• Lindosa

Hjälp

Idag 12:12

Hej! Jag är 27 årig vi har börjar försöka att blir med barn sen september 2016 och och jag blev gravid i slutet av december. Nyheten var för oss största lyckan!! Jag var gravid till vecka 12. I Februari har fått reda på att jag hade ofostrigt graviditet:(. Jag vad så chokad. Varför händer det så just mig som älskar barn och vill ha mitt eget barn. Jag fick 10 st cytotec för att allting ska komma ut men jag hade ändå rester kvar ändå. Då den enda alternativ som jag hade kvar enligt gynekologen är att blir skrapad. Den 6 april har jag skrapats och för 4 dagar sen fick jag min mens. Jag vill bli med barn. Har hört och läst många hemaka berättelser men också fina berättelser. Finns det en chans att blir gravid igen? Jag vågar inte försöka igen. Har ni några tips? HjäLP

• Svar på tråden Hjälp
  • Meriall

Det är jättevanligt med missfall och ofostrig graviditet (typ var tredje graviditet) så det är inte konstigt att det hände dig. Har man lätt att bli gravid är det nästan större chans eftersom kroppen inte sorterar bort de dåliga äggen först. Så du har jättestor chans att bli gravid och att det går bra nästa gång. Förstår att det var jobbigt med cytotecen men våga prova igen :)

• Lindosa

Tack Meriall för dessa fina ord. Jag hoppas verkligen det jag har inte ens börjat försöka igen. Jag har

tappat lite lust efter det som jag har gått igenom men det här kommer jag så småningom glömma. Jag känner mig inte riktigt redo än både fysiskt och psykiskt. Jag tror nästan att jag måste sluta tänka på att jag vill ha barn i ett tag. Känner du någon som har varit i samma situation? Finns det några till som har hamnat i samma situation. Jag vill höra mer om det här

Svar på tråden Hjälp