Mannen är steriliserad
Någon som har erfarenhet av att bli gravid trots att mannen är steriliserad? Har hört så många historier.
Man kan det ske? Hur är det möjligt isf?
Någon som har erfarenhet av att bli gravid trots att mannen är steriliserad? Har hört så många historier.
Man kan det ske? Hur är det möjligt isf?
Genom att plocka ut spermier direkt ur testikeln- om det finns vill säga- och göra IVF. Bekostas privat förstås. Historier om spontana graviditeter finns förstås, men är ytterst ovanligt.
Min man var steriliseras när vi träffades. Vi har gjort ivf (icsi) och har nu två barn. Vi gjorde det privat, men jag tror att vi kunnat få det gratis eftersom jag inte har barn sedan tidigare. Vi ville dock inte vänta länge i kö.
Jag fick hormonsprutor och sedan plockades ägg från mig. Samtidigt togs spermier från min man genom en spruta i testikeln (lokalbedövning). Sedan för man in en utvald spermie i ett ägg, odlar i några dagar och stoppar in i livmodern. Det gick väldigt smidigt för oss.
Det går också att göra en operation för att återställa steriliseringen men vi blev avråda från det. Ganska ofta blir resultatet inte lyckat och man måste ändå göra ivf, fast det tar drygt ett år innan man vet.
Varför gör man en sterilisering för om man nu vill ha flera barn för?
Jag sterilisera för ett antal år sen av den anledningen av att jag inte ville ha flera barn..
Skulle jag mot förmodan träffa nån annan som vill ha barn så har jag ju redan gjort mitt val innan..
Jag sterilisera för ett antal år sen av den anledningen av att jag inte ville ha flera barn..
Skulle jag mot förmodan träffa nån annan som vill ha barn så har jag ju redan gjort mitt val innan..