• Sisterofthesun

Stor mage vecka 5

Jag är gravid och gick precis in i vecka 5 och min mage är redan väldigt mycket större än vad den normalt är. Man ser redan att jag är gravid enligt andra också. Hur snabbt kom er mage? Är det "normalt" med en så stor mage i vecka 5 redan? Kan det vara tvillingar tro?

• Svar på tråden Stor mage vecka 5
  • Estor

Det är gaser, svullna tarmar och hormoner så ingen bebismage än på någea veckor.

Men visst är de jobbigt. Embryot ligger långt ner i bäckenet än.

• Sisterofthesun
    Estor skrev 2017-06-07 19:32:02 följande:

Det är gaser, svullna tarmar och hormoner så ingen bebismage än på någea veckor.

Men visst är de jobbigt. Embryot ligger långt ner i bäckenet än.

Sant! Antar att alla svullnar olika mycket också såklart!

Känns lite skumt bara, ingen av mina vänninor har haft sån här mage i vecka 5
  • Lia4

Som tidigare skrev. Det är tarmarna som svullnar. Du har precis blivit gravid så att det skulle bero på att det är flera foster är otänkbart ;).

• Sisterofthesun
    Lia4 skrev 2017-06-07 19:43:23 följande:

Som tidigare skrev. Det är tarmarna som svullnar. Du har precis blivit gravid så att det skulle bero på att det är flera foster är otänkbart ;).

Okej, jag kan väll erkänna att det är lite önsketänkande kanske :)
  • Kickan81

Hej. Plussa i morse är i 4+1 alltså v 5 och har vart extrem svullen i 1,5 vecka. Tarmarna måste jobba för fullt där inne.

Det lägger sig nog med tiden:)

• Sisterofthesun
    Kickan81 skrev 2017-06-07 20:51:20 följande:

Hej. Plussa i morse är i 4+1 alltså v 5 och har vart extrem svullen i 1,5 vecka. Tarmarna måste jobba för fullt där inne.

Det lägger sig nog med tiden:)

Grattis till plusset! ????

Vill dock gärna att magen ska växa eller åtminstone att tiden ska gå fort så man känner sig gravid också. Är dessutom extremt orolig för hur bebisen mår, så längtar till första ultraljudet.
  • Sisterofthesun
    Sisterofthesun skrev 2017-06-07 21:07:22 följande:

Vill dock gärna att magen ska växa eller åtminstone att tiden ska gå fort så man känner sig gravid också. Är dessutom extremt orolig för hur bebisen mår, så längtar till första ultraljudet.

Skulle inte vara ???? Utan: :)
  • Kroneet

Tror att jag plussade idag?, går isf in i v 5!

Också väääldogy svullen om magen här, haha gasig som bara den med!

• Sisterofthesun
    Kroneet skrev 2017-06-07 21:17:03 följande:

Tror att jag plussade idag?, går isf in i v 5!

Också väääldogy svullen om magen här, haha gasig som bara den med!

Finns ju absolut två sträck! Kul Glad

Vissa dagar är jag också extra gasig. Känns lagom roligt..
  • Maartiinaaa

Grattis :) jag själv plussade för en vecka sen och är idag 5+6 :) första barnet här :)

• Sisterofthesun
    Maartiinaaa skrev 2017-06-07 22:13:30 följande:

Grattis :) jag själv plussade för en vecka sen och är idag 5+6 :) första barnet här :)

Tack! Och grattis till dig också! Då är du inne i vecka 7 nu då? Första barnet här också :) så underbart och spännande!
  • Kickan81
    Sisterofthesun skrev 2017-06-07 21:07:22 följande:

Tack själv:) var inte orolig ta var dag som den kommer.

Detta blir min fjärde och jag har alltid tänkt att är det nått fel så tar iaf kroppen hand om det och då var det inte meningen. Jag tar det lugnt och njuter av varje dag den lilla vill vara kvar i min mage och växa till sig:) lycka till och hoppas du kan flörta till dig ett tidigt ultraljud :)
  • Sisterofthesun
    Kickan81 skrev 2017-06-08 15:50:57 följande:
    Tack själv:) var inte orolig ta var dag som den kommer.

Detta blir min fjärde och jag har alltid tänkt att är det nått fel så tar iaf kroppen hand om det och då var det inte meningen. Jag tar det lugnt och njuter av varje dag den lilla vill vara kvar i min mage och växa till sig:) lycka till och hoppas du kan flörta till dig ett tidigt ultraljud :)
    Ska försöka tänka så, jag borde njuta av denna tiden och inte vara orolig. Ska  försöka med ultraljudet är så spänd Drömmer
  • Kroneet
    Maartiinaaa skrev 2017-06-07 22:13:30 följande:

Svart på vitt idag ! Wiiiie! Så glada är vi! Stort grattis till dig med! <3

• Sisterofthesun
    Kroneet skrev 2017-06-08 19:42:41 följande:
    Svart på vitt idag ! Wiiiie! Så glada är vi! Stort grattis till dig med! <3
    Gud så roligt! :D <3 Underbart!
Svar på tråden Stor mage vecka 5