Använder du, kvinna, smink?
Spelar ingen roll hur lite eller mycket, allt från bara lite mascara till ett fullt ansikte av foundation, concealer, highlighter och contour räknas.
Spelar ingen roll hur lite eller mycket, allt från bara lite mascara till ett fullt ansikte av foundation, concealer, highlighter och contour räknas.
Det händer men inte speciellt ofta. Känner inget behov av att sminka mig.
Väldigt sällan.
Ja, varje dag i stort sett. Enda gången jag inte har smink är när jag är hemma en hel dag och inte ska träffa någon annan.
Jag tog "bara vid finare tillställningar". Senast jag sminkade mig var när jag gifte mig för snart ett år sedan. Innan det kommer jag inte ens ihåg. Så med "finare tillställningar" menar jag inte så fort jag går på fest utan det ska verkligen vara nåt speciellt så det blir inte ofta jag sminkar mig. Det går så långt mellan tillfällena att jag nästan alltid måste köpa ny mascara för att den gamla hinner torka och bli klumpig, haha!
Ja, alla vaken tid! (Undantag för lata dagar på landet)
Bara vid finare tillställningar, då använder jag mascara. Aldrig annars. Smink verkar jobbigt, tusen olika produkter för varenda millimeter av ansiktet, dyrt också.
Jag tog nej. Det händer ibland att jag sminkar mig till finare tillställningar, men inte ens varje sådan.
Tack för alla röster! Det verkar vara väldigt spritt :)
Jag sminkar mig bara vid finare tillställningar, såsom fester och liknande.
Alltid när jag ska träffafolk. Förr betydde det bara mascara och borsta ögonbrynen (om det senare hör till smink ...), nu har jag också foundation. Tycker hyn har blivit flammigare som äldre så vill få en jämnare ton.
Bara vid finare tillställningar, då använder jag mascara. Aldrig annars. Smink verkar jobbigt, tusen olika produkter för varenda millimeter av ansiktet, dyrt också.
Ja men inte varje dag fick det bli.
När jag är solbränd har jag lättare för att vistas ute bland folk utan smink, solbrännan hjälper liksom till så att jag ser hyfsat frisk ut ändå . Annars sminkar jag mig oftast när jag ska röra mig bland andra utanför hemmet, inte alltid särskilt omfattande, utan det kan vara bara mascara och nåt svagt färgat på läpparna, och andra gånger mer "avancerat" med underlagscreme, ögonskugga, rouge, eyeliner och hela köret. Och så då olika steg däremellan. Rör mig ute bland andra gör jag inte varje dag, så ja, men inte varje dag hamnade väl närmst.
Väldigt sällan. Har aldrig haft något intresse för smink.