• Millyn

Ni med 3 barn se hit!!!!! ??

Hello!! Någon villig själv som vill komma med bra råd och tips till mig?

Jag har två pojkar idag som är 5 vs 2 år. Bor ej ihop med deras pappa.

Har pojkarna varannan vecka dessutom.

Nu till frågan som jag kanske inte är ensam om att uttrycka mig om. Jag Har såklart en ny parter idag och han har Inga barn sen tidigare. Det är mycket prat här hemma angående att vi ska skaffa ett barn tsm. Jag vet ju själv svaret från 1 barn till 2 med 3 års mellan rum. Helt okej att handskas med. Men känner mig ändå liksom osäker på nr 3. Jag vill ha en till, men är ändå nojig att hela min värld ska vändas upp och ner med barn 3. Dock har ja bara mina pojkarn varannan vecka så ena veckan blir lugnare en den andra. Men hur gjorde ni som har varit kanske i samma situation? Funkade det bra? Var ni lika nervösa som mig?

Hur många år skiljer det i er familj med barn nr 2 & nr 3 ?

Sååååå tacksam för svar ????

• Svar på tråden Ni med 3 barn se hit!!!!! ??
  • Jenny1983

Jag har fått tre barn på 35 månader ????. 19 månader mellan 1:a och 2:a, 19 månader mellan 2:an och 3:an. Tycker det går jätte bra med tre barn fast dom kommit tätt efter varandra (ej planerat).

• Millyn

Kickan81 - Ja jag kan förstår att det känns bra och funkar när det är några år emellan så dom äldre barnen är lite mer självständiga osv :)

• Millyn

Jenny1983 - oj det var bra gjort :) Blir så imponerad att vissa mammor klarar av barn med dessa månader emellan. Så taket gjort :) Ja tyckte dock att det var tätt mellan mina pojkar och då är det 3 år, men bara vissa perioder o stunder som känns värre en andra XD Min största grabb har varit så impulsiv sen start så säkert därför man har känt som man har gjort. Men idag är det inga konstigheter. Får lura ett tag till :)

• Kickan81
    Millyn skrev 2017-05-31 08:00:09 följande:

Kickan81 - Ja jag kan förstår att det känns bra och funkar när det är några år emellan så dom äldre barnen är lite mer självständiga osv :)

Ja det blir lite lättare än att ha 3 små.

Mina 2 stora har verkligen uppskattat sin lillebror och man får mkt hjälp av dom stora. Har en tjej på 15 som har hjälpt till massa. Som nu under sommaren så hjälper hon till med Diesel när dagis är stängt och har det som sommar jobb. Super????
Svar på tråden Ni med 3 barn se hit!!!!! ??