• NySnusarn

Kan man snusa igenom läppen??!

är lite nervös för det här hände jävligt snabbt men here goes xD

Har rökt väldigt mycket tidigare och ville sluta, och börja snusa istället, men behövde något som skulle ge mig den nikotinmängd jag behövde (rökte john silver) och min kompis tipsade mig om en snus som hette Siberia som skulle vara väldigt stark.

Jag kände redan i början hur mycket Siberian sved i läppen men det var tydligen normalt så jag fortsatte. Nu har jag snusat Siberia i bara 1 månad och såg ett litet sår under läppen. Anledningen att jag börjar känna mig lite rädd är eftersom nu har UTSIDAN av läppen börjat klia och bli röd och jag undrar om man faktiskt kan snusa igenom läppen xD

lite skum tråd men seriösa svar uppskattas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-29 02:32
    edit: är ny på forumet, eller forum i allmänhet fyi xD

• Svar på tråden Kan man snusa igenom läppen??!
  • Anonym (Gammelsnusaren)

Kan kan man säkert, dock skulle jag nog säga att det krävs rätt mycket.

Att det kliar på utsidan av läppen skulle jag nog snarare säga kan vara irritation p.g.a för hög dos / reaktion.

1. Byt sida och trappa ner till ett snepp svagare snus.
    2. Har du sår i läpp eller tandkött p.g.a snusning ska du INTE fortsätta innan det läkt helt

• klyban

Sätt ett plåster mellan snuset och läppen och tandköttet(men funkar nog med gasbinda eller nått annat genomsläppligt material.
    Detta skyddar läppen/tandköttet, trodde detta redan var på marknaden, men så är det inte eller?

• klyban
    klyban skrev 2017-05-29 09:55:14 följande:

Sätt ett plåster mellan snuset och läppen och tandköttet(men funkar nog med gasbinda eller nått annat genomsläppligt material.
    Detta skyddar läppen/tandköttet, trodde detta redan var på marknaden, men så är det inte eller?

Kirurgtejp var tydligen enklare att köra.
    Då av den mer porösa och genomsläppliga sorten.
    Denna typen är nog att föredra(aldrig snusat och testat, men ska fungera säger dom).
    ifokus-assets.se/9e1c380de5ff49d6f030d0400fc9c166/shrink/660x800/uploads/b15/b153e33e9ece0d06f970abb1587f7b98/tejpad-mun.jpg

• Anonym (Frid)

Haha nä det kan inte hända men det kan vara så att du är överkänslig mot något i snuset. Skulle låta det läka och byta märke.

• klyban
    Anonym (Frid) skrev 2017-05-29 11:42:19 följande:
    Haha nä det kan inte hända men det kan vara så att du är överkänslig mot något i snuset. Skulle låta det läka och byta märke.
    Eller så tar man ett litet kirurgplåster, och blir av med problemen utan att byta.
  • Anonym (......)
    klyban skrev 2017-05-29 12:06:22 följande:

Eller så tar man ett litet kirurgplåster, och blir av med problemen utan att byta.

Har du missat att smuset sitter INNANFÖR läppen?! Kir.plåster fastnar inge innanför läppen.

Är man överkänslig mot något i smaken så undviker man det snuset, dvs man byter till annan märke! En överkänslighet går inte bort med kir.plåster.
  • klyban
    Anonym (......) skrev 2017-05-29 18:38:18 följande:
    Har du missat att smuset sitter INNANFÖR läppen?! Kir.plåster fastnar inge innanför läppen.

Är man överkänslig mot något i smaken så undviker man det snuset, dvs man byter till annan märke! En överkänslighet går inte bort med kir.plåster.
    LoL, denna ska vara runt snuset när man snusar.
    Låter som du har noll koll på detta, så läs upp dig lite.
  • Anonym (Frid)
    Anonym (......) skrev 2017-05-29 18:38:18 följande:

Jag skulle inte försöka diskutera med hen om jag var du. Logik är inte för alla.
  • Anonym (......)
    klyban skrev 2017-05-29 18:46:15 följande:

LoL, denna ska vara runt snuset när man snusar.

Låter som du har noll koll på detta, så läs upp dig lite.

Nej, man sätter inte kir.plåster runt snusen. Det förstör snusen. Har man besvär av snuset så byter man till en mildrar styrka alt annat märke.
  • klyban
    Anonym (......) skrev 2017-05-29 22:13:22 följande:
    Nej, man sätter inte kir.plåster runt snusen. Det förstör snusen. Har man besvär av snuset så byter man till en mildrar styrka alt annat märke.

Du har inte en aning, så varför läser du inte upp dig?
    Och än mer varför kommenterar du nått du inte förstår dig på?

• Rakad Apa

Snusa genom läppen? Du menar att snuset skulle fräta hål i läppen? I så fall är svaret nej.

Jag har snusat i 20 år och för mig så svider det under läppen periodvis, då brukar jag helt enkelt byta sida.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • klyban
    Anonym (Frid) skrev 2017-05-29 20:59:54 följande:
    Jag skulle inte försöka diskutera med hen om jag var du. Logik är inte för alla.
    Du kanske borde läsa upp dig om denna nya metod, istället för dissa nått du inte förstår dig på eller ens vet existerar.
  • Anonym (Frid)
    klyban skrev 2017-05-30 11:37:06 följande:

Du kanske borde läsa upp dig om denna nya metod, istället för dissa nått du inte förstår dig på eller ens vet existerar.

Du vet bättre än andra vad de själva vet alltså?

Jag har förstått det men det skulle vara intressant att se om du själv gör det?
  • klyban
    Anonym (Frid) skrev 2017-05-31 09:48:59 följande:
    Du får läsa patentet.
  • klyban
    Har du läst patentet än?
  • klyban
    Anonym (......) skrev 2017-05-29 22:13:22 följande:

Så har ni kommit till ny insikt än?
    Eller vägrar ni läsa patentet och vad syftet är och att det fungerar?

Svar på tråden Kan man snusa igenom läppen??!