Tussen06 skrev 2017-05-08 21:37:45 följande:
Oj, va inte meningen att det skulle bli sånna diskussioner, jag bara undra om lite tips. Jag är sårad och besviken och vill inte att mina barn ska träffa den nya. Det jag vet om henne gör att jag inte vill att de ska träffas innan jag har träffat henne. Hon har inte vårdnad om sina barn, varför?? Vad är hon för person? Min man vill inte säga varför, han vill heller inte säga hur många barn hon har, jag vet att det finns 5 och på hans sätt att svara mig så lät det som det fanns fler. Jag litar inte på hans omdöme just nu pga hur han behandlar mig och har svikit våra barn för att va med henne under den här tiden sen han sa att han vill skiljas. Han har ljugit för mig och bett sin mamma att ljuga för mig om jag frågar henne om nåt.
Jag förstår att du är sårad och att du känner en viss oro.
Men - eftersom det faktiskt inte är upp till dig är nog det bästa att försöka släppa tankarna på det. Ditt ex KOMMER att introducera sin nya när han känner att det är dags, förhoppningsvis väntar han ett tag men gör han det inte är det fortfarande hans val - det du kan göra för att det skall bli så bra som möjligt är att stötta barnen och självklart INTE tala illa om pappa och hans nya. Hur arg och sviken du än är.
Hur mkt har han träffat barnen sedan separationen?
Har han nämnt att han vill introducera henne redan nu?