Vad ligger ditt BMI på?
Nyfiken.
Nyfiken.
Varför är du nyfiken? Vad ligger ditt eget BMI på?
18,5 och kryper sakta nedåt. Ammar och tränar och lyckas inte få i mig riktigt tillräckligt trots att jag tycker att jag vräker i mig mat. Tidigare har jag alltid fått tänka på vad jag äter för att inte gå upp i vikt, så det är en väldigt märklig känsla.
16.2.
Har över 30 i BMI tyvärr. Har kämpat i många år för att gå ned i vikt. Äter massor av mediciner som gör att jag inte går ned i vikt, men jag kan inte leva utan de.
Promenerar ca 4 timmar per dag, springer 10 km i veckan samt yogar ibland.
Äter sunt, ingen sprit & läsk, äter inte godis.
20,8
Missvisande i mitt fall då jag har en hög kroppsfetthalt, sk smal-fet.
26,nånting.
Just nu 23,3. Jag är fullt nöjd.
26,6
Räknas som övervikt men ganska nöjd ändå
Det är 21, nöjd med det.
15,0
Hade 20 innan barnen. 21 efter första barnet och nu 22 efter andra barnet.
Räknade ut det nu och herregud vad sjukt missvisande det där är. 169 cm och 63 kg ligger jag på nu och den sa att min "idealvikt" är 61. Visst känner jag mig lättare om jag väger 61, vilket jag gjorde för några dagar sedan, men runt den vikten börjar jag se "för smal" ut. Jag är löjligt grov för att vara kvinna och ser ut som en hel karl upptill vad gäller axlar, nyckelben, skulderblad och bröstkorg. När jag väger 61 så är detta ännu mer framträdande då alla ben sticker ut ännu mer. Min nedre gräns skulle vara 52 kg tydligen. Då skulle jag se ut som ett vandrande benrangel. Skumt att bmi tillåts som måttstock egentligen.
Räknade ut det nu och herregud vad sjukt missvisande det där är. 169 cm och 63 kg ligger jag på nu och den sa att min "idealvikt" är 61. Visst känner jag mig lättare om jag väger 61, vilket jag gjorde för några dagar sedan, men runt den vikten börjar jag se "för smal" ut. Jag är löjligt grov för att vara kvinna och ser ut som en hel karl upptill vad gäller axlar, nyckelben, skulderblad och bröstkorg. När jag väger 61 så är detta ännu mer framträdande då alla ben sticker ut ännu mer. Min nedre gräns skulle vara 52 kg tydligen. Då skulle jag se ut som ett vandrande benrangel. Skumt att bmi tillåts som måttstock egentligen.
Ca 26, vilket är rätt lagom till min längd, 195 cm
Alldeles för lite, men jag har faktiskt gått upp hela 0,7 i bmi sedan sist.
Det är en bit kvar till normalvikt dock, och väldans mycket till min ursprungliga vikt.
43,4
Runt 20 senast jag kollade.