• Tuttfia

    Bli gravid med andra barnet

    Ni som har fler än ett barn, hur länge tog det innan ni blev gravid med andra barnet när ni ville ha ett till?

  • Svar på tråden Bli gravid med andra barnet
  • Anonym (K)

    Det tog tre försök att bli gravid men slutade med mf i v 7. Efter det strulade äl och det tog ytterligare tre försök att bli gravid igen.

  • Teresiat

    Första barnet tog flera månader, nästan ett år. Andra barnet blev till direkt efter jag tog ut spiralen.. Det var inte ens planerat..

  • sobrio88

    Jag hann inte ens få mens efter jag tagit ur staven så det gick fort ;) första barnet tog däremot 3 månader från att staven var ute.

  • Fröken Smilla

    Första barnet tog 2 år och blev till genom ivf. I fredags plussade jag efter första syskonförsöket på egen hand. Konstig kropp...

  • Jollran

    Första barnet blev till på andra försöket och andra banet blev till i misstag när jag slutade amma storasyster i december 2015, blev gravid i januari 2016 med lillasyster, hann ha en mens.

  • Anotherone

    Vi bestämde ungefär så här års förra året att vi ville försöka utöka familjen. Sista mensens första dag var 26 juli och resultatet ligger här bredvid mig. Så det gick på första försöket, något som jag definitivt inte räknat med då jag är 36 år gammal. Men såklart är jag överlycklig över vår lilla sladdis!

  • Anonym (olika)

    Andra blev till på första försöket vilket var förvånande då jag hade svårt att bli gravid med första barnet. Men det berodde på att jag hade väldigt oregelbunden äl och när den började komma regelbundet av sig själv så hade vi större chans att lyckas. 

  • Anonym (Fort)

    Med andra barnet skulle vi börja försöka i nu i maj men råkade bli gravida månaden innan, nu i v12 :)

Svar på tråden Bli gravid med andra barnet