• Finnsdetettendaledigtnamn

Vill ha en hund

Hej. Jag bor i centrala Göteborg och skulle vilja ha en hund. Problemet är att jag jobbar heltid och har inte möjlighet att gå hem under arbetsdagen för att ta ut hunden. Hur gör ni som har hund? Finns det någon dogwalker här i centrum?

• Svar på tråden Vill ha en hund
  • Snugggfe

Kolla upp dogbuddy. De ska ta hand om hundarna medans ägaren jobbar. annars kanske det finns hunddagis. Hoppas du hittar nått. Hundar är helt underbara. Har själv växt upp med 4 stycken ????

• Snugggfe

Kolla upp dogbuddy. De ska ta hand om hundarna medans ägaren jobbar. annars kanske det finns hunddagis. Hoppas du hittar nått. Hundar är helt underbara. Har själv växt upp med 4 stycken ????

• Dexter dot com

Hur löser du hundpassningen dom första månaderna när valpen inte kan vara ensam alls och tiden efteråt innan hunden kan vara ensam 3-4 timmar. Man rekommenderar inte att lämna en hund ensam mer än max 4 timmar per dygn så du lär ju behöva dagis/dagmatte som kan ha hunden större delen av dagen.

• viseversa
    Snugggfe skrev 2017-05-03 23:52:18 följande:

Jag var med i dogbuddy innan men gick ur för att det ändå jävla dyrt. Vissa tog 250:- för EN promenad på en timme. Blir väldigt dyrt som hundägare. Hela dagar eller veckor var ännu dyrare. Insåg att hunddagis eller att hitta en dagmatte själv var betydligt billigare.
    Dexter dot com skrev 2017-05-04 05:20:40 följande:

Hur löser du hundpassningen dom första månaderna när valpen inte kan vara ensam alls och tiden efteråt innan hunden kan vara ensam 3-4 timmar. Man rekommenderar inte att lämna en hund ensam mer än max 4 timmar per dygn så du lär ju behöva dagis/dagmatte som kan ha hunden större delen av dagen.

Hej. Jag har inte tänkt mig en valp utan en äldre hund. Jag är i nuläget sjukskriven och är hemma på heltid på obestämd tid därför tänkte jag att det passar bra nu. Jag är medveten om vad det innebär när det gäller tiden en hund kan vara ensam och det är ju därför jag frågar hur folk löser det.
    Snugggfe skrev 2017-05-03 23:52:18 följande:

Tack för tipset, jag kollar upp det.
  • Dexter dot com
    Finnsdetettendaledigtnamn skrev 2017-05-04 23:32:42 följande:
    Hej. Jag har inte tänkt mig en valp utan en äldre hund. Jag är i nuläget sjukskriven och är hemma på heltid på obestämd tid därför tänkte jag att det passar bra nu. Jag är medveten om vad det innebär när det gäller tiden en hund kan vara ensam och det är ju därför jag frågar hur folk löser det.
    Men då så :) Fast även om en vuxen hund får en promenad mitt på dan blir det otroligt långa dagar om hunden ska ligga ensam minst 8 timmar varje dag. Mitt råd är att skaffa dagis/dagmatte så hunden får ett aktivt och stimulerande liv istället för ett inaktivt liv i ensamhet när du börjar jobba heltid.
  • Hundlover87

Jag har också provat dogbuddy och man väljer ju själv vilka priser man kan tänka sig. Det vanliga för en promenad är 150 men man kan förhandla om man tänker sig långa perioder, det gjorde jag. Dessutom är man försäkrad :)

Svar på tråden Vill ha en hund