• Se mig inte åldern

Är en frisk 46årig som vill ha barn.

Hej!

Nu kommer kanske många att tro att ni läser fel, men jag är en kvinna på 46 år som vill ha fler barn. Mina 2 tidigare är vuxna och lever i trygga relationer sedan länge. Det är "minuset" att ha blivit mamma så länge sedan. Glad

Vid intresse så berättar jag självklart absolut mer.

Finns det någon som vet hur jag kan göra?
    Finns det något ställe där det finns dom som vill donera sperma?
    Eller finns det redan någon nu som läser detta och kan tänka sig det? Att vara 100% anonym eller vem vet som VILL vara involverad?

Jag vet att det finns klinik i Danmark men som jag förstod så anses min ålder vara för hög.

Jag är helt seriös, och tar lika så förslag och idéer.

Tack redan nu på förhand.

• Svar på tråden Är en frisk 46årig som vill ha barn.
  • Det kommer bli bra
    Super Mario skrev 2017-05-09 22:42:26 följande:
    När jag ringde Cryos och tänkte fråga om hur det går till när de skickar till Sverige.. Det gör de inte längre. Vidare när du söker donator på Cryps hemsida så kan du inte välja * Sverige som mottagarland, du kan välja Norge, Finland, EU typ. Förut kunde man välja Sverige.. Not anymore!
    Stämmer detta verkligen? I december 2016 levererade fortfarande till Sverige iaf, har nämligen en kollega som beställt därifrån och också blivit gravid. Jag hittar ingen info på dera shemsida att de slutat leverera till Sverige och i Sverige har ingen ny lag kommit som förbjuder beställningar från Cryos
  • NZZZZ
    Det kommer bli bra skrev 2017-05-10 11:01:52 följande:

Stämmer detta verkligen? I december 2016 levererade fortfarande till Sverige iaf, har nämligen en kollega som beställt därifrån och också blivit gravid. Jag hittar ingen info på dera shemsida att de slutat leverera till Sverige och i Sverige har ingen ny lag kommit som förbjuder beställningar från Cryos

Var senast inne förra månaden och kollade runt och då fanns Sverige med i listan, så förstår inte heller.
  • Det kommer bli bra
    NZZZZ skrev 2017-05-10 11:10:57 följande:
    Var senast inne förra månaden och kollade runt och då fanns Sverige med i listan, så förstår inte heller.
    Jag tror Super Mario har förväxlat val av standard med val av mottagarland för privatpersoner. Cryos anger vilka länders standarder/lagar angående insemination beställningen når upp till efter ens egna val. Tex har Finland en standard gällande detta som går utöver generell EU-standrad, som jag förstår det, varför Finland står listat separat fast det tillhör EU. Sverige faller in inom EU-standarden som jag förstår det. Men gjorde en fejk-beställning (alltså klickade inte igenom den genom betalningsproceduren) och det blev inte stopp någonstans, så tror nog det går att beställa.
  • Orangebeans

Jag har nu mejlat Cryos och frågat och fick svaret "We can ship to Sweden for home insemination without any problems. You can place your order online ....".

Så jo, det går fortfarande att beställa hem från Cryos.

• NZZZZ
    Orangebeans skrev 2017-05-10 15:15:36 följande:

Jag har nu mejlat Cryos och frågat och fick svaret "We can ship to Sweden for home insemination without any problems. You can place your order online ....".

Så jo, det går fortfarande att beställa hem från Cryos.

Superbra att du kollade upp det, tack! :) Någon som testat därifrån?
  • Kallkedja
    NZZZZ skrev 2017-05-10 15:55:27 följande:
    Superbra att du kollade upp det, tack! :) Någon som testat därifrån?
    Ja jag har beställt därifrån flera gånger.
  • NZZZZ
    Kallkedja skrev 2017-05-10 19:44:16 följande:

Ja jag har beställt därifrån flera gånger.

Har du blivit gravid eller fått barn? Vilken mot beställde du? Var det enkelt att genomföra?

Anledningen till att jag frågar är för det känns som ett mer trevligt sätt att försöka bli gravid på än att åka till klinik.
  • Kallkedja
    NZZZZ skrev 2017-05-10 19:56:23 följande:
    Har du blivit gravid eller fått barn? Vilken mot beställde du? Var det enkelt att genomföra?

Anledningen till att jag frågar är för det känns som ett mer trevligt sätt att försöka bli gravid på än att åka till klinik.
    Nej det har jag tyvärr inte blivit. Jag beställde 2 strån med mot20.

Det kändes precis som du säger mycket trevligare att göra på det sättet än att åka iväg till nån klinik. Det var inte alls svårt heller utan gick mycket smidigt.
  • NZZZZ
    Kallkedja skrev 2017-05-10 20:08:26 följande:

Nej det har jag tyvärr inte blivit. Jag beställde 2 strån med mot20.

Det kändes precis som du säger mycket trevligare att göra på det sättet än att åka iväg till nån klinik. Det var inte alls svårt heller utan gick mycket smidigt.

Hur många ggr har du försökt? :) Är det prisvärt i jämförelse med klinik?
  • Kallkedja
    NZZZZ skrev 2017-05-10 20:13:47 följande:
    Hur många ggr har du försökt? :) Är det prisvärt i jämförelse med klinik?
    4 gånger. Har faktiskt ingen aning. Klinik kändes aldrig som ett alternativ för min del så jag kollade inte upp det så noga :)
  • NZZZZ
    Kallkedja skrev 2017-05-10 20:16:11 följande:

4 gånger. Har faktiskt ingen aning. Klinik kändes aldrig som ett alternativ för min del så jag kollade inte upp det så noga :)

Okej. Får jag fråga vad du fick betala? :) Massor av frågor haha :)
  • Kallkedja
    NZZZZ skrev 2017-05-10 20:18:54 följande:
    Okej. Får jag fråga vad du fick betala? :) Massor av frågor haha :)
    Runt 20 tusen per försök. Superdyrt, särskilt när det inte lyckas... ;) Då valde jag i och för sig en "non-anonymous" donator med "extended profile" vilket är det dyraste alternativet.
  • NZZZZ
    Kallkedja skrev 2017-05-10 20:30:40 följande:

Runt 20 tusen per försök. Superdyrt, särskilt när det inte lyckas... ;) Då valde jag i och för sig en "non-anonymous" donator med "extended profile" vilket är det dyraste alternativet.

Shit. Det motsvarar ju två besök på klinik! Galet dyrt. Hoppas du finner någon väg och blir gravid!
Svar på tråden Är en frisk 46årig som vill ha barn.