• tuntemattomana

Hur "hårt" ska en amnings-bh sitta?!

Hur tight ska den sitta?
    Har bara haft varianter som är mjuka som en sport-bh innan men har nu köpt en med kupor.
    Det går som sömmar i bhn och dessa gör avtryck på mina bröst så jag får smala röda streck på brösten av dem.
    Brösten känns också lite varma när jag provade bhn på i ca 10 min förut.. Det hettade lite eller vad jag ska säga men gjorde inte ont.
    Tror inte jag ska ha större storlek för den sitter jättebra ..tror jag!
    Köpte den på gekås så jag kan inte byta så lätt..

• Svar på tråden Hur "hårt" ska en amnings-bh sitta?!
  • Jag är bara jag

Inte hårt alls. Risk för mjölkstockning då. Jag har Lindex mjuka och haft dygnet runt i 5 månader och det funkar bra.

• narie24

Jag har den första månaden bara använt mig av amningslinnen. Så fort det tröck emot lite kände man att stockningen var på g.

• Fröken W

Utan att vara allt för påläst...byglar ska man väl helst undvika helt?

Angående hur hårt bh:n ska sitta så tänker jag att det är väl ok att den sitter åt men inte med ett tryck. Detta för att undvika mjölkstockning.

Hoppas det blir bra :)

• helenatari

Ett tips är att köpa en storlek större än vad du har under slutet av graviditeten.. Det där är säkert jätteindividuellt också.. Mina bröst växte knappt ca en storlek under graviditeten, ett par dagar efter förlossningen blev de nästan dubbelt så stora kändes det som iallafall. Sedan minskade storleken igen, och nu har jag ytterligare en storlek större ( alltså 2 storlekar större än ickegravid, en storlek större än under slutet av graviditeten). Jag har dock haft riktigt tajta sportbehåar och tränat i, och aldrig fått mjölkstockning, är inne på månad 5 som helammande. Stort lycka till och hoppas storleken blir bra till slut!

• tuntemattomana

Det är inga byglar på bhn men ändå vadderade kupor.
    Jag har fått enorma bröst mot vad jag brukar ha så det är jättesvårt med storlekar.. Har dessutom litet mått runt kroppen, ca 65-70 så det är inte så lätt att hitta bra amnings-bhar tyvärr.. 
    Vet inte hur det känns om det är mjölkstockning på g men jag tänker mig att obehag inte är bra.. :)
    Kanske får vänta nån vecka tills brösten "lugnat sig" och prova bhn igen..
    Tack för svaren :)

• Kickan1

Hej, har samma problem. Mina bröst växte ca 4 kupstorlekar men inte så mycket runt om. Jag gick till Twilfit och fick jättebra hjälp med modell och storlek. Dom här på lindex/hm etc är mjuka och sköna men svåra att få till då de är i storlek s-L. Följer du inte proportionerna så blir det konstigt. Du behöver både kupstorlek och storlek runt om..som sagt Twilfit är duktiga.

Svar på tråden Hur "hårt" ska en amnings-bh sitta?!