Bästa Zelda-spelet
15 November 1987 släpptes det första Zelda-spelet till NES i Sverige, dvs. snart 30 år sedan.
Det ska vi fira genom att kora det bästa Zelda-spelet, enligt FL.
Rösta på!
15 November 1987 släpptes det första Zelda-spelet till NES i Sverige, dvs. snart 30 år sedan.
Det ska vi fira genom att kora det bästa Zelda-spelet, enligt FL.
Rösta på!
The Legend Of Zelda Twilight Princess till Wii.
Har endast kört Twilight Princess och Skyward sword. Båda spelen är såå jävla bra, men twilight princess är något bättre tack vare musiken och
.. Miidnaa!! :D
Gillar inte Fi.. =)
Har endast kört Twilight Princess och Skyward sword. Båda spelen är såå jävla bra, men twilight princess är något bättre tack vare musiken och
Gillar inte Fi.. =)
Ja! Pianostycket som spelas när Midna är skadad och man springer omkring med henne på ryggen som varg för att hitta Zelda är verkligen ett av mina favoritstycken när det gäller spelmusik.
Jag har många intressen men Zelda är nog ett av de mest långvariga
Jag ser att ingen kommenterat A Link Between Worlds ännu. Det är inte min favorit, men det är definitivt ett av de bättre Zelda-spelen tycker jag. Det är verkligen en fin och värdig hyllning till ALttP som samtidigt är modernt och fräscht istället för att falla in i remake-träsket. Men mest imponerande med det tycker jag är att det är ett av få spel som lyfter hela 3ds-konceptet och faktiskt använder 3d-skärmen som en del av spelmekaniken och inte bara som en halvtafflig visuell effekt.
Av de handhållna tyckte jag också att Phantom Hourglass var väldigt roligt när det gällde biten att man var tvungen att själv rita och anteckna på dungeon-kartorna. Den funktionen har jag faktiskt saknat i andra Zelda-spel.
Tanken med tråden var väl att se vilket ni personligen anser det bästa. Man kan ju tycka ett spel är bra av flera orsaker, eller en specifik orsak. Även om 99 av hundra personer i en grupp tycker att Zelda XYZ är bra behöver inte alla göra det. Men gillar inte kommentarer när någon klankar ner på någon annan för att man enligt någon tycker att "fel spel" är bäst.
Står mellan ALTTP och Ocarina för min del. ALLTP har man i princip vuxit upp med, väldigt charmig och mysig stämning, särskilt öppningsscenen i regnet. Det var det där man skröt bland kompisarna om att man tagit sig förbi "regn-scenen". Å andra sidan har Ocarina också sin charm. Kunna kuta runt i Hyrule dag som natt.
Ts du glömde Zelda spelen till Philips CD-i =P riktiga mästerverk äger dom alla
Ts du glömde Zelda spelen till Philips CD-i =P riktiga mästerverk äger dom alla
Gillar inte Fi.. =)
Fi fan vad hon va dryg :P