• Salkin

Vad händer med mig?

Uschhhh allt känns som en mardröm.. lider av ocd är utbränd och ångest...

Allt började idag när jag skulle lägga mig och sova asså kan inte tänka klart kan inte sätta fingret på vad det är men sjukt läskigt.. får typ känslan av meningslöshet / overklighetkänslor är sjukt rädd att bli psykotisk tänk om jag försvinner från verkligheten och flippar ur totalt? Tänk om jag slutar bry mig om allt och blir helt psykotisk och skadar min flickvän osv Fyfan vilka tankar asså... På morgon när jag vaknar känner jag mig normal men känns som ångesten byggs på under dagen på kvällen får jag alltid en sån här känsla där alla tankar snurrar osv.. snälla hjälp!!! Ursäkta om det blev rörigt.. har typ panik

• Svar på tråden Vad händer med mig?
  • Salkin

Är också sjukt rädd att börja höra röster osv Fyfan asså

• Sam84

Hej!

Jag hade lite som du tidigare, fast skillnaden var att jag vaknade med psyk-känslan och kände mig normal efter ett tag på dagen.

En galen person vet inte att han är galen. Du har "bara" katastroftankar.

Visst, Man kan få en period där man hör röster tex, men det går över. Man kommer alltid tillbaka till verkligheten igen.

Mitt tips; köp en tjock, bra bok som du läser i varje dag. En "lätt" , glad bok. Inga deckare ect.

Och ta bort allt socker ur din kost. Du kommer må bättre.

• Salkin
    Sam84 skrev 2017-05-09 07:40:37 följande:

Hej!

Jag hade lite som du tidigare, fast skillnaden var att jag vaknade med psyk-känslan och kände mig normal efter ett tag på dagen.

En galen person vet inte att han är galen. Du har "bara" katastroftankar.

Visst, Man kan få en period där man hör röster tex, men det går över. Man kommer alltid tillbaka till verkligheten igen.

Mitt tips; köp en tjock, bra bok som du läser i varje dag. En "lätt" , glad bok. Inga deckare ect.

Och ta bort allt socker ur din kost. Du kommer må bättre.

Tack för ditt svar!!!

Känslan sitter fortfarande i, riktigt hemskt vet inte vad det är men känns sjukt konstigt känns som jag är i autopilot typ, vet inte riktigt... tror du verkligen det blir bättre
  • meicc

Åh det är jättehemskt men det känns så för många vid ångest. HELT ofarligt men likförbannat fruktansvärt. Lovar <3

• Sam84
    Salkin skrev 2017-05-09 11:27:53 följande:

Tack för ditt svar!!!

Känslan sitter fortfarande i, riktigt hemskt vet inte vad det är men känns sjukt konstigt känns som jag är i autopilot typ, vet inte riktigt... tror du verkligen det blir bättre

Ja, jag tror det blir bättre, känner igen mig så väl. Finns många förklaringar till att man mår sådär konstigt, allt från att du håller på bli sjuk (virus, magsjuka ect) eller att det blir fullmåne imorn. (Ja, det påverkar människor som är känsliga, och du låter som en tänkande, känslig person)

Men du måste jobba lite för att det ska bli bättre. Vad gör du om dagarna?
  • UniformYankie

I sådana situationer så känner jag att det kan vara till stor hjälp att ha ett dokument som man kan skriva av sig i.
    På så vis så undviker du inte problemet, utan sätter dig ner och ägnar några minuter åt att hantera problemet och tankarna och bara skriva av dig om dem, och du kan skriva helt ärligt och lätta på hjärtat, för ingen behöver någonsin veta.
    Döp dokumentet till något som får det att se ointressant ut, ifall du delar åtkomst till datorn och inte vill att någon ska råka se, eller ha det på din privata google drive.
    Det tycker jag iaf hjälper. Att läsa en bok kan vara bra, men i slutändan så flyr man från problemen, och jag tror starkt på att om man bara kan ta sig i kragen och faktiskt "tala ut" om dem ärligt, om ens bara för sig själv för att reda ut saker och ting, så flyr man inte utan hanterar det. Ta det från en som kört stenhårt på metoden när man sysselsätter sig i försök att komma undan och glömma problemen - det löser sig inte så, man bara skjuter upp på det och förvärrar det tills man har en hel hög med problem/minnen/tankar som förr eller senare kommer hemsöka en.  

• Salkin
    Sam84 skrev 2017-05-09 11:45:32 följande:

Ja, jag tror det blir bättre, känner igen mig så väl. Finns många förklaringar till att man mår sådär konstigt, allt från att du håller på bli sjuk (virus, magsjuka ect) eller att det blir fullmåne imorn. (Ja, det påverkar människor som är känsliga, och du låter som en tänkande, känslig person)

Men du måste jobba lite för att det ska bli bättre. Vad gör du om dagarna?

Om dagarna går jag skola och hänger med kompisar.
Svar på tråden Vad händer med mig?