• Tihi

Har du väldigt gamla sms och annat i din telefon?

Jag är lite nyfiken på hur ni andra gör med era telefoner. Idag när man byter telefon så hoppar ju all gammal info med i den nya, dvs alla gamla bilder och sms med mera. Om man har haft iPhone länge så kan det ju lätt ligga kvar 6+ år gamla sms och 8000 bilder från många år tillbaka t ex. Hur gör du när du byter telefon? Börjar du om från början så att telefonen är tom eller kör du över allt det gamla i den nya?

• Svar på tråden Har du väldigt gamla sms och annat i din telefon?
  • zZzZz

Jag sparar aldrig sms så behöver inte tänka på sånt, och bilder i telefonen raderas regelbundet :)

Kör Android, och med MyPhoneExplorer så kan man enkelt synca telefonen med datorn och få över allt innehåll till datorn, enkelt och göra både backup, samt spara bilderna från telefonen enkelt :)

• Aniiee

Jag fabriksåterställer min telefon regelbundet och rätt ofta, minst 1 gång per kvartal. Så, nej, jag har inget gammalt i min telefon, som inte ligger på simkortet.

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Linnis92

Raderar sms regelbundet, de enda jag sparar är från min sambo. Bilder lägger jag också in regelbundet på datorn så de slipper ligga 3000 bilder i telefonen. Blir drygt som fan när man måste leta efter grejer.

• DearFox

Mina sms och bilder hoppar dock inte över från mobil till mobil men jag tar aldrig bort sms från de närmaste x) har kvar de första smsen jag och sambon skrev i min gamla mobil som är över 4 år gamla :)

• volvo142
    Aniiee skrev 2017-05-16 18:13:48 följande:
    Jag fabriksåterställer min telefon regelbundet och rätt ofta, minst 1 gång per kvartal. Så, nej, jag har inget gammalt i min telefon, som inte ligger på simkortet.
    Jasådu! varför gör du det regelbundet? låter små jobbigt. Jag formaterar dock min min dator typ en gång om året med är en "gamer" ;) Tycker att behovet att återställa mobilerna försvan typ 2011 när mobilerna blev lite mer robusta.

Jag själv har sms från 2014.. säkerhetskoperas aoutomatiskt till nya mobiler.Jag okar inte radera. Kan ibland nån gång om året typ kolla lite på smsen men igentligen är det helt menigslöst. Skulle inte ligga sömnlös utan smsen dirket.
  • Tihi

Kul att läsa hur ni gör.

Att radera gamla sms är nog smart för hur ofta bläddrar man tillbaka för att läsa nonsens-sms från 2012 liksom? Men det blir lätt att allt ligger kvar om man har utrymme.

Bilder tycker jag är svårare att ta bort för även om jag för över dom till datorn med jämna mellanrum så är det ju kul att ha kvar dom i mobilen. Men till slut kommer man väl att sitta med en mobil med 30 000 bilder från 20 år tillbaka. Drömmer

• Aniiee
    volvo142 skrev 2017-05-16 20:28:31 följande:
    Jasådu! varför gör du det regelbundet? låter små jobbigt. Jag formaterar dock min min dator typ en gång om året med är en "gamer" ;) Tycker att behovet att återställa mobilerna försvan typ 2011 när mobilerna blev lite mer robusta.

Jag själv har sms från 2014.. säkerhetskoperas aoutomatiskt till nya mobiler.Jag okar inte radera. Kan ibland nån gång om året typ kolla lite på smsen men igentligen är det helt menigslöst. Skulle inte ligga sömnlös utan smsen dirket.
    av den enkla anledningen att min mobil är på upphällningen och inte funkar som den ska längre. =/

Datorn går på omformatering lika ofta, eller oftare.
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
Svar på tråden Har du väldigt gamla sms och annat i din telefon?