viseversa skrev 2017-05-04 20:34:23 följande:
Jag tycker den är förstörd. Jag skulle inte sätta på mina barn kläder med färgfläckar. Hade blivit väldigt ledsen om förskolan låtit barnen leka med färg som inte går bort.
Nej, såna kläder kan de ha i skogen typ, jag skulle faktiskt skämmas om jag tog med ungen på kalas i en färgfläckig jacka.
Alexi skrev 2017-05-04 20:37:35 följande:
Min son och ett barn till hittade några små typ färgampuller på gården, som lämnats där av typ äldre barn på helgen eller något sådant, alltså inget som användes av förskolan. Så det blev fläckar mitt på jackan som inte gick bort. Trist på en nästan ny jacka men inget att göra åt det.
Hade det varit på det viset hade jag såklart fortfarande tyckt att det var tråkigt, men det kan ju inte förskolan hjälpa. Det är orimligt att kräva att de ska kontrollera varje millimeter av gården innan de går ut.
Ankissen skrev 2017-05-04 20:45:58 följande:
Min dotter som är 8 år var ute med fritids och målade på snö. Det kom på hennes nya vinterjacka inköpt två veckor innan för ca 900 ihop med byxor. Det är nu fula fläckar på ett vitt parti på bröstet på jackan som inte går bort i tvätten. Vet inte vart man vänder sig med detta, då jag verkligen inte vill stöta mig med pedagogerna men fel känns det. Som någon innan skrev har den inte längre nåt andrahandavärde och den går inte ha någon annanstans än på fritids. Följaktligen behöver jag handla en jacka till.
Vänd dig till kommunen, de bör kunna hjälpa dig utan att du behöver stöta dig med personalen. För det vill man ju inte.