• silvergirl

Varför startar folk trådar och sen svarar dom inte?

Det är jättekonstigt tycker jag att man orkar lägga massa tid på att skriva om ett bekymmer, lägga fram sina bekymmer och be om råd, sen när folk tar sig tid och vill hjälpa så har ts försvunnit. Varför skriva en tråd om man inte vill svara på frågor, uppskattar stödet man får och att andra tar sig tid? Som om jag skulle ringa till en kompis och beklaga mig och hålla på, sen när denne ger respons lyssnar jag och sen slänger på luren. Alternativ skäller ut vederbörande om denne inte hållet med i allt...

• Svar på tråden Varför startar folk trådar och sen svarar dom inte?
  • Avenia

Förstår vad du menar. Ibland kan det vara så att ts inte vet vad hen ska skriva tillbaka eller bara inte orkar svara. Det betyder inte att svaren inte läses och uppskattas. En del kanske ångrar sin tråd och undviker den, speciellt om tråden startats i vredesmod eller tillfällig desperation.

• lövet2

I bland är det ren otur. Har hänt mig ett par gånger. Minns särskilt en tråd, där jag skulle dra i gång en rejäl debatt. Ämnet var brännbart och jag lade ner mycket tid på att skriva trådstarten. 10 minuter senare ringde telefonen om ett dödsfall i familjen. Jag var nog inte in och kollade tråden förrän två veckor senare, och då var det rätt meningslöst att ens skriva något.

• snedtak

Visst är det lite konstigt när folk inte svarar alls, trots att det gått en tid. Ibland kan det finnas naturliga orsaker. Ibland är dessa riktigt tragiska, som i ett annat forum där en välkänd användare helt plötsligt slutade göra inlägg. Eftersom det var ett känt namn började folk undra, någon gjorde lite efterforskningar och det visade sig att han dött av plötsligt hjärtstopp

Däremot tycker jag ofta att jag ser på just FL att folk börjar skriva saker som "Var är TS?????" och "Inga svar = trollvarning" efter så kort tid som 20 minuter. Många kanske skriver ett inlägg som man postar med sina funderingar och planerar att kolla svaren när man går in igen nästa dag. Alla besöker inte ens sidan dagligen.

• silvergirl

Nej det förstår jag absolut, att det finns diverse orsaker som kan förklaras till det hela. Och det där med vredesmod och desperation också.

Svar på tråden Varför startar folk trådar och sen svarar dom inte?