• Anonym (Gäsp)

När slutade du stalka ditt ex?

Med tanke på alla trådar om desperata ex-flickvänner, när slutade du tjej som hängde efter ditt att stalka honom?

Eller har du aldrig slutat?

Det längsta en ex-pojkvän hängde efter mig var i 3 år. Själv har jag släppt mina direkt och gått vidare.

• Svar på tråden När slutade du stalka ditt ex?
  • Anonym (Ture)

Det var en tjej en gång som påstod att jag stalkade henne. Efter att hon gjort slut och då sa hon aldrig ville se eller höra av mig, skickade jag totalt två mail och ett SMS. Stalking? 

• Anonym (Kelloggs)

Något få eller ingen tänker på är ju hur man beter sig på sociala medier.. Där finns stalking hur mycket som helst.

Att hela tiden hålla sig uppdaterad om exets förehavanden, kommentera alla inlägg och bilder, likes på instagram , kolla upp vänlistan och vem som lägger till exet , kolla upp vem dejten på partybilden är osv osv ÄR i allra högsta grad extrem stalking. Otäckt dessutom.

• Anonym (bettan)
    Fjäril kär skrev 2017-05-08 09:24:11 följande:

Det skulle aldrig någon erkänna ens anonymt under pistolhot. Många av de som påstår att exet förföljer DOM är nog sanningen tvärtom...

Själv skulle jag säga att stalking är definitivt dom som ideligen ringer exet för diverse saker vare sig det behövs eller inte , det ska skjutsas hit och dit, fixas och donas, fika och insmilad middag , det ska duttas o gullas, sms och godnattsamtal osv osv

De där sakerna behöver inte nödvändigtvis vara stalking. Det beror ju helt på vad exen har för relation till varandra. För vissa är det normalt att skjutsa, smsa och bjuda på middagar. Däremot om ena parten har avsagt sig kontakt, då kan det förstås ses som stalking.
  • Fjäril kär
    Anonym (bettan) skrev 2017-05-08 20:08:36 följande:

De där sakerna behöver inte nödvändigtvis vara stalking. Det beror ju helt på vad exen har för relation till varandra. För vissa är det normalt att skjutsa, smsa och bjuda på middagar. Däremot om ena parten har avsagt sig kontakt, då kan det förstås ses som stalking.

Nej jag avser inte de som gjort slut och är vänner utan mer där en part inte fattar att det är slut och på alla sätt hen kan komma på stalkar exet bland annat just genom ärenden, fika osv. Stalking genom utnyttjning.

De flesta som stalkar är ju folk som inte förstår att slut är slut.
  • Anonym (Idiot)

När jag fattade att han inte var värd mig.

• Anonym (inte än)

Jag stalkar mina ex så tillvida att jag går in på deras FB/Blogg nån gång om året för att se om det hänt något stort, typ nya barn. Gör det mig till en sjuk människa så fine.

Ett ex kollar jag iofs inte upp, för min mamma umgås med hans föräldrar så där får jag höra lite för mycket t.o.m. Cool

• Aniiee

Har inte slutat än, och lär aldrig göra det heller, hehe.....

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Anonym (EN)

Olika för mig. Ingen regelrätt stalking, men om jag träffat en gemensam vän har jag ev frågat något om exet. Har kollat på publika profiler på fb och instagram ett par gånger, var de är skrivna och om de bor ihop med någon. Det sistnämna kan jag dock göra även med vänner och bekanta... är nyfiken på hur folk bor i allmänhet, och genom att veta om folk har sambo/man/hustru så får jag en pusselbit till vem de är. Brukar dock stanna där. Ingen fysisk stalking, en koll på fb/insta/folkbokföring och sen dör intressset.

Den enda jag kollat upp flera gånger är en som jag ett tag trodde att jag skulle leva resten av mitt liv med, samt exet som han gick tillbaka till

• Anonym (Gammal kärlek rostar aldrig)

Jag stalkade mitt ex i sociala medier senast idag. Vi gjorde slut för nästan 7 år sedan och har ingen kontakt längre.

• Anonym (Stalker)

Jag har iallafall inga problem med att erkänna.

Jag har aldrig lämnat eller blivit lämnad av någon för att vår kärlek inte funnits där, utan för att förhållandena varit destruktiva, vilket betyder att man mentalt och känslomässigt inte är "klar" utan hoppas på något sätt fortfarande. 

Därför har jag dels kollat dem på insta och fb dagligen, tex när de är aktiva, om de lagt till någon ny etc. Jag har även bett någon vän gå förbi och kolla om de är hemma eller det lyser i fönstret etc. Bett en vän ringa från hemligt nummer och se om de svarar....såna saker. 

Det enda som har hjälpt är att blocka dem helt och inte se något. Till slut dör det ut. Jag vet inte vad det handlar om, men många jag pratat med har gjort samma sak, men de skulle nog inte erkänna för någon som inte tycker gjort likadant.

Jag dömer ingen, eftersom jag själv vet hur svårt det är med separationer. Alla förhåller sig olika i denna svåra tid. Vissa stänger in sig helt och är ensamma och blockar allt. Andra behöver prata av sig och älta och fortsätter hoppas och frågar ut vänner etc. Men till slut går båda vidare förr eller senare.

• Anonym (L)

Runt 8 månader .Idag om jag skulle se honom ,skulle jag inte ens säga hej.Har inga känslor kvar och vill aldrig ha nånting med honom att göra.Vilken nollpoängare till slut.

Svar på tråden När slutade du stalka ditt ex?