• LB2016

Sims 2 datorkunniga HJÄLP!

Aa jag vet att det är väl väldigt omodernt då det har kommit alla dessa nya. Men min syster tycker helt enkelt om de gamla!

Behöver hjälp med en sak som jag märkt många haft problem med, men aldrig riktigt förklarat hur de har tagit sig igenom det!

Spelet är installerat och allt har gått fint, men när man vill starta spelet så kommer rutan upp ''hittade ingen directX 9.0c kontrollera att du har directX och att du installerat de senaste drivrutinerna på grafikkortstillverkaren'' m.m. Jag har installerat dricetX och uppdaterat grafiken, har startat om datorn minst 10 gånger, men kommer fortfarande upp.

Jag kan om datorer men inte i den nivån, har sökt och gjort allt jag kan, så alla datorkunniga kan ni inte hjälpa mig med denna lilla sak?!?!??  Glad

• Svar på tråden Sims 2 datorkunniga HJÄLP!
  • Aniiee

Starta som Admin.

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • LB2016
    Aniiee skrev 2017-05-05 21:12:05 följande:

Starta som Admin.

Förstår inte riktigt hur du menar? Jag har inte spelat detta spel på minst 12 år.

• Aniiee
    LB2016 skrev 2017-05-05 21:41:41 följande:

Förstår inte riktigt hur du menar? Jag har inte spelat detta spel på minst 12 år.

Högerklicka på ikonen och klicka på "starta som administratör" i listan som poppar upp
  • LB2016
    Aniiee skrev 2017-05-05 21:48:45 följande:
    Högerklicka på ikonen och klicka på "starta som administratör" i listan som poppar upp

Jaha, gjorde det precis rutan kommer tyvärr ändå upp. Rynkar på näsan

• cosinus

Har du googlat och kollat om ditt grafikkort och dess senaste drivrutiner är bakåtkompatibelt till directX 9.

Jag har ingen aning men rent spontant känns det inte självklart att ett nyare grafikkort stöder det som var hett för 15 år sen utan lite handpåläggning (att det står installera senaste beror kanske på att man när felmeddelandet kodades antog att man hade för gammalt, inte för nytt)

• Aniiee
    LB2016 skrev 2017-05-05 21:56:27 följande:

Jaha, gjorde det precis rutan kommer tyvärr ändå upp. Rynkar på näsan

Har du directX 9 installerat då? Det är mycket möjligt att det du har är för nytt.

Annars, testa att starta i kompatibitetsläge.
  • LB2016

Har gjort allt jag kan nu och har tryckt för att köra som admin, har även tryckt mig in i kompatibel m.m. har bytt till vista Har sökt på problemet och gjort kompatibelsläge. Jag har nedladdad directX 9 dock gick jag in i dxdiag och såg att datorn har directX 11! Så det är kanske därför det inte fungerar pga att det är en nyare version? Så nu är frågan hur ska man ta bort den och lägga in directX 9?  

• LB2016

Directx 9 har jag nedladdad, men den verkar vara på datorn som en '' o installerad program'' typ. Har tagit bort det och från några hemsidor när jag försöker ladda ner directx 9 så kommer det självklart upp att jag har nyare version och att det inte behövs så den bara stängs ner. Så frågan är bara hur man byter till en lägre version om det ens går? 

• Anonym (j)

Är själva spelet köpt eller nedladdat?

• LB2016
    Anonym (j) skrev 2017-05-06 13:39:41 följande:

Är själva spelet köpt eller nedladdat?

Köpt, förmodligen behövs det bara att byta från directx 11 till 9an. Tror inte spelet tar nyare versioner?
Svar på tråden Sims 2 datorkunniga HJÄLP!