så, men jag har också fått småblödningar i friska graviditeter. Molvärk är helt normalt när livmodern växer.

• Losakeka
    Carambolan skrev 2017-06-08 11:42:51 följande:

Kan vara vilket som. Mitt missfall började precis så, men jag har också fått småblödningar i friska graviditeter. Molvärk är helt normalt när livmodern växer.

Hoppas verkligen inte det är början till missfall.
  • GAndrea

Jag blödde mensliknande och hade "mensvärk" vid de tillfällena jag skulle haft mens om jag inte vore gravid 2 eller 3 gånger, alltså de första 2 eller 3 månaderna. BM och 1177 sa att det var helt normalt typ att "ibland fattar inte kroppen att den är gravid så får du "mens" ändå"

Jag var jättenervös för missfall och kunde inte fatta att det faktiskt var en bebis på ultraljudet.

Nu är hon 6 månader och sitter bredvid och leer med klossar.

Försök ha is i magen och vänta och se. Jättedåligt råd för man vill gärna vara uppkopplad till en ultraljudsapparat dygnet runt. Men det behöver inte betyda missfall. Lycka tilla!

• Losakeka
    GAndrea skrev 2017-06-09 08:12:00 följande:

Jag blödde mensliknande och hade "mensvärk" vid de tillfällena jag skulle haft mens om jag inte vore gravid 2 eller 3 gånger, alltså de första 2 eller 3 månaderna. BM och 1177 sa att det var helt normalt typ att "ibland fattar inte kroppen att den är gravid så får du "mens" ändå"

Jag var jättenervös för missfall och kunde inte fatta att det faktiskt var en bebis på ultraljudet.

Försök ha is i magen och vänta och se. Jättedåligt råd för man vill gärna vara uppkopplad till en ultraljudsapparat dygnet runt. Men det behöver inte betyda missfall. Lycka tilla!

Väldigt svårt att ha is i magen. Det blöder inte mycket men blir ändå väldigt orolig. Men är väl bara att vänta och se vad som händer.
    GAndrea skrev 2017-06-09 08:12:00 följande:

Jättesvårt att ha is i magen. Blöder inte mycket men blir ändå jätteorolig men är väl bara att vänta och se antar jag
  • Anonym (Adr)

En del kan blöda så utan ngn fara. Då avtar det. Men ökar det eftersom kan det vara ett mf

Lycka till!

Svar på tråden Rosa rätt på papperet vid toabesök