• glasstoppen

Blödning efter cellprov o v16

Hej!

Har haft cellförändringar i ca3 år nu. För ett år sen hade de försvunnit men när jag var på koll nu i våras så hade de kommit tillbaka. Eftersom jag är gravid fixk jsg komma tillbaks extra snabbt för en titt med mikroskop och olika vätskor som man gör på den mer noggranna kollen...

Hade som blod/brunaktig flytning direkt efteråt å dagen efter.. igår var det sen ingenting o nu på morgonen hade jag rödrosaflytning på morgonen. Är sjukt orolig nu faktiskt, nån som vsrt med om samma? Tips på vad jag ska göra? Är i v 16 nu.

• Svar på tråden Blödning efter cellprov o v16
  • Griseknoen35

Ring din bm och fråga. Men eftersom det r helg ring gynakuten och se vad de säger där.

• Susanna80

Hej! Min barnmorska sa att det kunde bli just precis så när man tar ett cellprov, men att det inte är någon fara alls! Tror absolut inte att du behöver vara orolig även om jag förstår att man ändå kan bli det. ?

• Malimari

Troligen bara en liten retning av ett blodkärl på tappen eller slemhinnan. Man är så himla lättblödande där nere som gravid :) Så länge det inte kommer mycket eller du får ont så är det säkert OK. Fick också lite blodblandade flytningar efter cellprov i vecka 15.

Svar på tråden Blödning efter cellprov o v16