• Auora84

Förbereda förlossning. Leksaker?

Hej.

Detta kanske låter som en korkad fråga. Men jag är så otroligt nervös inför förlossningen.

Tror ni, eller är der någon som har erfarenhet av att använda stora sexleksaker för att "bli lite större" där nere innan.

Jag har en del olika storlekar som jag och sambon köpt. De största är inte alltid sköna i början men det blir bättre om man använder de ofta.

Tror ni om jag kontrollerat använder de lite större inför förlossningen så minskar risken att jag spricker från Ystad till Happaranda?

Mvh

• Svar på tråden Förbereda förlossning. Leksaker?
  • viseversa

Har du en dildo som är lika tjock som mellan 34-40cm så kanske. Annars nej. Det går inte att tänja innan.

• Meriall

Nej tror inte det hjälper men du kan du prova smörja med olja så kanske slemhinnorna blir mjukare?

• Anonym (Play on)

Jag tror ett aktivt sexliv hjälper till att hålla vävnaderna elastiska. Huruvida stora leksaker hjälper är omöjligt att säga men det kan aldrig skada, dessutom ger de mer nöje i vardagen så kör ;)

• Annelie 76

En dildo töjer inte ut bäckenet, det är det som gör mest ont vid förlossningen. Smärtan när vävnaderna töjs är minimal i förhållande till resten.

• Tomelilla15

Hej,

Förstår om du kan vara nervös inför förlossning men det är rena dumheten att tro att du kan tänja ut i förväg och därför slippa stora bristningar. Kroppen funkar inte så. Under graviditeten sker ju en uppluckring av bäckenet som är styrt av hormoner, det kan du inte påverka. Om du skulle råka ha ett för trångt bäcken för att föda barn så är det heller inget du kan påverka. Det är också väldigt smärtsamt att föda barn och det är helt orimligt att du skulle tillfoga dig själv sån smärta i underlivet.

• LillaJag06

Frågan är inte korkad men nej det funkar inte riktigt så.
    Hur skulle det hjälpa menar du? Skulle du trycka in en docka vars storlek är som en nyfödd?
    Nej, det gör ont att föda barn men jag hoppas att det går relativt snabbt och enkelt fö dig.

• Anonym (Anonymm)

Jo, det tror jag kan gå... Det har gjorts en undersökning om att tänja mellangården (stoppa in 1 finger och trycka bakåt liksom) och smörja med olja varje dag i x antal veckor före förlossning. De som gjorde detta sprack mindre iaf. Hittade det när jag sökte info inför min förlossning. Så skadar inte att prova?????

Svar på tråden Förbereda förlossning. Leksaker?