• Winxcaroline

Hjälp.. Fodervärd med Stora varningstrianglar!

Tjena, 18-årig här.

Jag har under de senaste månaden haft hand om en hund som fodervärd och har bett ägaren om en kopia av ägarbevis
                                             försäkrings papper på hunden.
                                             Chipnummret på hunden.
    och tycker väl själv inte att det är helt orimligt, har till nu endast sett en servet med nå nummer på....
    Jag vet ej vem jag ska vända mig till för jag har sen ett par veckor sen börjat se stora varnings signaler.. 

Hur ska jag få reda på om den här hunden jag har hand om verkligen är "Ägarens"?

Tack på förhand!

okunnig 18-åring.                                        

• Svar på tråden Hjälp.. Fodervärd med Stora varningstrianglar!
  • EmberEyes

Finns det inget fodervärdsavtal? Där borde alla dessa saker stå. Ett alternativ är att gå till vet och be dem läsa av chippet och så kan du hämta information därifrån  (om det är reggat osv).

• Dexter dot com

Försäkring betalas av dig eller ägaren beroende på vad ni skrivit i avtalet och självklart bör du ha fått försäkringspapper om ni gjort upp att hen ska stå för det, du bör även ha fått en kopia på stamtavlan. Regnr står ju annars på besiktningsprotokollet från vet du också bör ha. 
    Har ni inte skrivit något avtal är du ute på djupt vatten och bör lämna tillbaka hunden och läsa på ordentligt innan du ställer upp som gratis hundvakt igen vilket du gör om du inte har något avtal att luta dig tillbaka på.

Svar på tråden Hjälp.. Fodervärd med Stora varningstrianglar!