100kgpappa skrev 2017-06-29 17:40:42 följande:
Om Ryssland hade anfallet Sverige med kärnvapen hade det hetat att det har de alltid gjort, det är bara anmälningsbenägenheten som ökat, och att sådana händelser sprids mer via sociala medier ny än förr, men det har alltid varit så, det är inget nytt.
Den gömmer sig många bakom idag när de får fakta på sig som inte passar deras agenda.
Och lustigt hur allt förklaras på detta vis, och besynnerligt att det sker alltid med siffror som ökar och är pga invandring.
Och hur man kommer fram till "det är bara en större anmälningsbenägenhet", och så snabbt som typ samma sekund faktan kommer ut.
Det förstår jag inte hur de ska klara av ens och ta reda på.
Det är enkelt förklarat, man använder denna "anmälningsbenägenhet" för ogiltigförklara siffror som är pinsamma eller ej passar för agendan.ö
Och det lustiga är att dom inte förstår själva hur konstigt det blir att med per automatik förkasta allt som inte går sin väg.
Som det bara fanns en sanning och att den är att alla som kommer hit är änglar och aldrig hittar på dumheter.
Och ta reda på detta är tydligen rasistiskt också, åtminstone varit det historiskt.
Och där har vi nog problemet, man ropar rasist för ofta, så när det är väl rasism, så är det extremt få som bryr sig.
Just för pojke ropat VARG så många ggr, och så har det aldrig varit någon varg där.
Det är så många saker som spelar rätt i händerna på SD, och här är ytterligare en.
Det är lite som en flaggstång som håller på ramla, vi har tillräckligt människor omkring flaggstången att rädda den.
Och sen kommer någon och säger den har alltid lutat det är bara du som är mer benägen att titta, och därför lutar den.
Och sen ser man flaggstången falla sakta men säkert till marken, medan resten står och titta på och säger "kolla flaggstången står upp" och att den lutar är bara en illusion.
Och nu är det bara nått år kvar tills flaggstången är i marken, så har vi SD sedan.
Som du kanske tycker är bra, men jag tycker det är katastrof med SD.
Men tänker inte sälla mig till dom som väljer och blunda och vägrar se problem, och börja rabbla att anmälningsbenägenhet har ökat när siffror kommer som är lite pinsamma.
Känns som en krasch i slowmotion, sen har vi en del som säger nä det är ingen krasch, bilen ska vara platt.