• Heartbeat90

slutat med ppiller, väntar på ägglossning. någon mer?

Jag och min sambo har bestämt oss för att sätta igång med försök att få barn, äntligen!!
    Ät sista pillret i onsdags och känner redan av att de ev. Kan vara dags för "pillermensen" och jag hoppas verkligen att jag får ägglossning efter de (vet att de inte alls är säkert eller ens stor chans). Finns de någon annan som är i samma situation som jag?

Har också en fråga när man bör börja testa med ägglossningstest?

• Svar på tråden slutat med ppiller, väntar på ägglossning. någon mer?
  • Linluva3

Nu på kvällen gav inte ägglossningatestet något optimalt utslag som tidigare idag , why?

• Heartbeat90
    Ankan373 skrev 2017-05-22 12:27:55 följande:
    Men vad tråkigt! Lite väl tidigt för att bara mens dock? Eller?
    Nu är blödningen plötsligt helt slut.man blir ju galen på detta..:/ men antar de ändå var för utdragen blödning för att vara nidblödning? Har läst lite o de verkar ju som att de är lite när man torkar sig på pappret en dag o sen går de över.. ja har ändå haft rosa flytningar i fredags o lördags tror jag (minns inte exakt dag) och sen kom en blödning i söndags tills igår.. men känns för kort för att va mens?
  • Ankan373
    Heartbeat90 skrev 2017-05-23 11:11:42 följande:

Nu är blödningen plötsligt helt slut.man blir ju galen på detta..:/ men antar de ändå var för utdragen blödning för att vara nidblödning? Har läst lite o de verkar ju som att de är lite när man torkar sig på pappret en dag o sen går de över.. ja har ändå haft rosa flytningar i fredags o lördags tror jag (minns inte exakt dag) och sen kom en blödning i söndags tills igår.. men känns för kort för att va mens?

Som jag förstår det är det kanske vanligast med väldigt kort nidblödning, men att det inte är konstigt om den är mer mensluknande heller!
  • Heartbeat90
    Ankan373 skrev 2017-05-23 12:11:56 följande:
    Som jag förstår det är det kanske vanligast med väldigt kort nidblödning, men att det inte är konstigt om den är mer mensluknande heller!
    Ja kanske de.. frågan är när jag ska testa mig isåfall..
  • Ankan373
    Heartbeat90 skrev 2017-05-23 14:54:52 följande:

Ja, om det var en nidblödning kan det ta några dagar innan det påverkar hormonerna!
  • Ankan373
    Heartbeat90 skrev 2017-05-23 14:54:52 följande:

Hej! Hur går det här?
  • Heartbeat90
    Ankan373 skrev 2017-05-28 18:39:20 följande:
    Hej! Hur går det här?
    Jadu.. jag hade ju den där "blödningen/bruna o rosa flygningar" som jag skrev om. De har jag haft när jag torkat mig ända fram till sent på torsdagskvällen. Då kom de rent blod precis som min vanliga mens o de var väldigt mycket.. o jag skulle ha min mens på fredagen så jag antar de är mensen som kom.. men de jag inte fattar är om jag alltså haft en mellanblödning till mensdagen isåfall? Sjukt svårt nu o veta ungefär när jag har ägglossning.. eftersom "mellanblödningen" och mensen kom precis efter varandra :( känns ganska hopplöst när jag inte alls förstår mig på min egna kropp och jag är så barnslig så de blir typ att jag ger upp.. fastän de bara gått ett försök hittills.. men de tar ju så psykiskt ...
    hur går de för dig?
  • Ankan373
    Heartbeat90 skrev 2017-05-28 20:41:51 följande:

Jadu.. jag hade ju den där "blödningen/bruna o rosa flygningar" som jag skrev om. De har jag haft när jag torkat mig ända fram till sent på torsdagskvällen. Då kom de rent blod precis som min vanliga mens o de var väldigt mycket.. o jag skulle ha min mens på fredagen så jag antar de är mensen som kom.. men de jag inte fattar är om jag alltså haft en mellanblödning till mensdagen isåfall? Sjukt svårt nu o veta ungefär när jag har ägglossning.. eftersom "mellanblödningen" och mensen kom precis efter varandra :( känns ganska hopplöst när jag inte alls förstår mig på min egna kropp och jag är så barnslig så de blir typ att jag ger upp.. fastän de bara gått ett försök hittills.. men de tar ju så psykiskt ...

hur går de för dig?

Ja, det kan ju vara så att kroppen jobbar hårt för att återställa sig efter hormonerna! Känns som jag hade tur när det gick hem på första försöket... Håll ut! Kroppen är snart som den ska också får du också lyckobeskedet att du är gravid! Håller tummarna för att det blir snart :)
  • Linluva3

Hm, har bim någon gång mellan 1-5 juni, men när jag gick på toaletten och kissade för en stund sen så kom det bruna flytningar på pappret, vad kan det vara? Hade mens som började 9 maj....

Har ju haft pos äl-test 2 ggr denna månad. En gång 22/5 och en gång 24/5 (neg dagarna mellan det och sex senast den 21/5

• Heartbeat90
    Ankan373 skrev 2017-05-28 22:29:16 följande:

Ja, det kan ju vara så att kroppen jobbar hårt för att återställa sig efter hormonerna! Känns som jag hade tur när det gick hem på första försöket... Håll ut! Kroppen är snart som den ska också får du också lyckobeskedet att du är gravid! Håller tummarna för att det blir snart :)

Ankan hur går de för dig?? Jag är i vecka 10 nu :D såå lycklig!!
  • Ankan373
    Heartbeat90 skrev 2017-08-26 22:29:08 följande:

Ankan hur går de för dig?? Jag är i vecka 10 nu :D såå lycklig!!

Men vad fantastiskt! Grattis! När är det beräknat då? Mars/april? :D Hör går det bra! Är inne i v.20 nu och fick just ett helt galet besked.. jag väntar inte ett barn, jag väntar TVÅ <3
Svar på tråden slutat med ppiller, väntar på ägglossning. någon mer?