• Epok79

Han vill inte.. han vill? -Snurrig

Hej 
    Behöver en tanke kring en fundering ..

Har varit ihop med min kille i snart ett år och vi har det sjukt bra och vi är som handen i handsken och jag är tok kär i han.
    Nu till min fundering..
    Han har sagt från start att han INTE vill ha barn ( jag har ett sedan tidigare) och jag har väl mer eller mindre lagt dessa tankar på hyllan tidigare men då jag närmar mig 40 med stormsteg, men har typ känt mer och mer att när jag är med han hur han faktiskt är HAN jag har väntat på. 

1. Han säger han inte vill ha men han kan nämna att:familj och vänner frågar varför han inte ska låta sina "gener" föras vidare då han är så bra kille.
    2. Han har en mycket dysfunktionell relation med sin mamma som varit alkoholist hela livet och 2 relationer bakom sig med båda kvinnor som varit otrogna.
    3. Han tycker världen ser så hemsk ut säger han.
    Jag grundar allt på hans bakgrund och därför vill han inte och när vi pratar så pratar han som att han ska övertala sig själv om nej till barn.
    4. Han älskar sin guddotter till höjder ( jag smälter för det) 
    osv.

Nu till saken.
    Vi var på en tillställning i helgen och hade sjukt kul och drack ganska bra :)och då kom denna fråga upp av några bekanta var han svara : nej nej nej absolut inte och drar allt han tycker om världen och hans livshistoria och hur myycket han inte vill ha ett barn i denna värld.

Väl hemma så ligger vi i sängen och då säger han när vi har sex att han älskar mig ( Han har bara skrivit det tidigare) samt att han tycker vi ska göra ett barn ihop och detta upprepas flera gånger. 

Hur fan ska jag tänka kring detta!! 
    Känner mig förvirrad samt att jag ska fråga han men det får vänta ett tag. 

Vad tänker du kring detta.?
  • Svar på tråden Han vill inte.. han vill? -Snurrig
  • Anonym (Nej)

Han har alltid varit tydlig med vad han vill.superduper tydllig. En gång när han är full och kåt säger han något annat.

Nej han vill inte ha barn. Du bli bara besviken om du försöker övertyga dig själv eller honom något annat. Gå vidare om det är viktigt att få fler barn.

• Epok79

Ja du kan ha rätt men jag tycker bara det är konstigt att han säger så och det är inte så att han var dyngpackad utan han minns allt han sagt och gjort.
    Är bara riktigt övertygad om att bara för han tidigare inte velat kanske har andra tankar kring det nu.
    Jag upplevde bara att han var så annorlunda på något sett efter att han hade sagt det. hmm ja ja 
    älskar honom med eller utan barn ihop men självklart kan jag säga att jag skulle bli glad om han kom på andra tankar. 

• Anonym (Kommunikation)

Den du ska prata med i detta läget är ju din man. Vad han tycker och tänker innerst inne kan vi ju aldrig spekulera i. Öppen dialog - A och O :)

Och vill du ha barn så är det ju viktigt att du är tydlig med det så att han i sin tur kan agera där efter. Antingen får du ett tydligt nej eller så tar han till sig det och funderar över saken en extra gång för din skull.

• Epok79

Jag vet att jag ska ta det med han och vi kan prata med varandra för en dialog är A och O som du säger, men ibland vill man fundera lite och få infallsvinklar bara, man är ju kvinna trotts allt. hihi 
    Ja jag tror hans rädsla från tidigare har tagit över hans liv fram tills nu tyvärr och han har sagt det själv. 
    Men min tanke är bara hur man från ska aldrig till att viska i mitt öra om vi jag vill bära hans barn.- det gör mig snurrig bara. 

• Anonym (Fråga)

Du får väl fråga honom om han börjat tänka annorlunda kring att skaffa barn eller om det var nånting han kände tillfälligt i stundens hetta? Om han bara kände det tillfälligt så skulle jag, om jag vore du, be honom att inte uttrycka sådant om han inte verkligen har ändrat ståndpunkt, annars blir det ju väldigt förvirrande för dig. 

• CrazyTown

Steg 1: Prata med honom, inte med oss ;) Han är den enda som kan ge korrekt svar på dina funderingar

• Epok79
    Anonym (Fråga) skrev 2017-05-31 15:43:46 följande:

Du får väl fråga honom om han börjat tänka annorlunda kring att skaffa barn eller om det var nånting han kände tillfälligt i stundens hetta? Om han bara kände det tillfälligt så skulle jag, om jag vore du, be honom att inte uttrycka sådant om han inte verkligen har ändrat ståndpunkt, annars blir det ju väldigt förvirrande för dig. 

Det var denna typ av svar jag var ute efter :) i bland behöver man lite infallsvinklar. 
    Tack
Svar på tråden Han vill inte.. han vill? -Snurrig