• K Kalle

Ni som är emot den invandring vi har nu och haft 5 år tillbaka, vad är det främt ni är oroliga för att den medför?

Jag antar nu att det finns en oro bland många i samhället och att SD utnyttjar denna oro. Om politikerna i övriga partier tagit denna oro på allvar istället för att idiotförklara folk hade kanske inte SD vuxit så mycket. Jag är helt och hållet emot SD. Jag hoppas att partiet krymper och så småningom åker ur riksdagen. Jag hoppas att övriga partier undersöker vad oron beror på och adresserar den.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är emot den invandring vi har nu och haft 5 år tillbaka, vad är det främt ni är oroliga för att den medför?
  • RMC
    nihka skrev 2017-06-27 18:25:55 följande:
    Vem här i Sverige målar ut Sverige som ett "drömparadis där man får allt, utan motprestation"?
    Dessa här exempelvis, kåta tanters förening:)

sv-se.facebook.com/alltatallamalmo/videos/10153553101002381/

och "organistionen"  refugees welcome
    , också den mest bestående av boytoys sökande tanter.
  • 100kgpappa
    RMC skrev 2017-06-28 17:26:10 följande:

Ja, det är onekligen intressant att det framförallt är 50+ kvinnor som har så stort engagemang för unga utländska män.

Man kan ju fundera om det var tvärtom. En massa äldre män som hade unga ensamkommande unga kvinnor boende hemma hos sig, och hade facebookgrypper där man delade bilder där man går och håller varan i handen, tjejerna sitter i knät och gullar osv, och inlägg som " de är såna juveler, varenda en..." eller "vad skönt, hon fick inte åldern uppskriven, trots stora bröst och breda höfter höfter..."

Hade blivet ramaskri i pressen...
  • Anton Chigurh
    100kgpappa skrev 2017-06-29 11:16:49 följande:

Ja, det är onekligen intressant att det framförallt är 50+ kvinnor som har så stort engagemang för unga utländska män.

Man kan ju fundera om det var tvärtom. En massa äldre män som hade unga ensamkommande unga kvinnor boende hemma hos sig, och hade facebookgrypper där man delade bilder där man går och håller varan i handen, tjejerna sitter i knät och gullar osv, och inlägg som " de är såna juveler, varenda en..." eller "vad skönt, hon fick inte åldern uppskriven, trots stora bröst och breda höfter höfter..."

Hade blivet ramaskri i pressen...

"ramaskri"

Om Ryssland hade anfallet Sverige med kärnvapen hade det skapat mindre rubriker och skriverier än ovanstående.....företeelse.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • klyban
    Anton Chigurh skrev 2017-06-29 14:50:21 följande:
    "ramaskri"

Om Ryssland hade anfallet Sverige med kärnvapen hade det skapat mindre rubriker och skriverier än ovanstående.....företeelse.
    Jo, det går alltid hitta nått värre.
  • 100kgpappa
    Anton Chigurh skrev 2017-06-29 14:50:21 följande:

"ramaskri"

Om Ryssland hade anfallet Sverige med kärnvapen hade det hetat att det har de alltid gjort, det är bara anmälningsbenägenheten som ökat, och att sådana händelser sprids mer via sociala medier ny än förr, men det har alltid varit så, det är inget nytt.
  • nihka
    Anonym (Att vara på kanelen) skrev 2017-06-28 01:41:00 följande:
    Tack. Bekräftar bilden jag hade. Har för mig att det låg något med faderns tänder i bakgrunden, men det förtar naturligtvis inte den oerhörda tragiken. 

Presskonferens med faders syster i CBC (Kanadas public service)
    Jag diskuterar inte med anonyma signaturer.
  • nihka
    Anonym (Hmm) skrev 2017-06-28 08:18:05 följande:
    Det var ju bekvämt för dig. Då slipper du erkänna att svaret är 'inga'.
    Jag diskuterar inte med anonyma signaturer. Jag kan förklara igen om det skulle återstå några oklarheter.
  • nihka
    RMC skrev 2017-06-28 17:26:10 följande:

Nej, dessa personer målar inte upp Sverige om ett "drömparadis där man får allt utan motprestation".

Dina sexuella fantasier kan du behålla för dig själv eller ta i någon av sextrådarna. Lika mycket sömnmedel som dina gamla sexnoveller.
  • klyban
    100kgpappa skrev 2017-06-29 17:40:42 följande:
    Om Ryssland hade anfallet Sverige med kärnvapen hade det hetat att det har de alltid gjort, det är bara anmälningsbenägenheten som ökat, och att sådana händelser sprids mer via sociala medier ny än förr, men det har alltid varit så, det är inget nytt.

Den gömmer sig många bakom idag när de får fakta på sig som inte passar deras agenda.
    Och lustigt hur allt förklaras på detta vis, och besynnerligt att det sker alltid med siffror som ökar och är pga invandring.
    Och hur man kommer fram till "det är bara en större anmälningsbenägenhet", och så snabbt som typ samma sekund faktan kommer ut.
    Det förstår jag inte hur de ska klara av ens och ta reda på.

Det är enkelt förklarat, man använder denna "anmälningsbenägenhet" för ogiltigförklara siffror som är pinsamma eller ej passar för agendan.ö
    Och det lustiga är att dom inte förstår själva hur konstigt det blir att med per automatik förkasta allt som inte går sin väg.
    Som det bara fanns en sanning och att den är att alla som kommer hit är änglar och aldrig hittar på dumheter.

Och ta reda på detta är tydligen rasistiskt också, åtminstone varit det historiskt.
    Och där har vi nog problemet, man ropar rasist för ofta, så när det är väl rasism, så är det extremt få som bryr sig.
    Just för pojke ropat VARG så många ggr, och så har det aldrig varit någon varg där.
    Det är så många saker som spelar rätt i händerna på SD, och här är ytterligare en.

Det är lite som en flaggstång som håller på ramla, vi har tillräckligt människor omkring flaggstången att rädda den.
    Och sen kommer någon och säger den har alltid lutat det är bara du som är mer benägen att titta, och därför lutar den.
    Och sen ser man flaggstången falla sakta men säkert till marken, medan resten står och titta på och säger "kolla flaggstången står upp" och att den lutar är bara en illusion.
    Och nu är det bara  nått år kvar tills flaggstången är i marken, så har vi SD sedan.

Som du kanske tycker är bra, men jag tycker det är katastrof med SD.
    Men tänker inte sälla mig till dom som väljer och blunda och vägrar se problem, och börja rabbla att anmälningsbenägenhet har ökat när siffror kommer som är lite pinsamma.
    Känns som en krasch i slowmotion, sen har vi en del som säger nä det är ingen krasch, bilen ska vara platt.

• 100kgpappa
    klyban skrev 2017-07-05 07:02:48 följande:

Den gömmer sig många bakom idag när de får fakta på sig som inte passar deras agenda.

Och lustigt hur allt förklaras på detta vis, och besynnerligt att det sker alltid med siffror som ökar och är pga invandring.

Och hur man kommer fram till "det är bara en större anmälningsbenägenhet", och så snabbt som typ samma sekund faktan kommer ut.

Det förstår jag inte hur de ska klara av ens och ta reda på.

Det är enkelt förklarat, man använder denna "anmälningsbenägenhet" för ogiltigförklara siffror som är pinsamma eller ej passar för agendan.ö

Och det lustiga är att dom inte förstår själva hur konstigt det blir att med per automatik förkasta allt som inte går sin väg.

Som det bara fanns en sanning och att den är att alla som kommer hit är änglar och aldrig hittar på dumheter.

Och ta reda på detta är tydligen rasistiskt också, åtminstone varit det historiskt.

Och där har vi nog problemet, man ropar rasist för ofta, så när det är väl rasism, så är det extremt få som bryr sig.

Just för pojke ropat VARG så många ggr, och så har det aldrig varit någon varg där.

Det är så många saker som spelar rätt i händerna på SD, och här är ytterligare en.

Det är lite som en flaggstång som håller på ramla, vi har tillräckligt människor omkring flaggstången att rädda den.

Och sen kommer någon och säger den har alltid lutat det är bara du som är mer benägen att titta, och därför lutar den.

Och sen ser man flaggstången falla sakta men säkert till marken, medan resten står och titta på och säger "kolla flaggstången står upp" och att den lutar är bara en illusion.

Och nu är det bara  nått år kvar tills flaggstången är i marken, så har vi SD sedan.

Som du kanske tycker är bra, men jag tycker det är katastrof med SD.

Men tänker inte sälla mig till dom som väljer och blunda och vägrar se problem, och börja rabbla att anmälningsbenägenhet har ökat när siffror kommer som är lite pinsamma.

Känns som en krasch i slowmotion, sen har vi en del som säger nä det är ingen krasch, bilen ska vara platt.

Nä, jag tycker inte att SD är bra, men det är ju inte speciellt förvånande att de växer med tanke på hur övriga partier har misskött invandringspolitiken och alltid sätter sina egna medborgare i andra hand.

Hållet helt med dig, det blir smått pinsamt när folk på ren ryggmärgsreflex (som Alexandra Pascalido i nyhetsmorgon när de presenterade trygghetsyndersökningeb) förklara precis allt med ökad anmälningsbenägenhet och mer spridning i sociala medier.
  • klyban
    100kgpappa skrev 2017-07-05 09:55:32 följande:
    Nä, jag tycker inte att SD är bra, men det är ju inte speciellt förvånande att de växer med tanke på hur övriga partier har misskött invandringspolitiken och alltid sätter sina egna medborgare i andra hand.

Hållet helt med dig, det blir smått pinsamt när folk på ren ryggmärgsreflex (som Alexandra Pascalido i nyhetsmorgon när de presenterade trygghetsyndersökningeb) förklara precis allt med ökad anmälningsbenägenhet och mer spridning i sociala medier.

Den sker med per automatik också, att allt negativt på området sker alltid pga ökad anmälningsbenägenhet.
    Min enda fråga tror dom verkligen folk är så dumma?
    Hade man sagt någon ytterst enstaka så, så kanske man kunde svalt detta.
    Men nu används det som nått automatsvar när nått negativt kommer och som sen stödjer en omvänd handling.
    Vi ser det här med invandrarproblemen, vi ser detta i drogfrågan(där var det kraftigt ökade dödstal som enbart beror på ökad anmälningsbenägenhet).
    Och finns ett gäng till, vet inte varför man tror folk ska gå på den så många ggr.

Och det som får mig att undra, och det är varför de inte en gång kan säga ojdå detta var ju inte bra som första reaktion.
    Utan det första man säger, endast pga ökad anmälningsbenägenhet, som det skulle förklara allt.
    Och visar vilket polariserat samhälle vi börjar bli, fortsätter detta, så kommer vi ha krig garanterat i en framtid.
    Just för det finns ingen annanstans en så kraftig polarisering leder till än detta.
    Men men, här kan vi prata om decennier.

• 100kgpappa

För några dagar sen fick polisen stå utanför akutmottagningen med automatvapen för att nån gängmedlem var inne på behandling i Malmö, och personalen blir dödshotad, hotad att bli våldtagna, kallade för horor och allt möjligt skit.

Men det var väl likadant för 20-30 år sen gissar jag.

• klyban
    100kgpappa skrev 2017-07-05 19:31:33 följande:
    För några dagar sen fick polisen stå utanför akutmottagningen med automatvapen för att nån gängmedlem var inne på behandling i Malmö, och personalen blir dödshotad, hotad att bli våldtagna, kallade för horor och allt möjligt skit.

Men det var väl likadant för 20-30 år sen gissar jag.

Ja, akutmottagningarna har fått ändra en hel del rutiner.
    Förr var det bara spatsera runt som man ville, nu är det vakter och hela klaner kommer till sjukhuset.
    Jag tror inte dom fattar vad sjukhus är, för det verkar som det är döden som analkas med tanke på hur många som kommer.
    Och detta såg vi först i storstadsområdena, man hörde detta i flera år innan detta problem kom till oss, vilket var rätt länge sedan nu.

• Anonym (A)

Och vad gör Säpo? Undrar jag, tacksam för svar?

• klyban
    Anonym (A) skrev 2017-07-05 20:37:04 följande:
    Och vad gör Säpo? Undrar jag, tacksam för svar?
    Gör på vad?
  • Gung Ho

Jag är orolig att en utveckling till parallellsamhällen vi inte mäktar av att vända har börjat. I alla fall innan samhället förändrats så mycket att mycket av den tillit och trygghet försvunnit.

• 100kgpappa
    Gung Ho skrev 2017-07-05 21:11:05 följande:

Jag är orolig att en utveckling till parallellsamhällen vi inte mäktar av att vända har börjat. I alla fall innan samhället förändrats så mycket att mycket av den tillit och trygghet försvunnit.

Det tåget har gått, nu handlar om skadekontroll.
  • Anonym (Hmm)
    Gung Ho skrev 2017-07-05 21:11:05 följande:

Ja, tyvärr är det så att många som får avslag på sin asylansökan stannar ändå och de måste hålla sig undan. De kan utnyttjas av skrupellösa arbetsgivare och de kan ju inte heller använda gängse rättsskipningsmetoder (dvs gå via polis och domstol).
  • 100kgpappa
    Anonym (Hmm) skrev 2017-07-06 07:57:49 följande:

Ja, tyvärr är det så att många som får avslag på sin asylansökan stannar ändå och de måste hålla sig undan. De kan utnyttjas av skrupellösa arbetsgivare och de kan ju inte heller använda gängse rättsskipningsmetoder (dvs gå via polis och domstol).

Ännu en sak som politikerna får ta på sitt samvete. Först lockar man hit hundratusentals människor med öppna gränser, tal om att alla automatiskt får stanna osv, sen när de lagt sitt livs besparingar på att komma hit då får de inte stanna.

Tänk om man hade tänkt till före istället...Gjort en ordentlig utredning hur man mest effektivt hjälper så många människor som möjligt. Gjort en analys hur mycket människor samhället kan hantera, osv

Istället gjorde man i princip ingenting mer än gapade rasist och främlingsfientlighet så fort nån hade synpunkter, och lät situationen bli allt värre.

Och vi har inte sett det värsta än, när lågkonjunkturen kommer det att bli riktigt illa...
  • Anonym (Hmm)
    100kgpappa skrev 2017-07-06 09:07:17 följande:
    Ännu en sak som politikerna får ta på sitt samvete. Först lockar man hit hundratusentals människor med öppna gränser, tal om att alla automatiskt får stanna osv, sen när de lagt sitt livs besparingar på att komma hit då får de inte stanna.

Tänk om man hade tänkt till före istället...Gjort en ordentlig utredning hur man mest effektivt hjälper så många människor som möjligt. Gjort en analys hur mycket människor samhället kan hantera, osv

Istället gjorde man i princip ingenting mer än gapade rasist och främlingsfientlighet så fort nån hade synpunkter, och lät situationen bli allt värre.

Och vi har inte sett det värsta än, när lågkonjunkturen kommer det att bli riktigt illa...
    Mhm. Och det kommer att komma en ny våg igen. Jag hoppas att vi kan införa ID-kontroller igen. Verkligen synd att det ska behövas, att EU:s yttre gräns inte funkar.
Svar på tråden Ni som är emot den invandring vi har nu och haft 5 år tillbaka, vad är det främt ni är oroliga för att den medför?