Skilda åsikter kring vem som ska få bli gudmor
Jag och min sambo väntar barn och har kommit längre än halvvägs. Vi är båda lyckligab över detta och barnet var både planerat och välkommet. Min sambo har två vuxna barn sedan tidigare och dessa två ställde sig helt emot graviditeten när de fick reda på det. Det var en oerhört känslig och jobbig period för oss alla och det gick så långt att jag satt hos min barnmorska och förklarade för henne att jag skulle göra abort. Min sambo slets mellan oss och sina barn och ville bara att alla skulle vara nöjda men var helt hjälplös. Han tog sina barn i försvar och det gjorde så ont i mig. Samtidigt försökte han göra mig nöjd men det var väldigt svårt när hans barn fick mig att må så dåligt.
Dock började dottern ändra sig efter att ha smält informationen och hon ser nu fram emot att få en lillasyster. Hon har utsett sig själv som gudmor åt barnet och min sambo håller med. Jag vill tyvärr inte ha henne som gudmor utan vill istället ge den titeln åt min bästa vän som redan ställt upp för mig och barnet till 100% och stöttat mig genom allt det jobbiga.
Min sambos dotter däremot har bara fått mig att må dåligt. Hon är expert på att lägga sig i våra liv och kommer bara med negativa besked och kritik. Därför vill jag inte ge henne den titeln, även fast jag tycker att det är väldigt fint av henne att vilja bli det. Så min sambo och jag tycker just nu olika och kan inte enas. Han tar henne i försvar och det river upp mycket gamla sår. Jag kan inte fatta att jag tänkte ta bort barnet jag bär på och känner mig oerhört ledsen över detta. Tänk att det kunde få gå så långt ????
Hur tycker ni att jag ska agera? Även om man kan ha två gudmödrar så vill jag absolut inte ge den titeln åt dottern. Tycker ni att det är fel av mig? Är det någon som kan känna igen sig i det här dilemmat?