• Anonym (Susan)

Vad ligger ditt BMI på?

Nyfiken.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ligger ditt BMI på?
  • Anonym (???)

Varför är du nyfiken? Vad ligger ditt eget BMI på?

• Anonym (Susan)
    Anonym (???) skrev 2017-05-29 21:40:48 följande:
    Varför är du nyfiken? Vad ligger ditt eget BMI på?
    Kom o tänka på det efter att ha sett en tråd, googlade BMI i sverige men hade tråkigt och tänkte att det är roligare att fråga folk här.

Mitt BMI ligger strax under 24, men jag röstar inte i min egen tråd.
  • Mascaraklumpar

18,5 och kryper sakta nedåt. Ammar och tränar och lyckas inte få i mig riktigt tillräckligt trots att jag tycker att jag vräker i mig mat. Tidigare har jag alltid fått tänka på vad jag äter för att inte gå upp i vikt, så det är en väldigt märklig känsla.

• Anonym (Fläskberget)

Har över 30 i BMI tyvärr. Har kämpat i många år för att gå ned i vikt. Äter massor av mediciner som gör att jag inte går ned i vikt, men jag kan inte leva utan de.
    Promenerar ca 4 timmar per dag, springer 10 km i veckan samt yogar ibland. 
    Äter sunt, ingen sprit & läsk, äter inte godis.

• Duckan

20,8
    Missvisande i mitt fall då jag har en hög kroppsfetthalt, sk smal-fet.

• Anonym (168+75)

26,6

Räknas som övervikt men ganska nöjd ändå

• Anonym (Mamma)

Hade 20 innan barnen. 21 efter första barnet och nu 22 efter andra barnet.

• shivas

Räknade ut det nu och herregud vad sjukt missvisande det där är. 169 cm och 63 kg ligger jag på nu och den sa att min "idealvikt" är 61. Visst känner jag mig lättare om jag väger 61, vilket jag gjorde för några dagar sedan, men runt den vikten börjar jag se "för smal" ut. Jag är löjligt grov för att vara kvinna och ser ut som en hel karl upptill vad gäller axlar, nyckelben, skulderblad och bröstkorg. När jag väger 61 så är detta ännu mer framträdande då alla ben sticker ut ännu mer. Min nedre gräns skulle vara 52 kg tydligen. Då skulle jag se ut som ett vandrande benrangel. Skumt att bmi tillåts som måttstock egentligen.

• Anonym (Tjej)
    shivas skrev 2017-05-30 19:21:26 följande:

Räknade ut det nu och herregud vad sjukt missvisande det där är. 169 cm och 63 kg ligger jag på nu och den sa att min "idealvikt" är 61. Visst känner jag mig lättare om jag väger 61, vilket jag gjorde för några dagar sedan, men runt den vikten börjar jag se "för smal" ut. Jag är löjligt grov för att vara kvinna och ser ut som en hel karl upptill vad gäller axlar, nyckelben, skulderblad och bröstkorg. När jag väger 61 så är detta ännu mer framträdande då alla ben sticker ut ännu mer. Min nedre gräns skulle vara 52 kg tydligen. Då skulle jag se ut som ett vandrande benrangel. Skumt att bmi tillåts som måttstock egentligen.

För mig är det helt tvärtom. Jag har en liten benstomme så varje kilo blir liksom komprimerat på mindre yta. När jag har BMI runt 21 så ser jag FET ut.

Just nu har jag BMI 16, har kommit hit med väldigt osunda metoder men jag ser hellre ut såhär än jag gjorde vid BMI 21.
  • 100kgpappa

Ca 26, vilket är rätt lagom till min längd, 195 cm

• Aniiee

Alldeles för lite, men jag har faktiskt gått upp hela 0,7 i bmi sedan sist.

Det är en bit kvar till normalvikt dock, och väldans mycket till min ursprungliga vikt.

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • sofabulous

Runt 20 senast jag kollade.

Svar på tråden Vad ligger ditt BMI på?