Konstant ångest och domedagskänsla, hur hantera?
Hej på er!
Jo det är så att jag i tisdags upplevde en smärre panikattack. Har haft det många gånger förut och detta var definitivt inte av den värsta sorten men tyvärr har jag sedan dess gått med ständig ångest och varit på helspänn. Eftersom jag varit i samma situation förut men aldrig lyckats riktigt ta mig ur det på egen hand, blir alltid en medicin höjning som jag istället litar till att det löser situationen. Problemet är ju att det återkommer med jämna mellanrum och att jag varje gång känner mig lika maktlös och som att jag liksom bara vill ge upp. Så därför testar jag och ställer frågan till er som har liknande problem. Hur hanterar ni ständig förväntansångest och känslor som följer av att man tex är en sämre människa för att man har de här problemen?
Känner mig liksom liten och hjälplös fast jag egentligen är en mycket kapabel människa som för det mesta lyckas bra med det jag tar mig för... men känns som om jag faller ner i dessa gropar gång på gång och behöver en strategi för detta!
Hoppas du vill dela med dig, även om din situation kanske ser annorlunda ut så kan man alltid ta med sig något!