• Salkin

Håller jag på bli galen????

Hej är en kille på 20 år som tydligen lider av tvångstankar och ångest. Ibland får jag sjuk ångest av att vara rädd att skada folk som är en normal tvångstanke. Nu har jag blivit fett rädd för att få psykos/ vara riktigt psykiskt sjuk. Varje gång min kompis typ ger mig en dricka eller nåt poppar tanken upp tänk om de är droger / gift i den VET JU ATT DET INTE ÄR SÅ.. men det klickar inte fattar ni? Asså jag ver att de inte är så men ändå får jag jättemycket ångest. Tänk om jag börjar tro på sånt, skulle ju bli galet herregud.. hade planerat att studera till programmerare osv men tänk om jag blir galen då far mitt liv åt helvete (ursäkta språket)

Har inte känt mig som mig själv utan mer i autopilot.. hade en dröm inatt också att jag hade en psykos vaknade upp helt svettig osv.. skulle göra allt för att få tillbaka mitt gamla liv precis allt... När min kompis ger mig en t.ex. En dricka poppar tankarna upp men dricker såklart drickan för jag ver att det inte är nåt i den. Herregud asså vad har hänt med mig, var så psykiskt stark förrut nu känns det som jag håller på kollapsa.. går till en psykolog och hon säger att det är tvångstankar och vi har börjat behandling exponering osv.. Min pappa har jobbat på psyket och han säger också att jag inte har psykos. Rökt weed 1 gång för nåt år sen annars håller jag mig borta från droger.. Är ba så jävla orolig asså tror ni jag håller på bli galen?

Det min psykolog sa att är vanligt med tvångstankar är att tankarna inte är samma hela tiden de ändras om 1 månad är jag väl rädd för nåt annat?

Sammanfattnin: VET ATT TANKARNA ÄR SJUKA OCH INTE SANNA men ändå skrämmer de mig.

Alla svar uppskattas '!!!!!

• Svar på tråden Håller jag på bli galen????
  • Salkin

Har skrivit hör förrut också men är så orolig för min psykiska hälsa så är skönt att skriva av sig!

• Anonym (chakra)

Du har nått ett högre medvetande. Antagligen när du rökte 1 gång. Inget fel med det, men felet blir för att alla tror att man alltid kan göra det med andra människor. Du öppnade upp en kanal för 3:e ögat. Vet det låter löjligt men jag har själv känt och "sett" det. Och när man ser "andras" kan dom bli hotfulla och ditt öga känner av det. Därför blir du orolig. Så du sitter nu fast i vad människan kallar för "psykos", men du behöver bara slappna av för så länge du inte "ser" dom så kommer dom inte göra dig illa heller. Ibland kan man "se" utan att förstå det. Och då är man precis som du, man har känt av det, kroppen varnar, men du har inte sett tillräckligt för att förstå att något har sett dig och något i dig har sett.

I sjukhustermens meningar har du antagligen en psykos snart och eller "sqizofrenie" (felstavat).

Jag säger att du har nått ett andligt medvetande men att du ligger på trappsteg 1 och där känner man av eller har känt av att det finns mer än bilar, xbox, studier, flygplan o allt annat du vet om utan att förstå det. Men det kan verka skrämmande. Men samtidigt kan det vara någonting häftigt, om man lär sig att förstå och kontrollera det. Jag ser det såhär, cannabis är förbjudet då industrin skulle ta fart. Men i det övre medvetandet, så inser man hur fel människan egentligen gör. Och man är fast mitt i det med ingen möjlighet att komma loss då det är som ett virus över hela planeten. Bra för den vardagliga människan. Inte bra för varken natur eller andra levande varelser. Antingen röker du mer och utforskar det andliga planet eller så förnekar du det okända och blir en av råttorna i hjulet. Frågan är vilka konsekvenser det får efter att man har dött. Det handlar om tro och spiritualism.

Jag hade jätteproblem med liknande. Fick varningar och drömmar om människor eller platser jag aldrig varit på som skulle göra mig få mig att hamna i livsfara. Jag började tro att jag var psykiskt sjuk där ett tag, och en jag trodde kunde sådant här sa åt mig o stänga mitt chakra. Jag fattade -0 ärligt talat. Men jag hamnade på en plats som jag hade drömt om bara några månader innan och hela min kropp skrek inom mig att jag var tvungen att komma bort därifrån. Men det var först när jag fick en varning att någon i min väns familj skulle dö, och jag tog det inte på allvar, som jag började vakna när en av dom dog samma kväll som jag fick varningen !

Mönniskan är rädda för det här, dom kommer skrika alla möjliga diagnoser.. Så var försiktig. Gör ditt val och var tyst eller hitta dom som verkligen tror på dig efter det sättet du vill fortsätta på sen.

Idag är jag arg på den som sa åt mig att stänga mitt chakra. Nu när jag vet mer! Och jag är inte alls lika paranoid längre utan ett lugn har lagt sig över mig och jag ser bättre idag. Och kan därmed göra bättre val i denna kaos värld. Men det menas inte att fet alltid faller "systemet" i smaken ;p

• Anna74a

Det låter ju onekligen som tvångstankar,när jag fick barn drabbades jag av det och tänkte en massa konstigheter.
    Har du upplevt nya stressande situationer i livet just nu?

• Salkin

Jo hade problem med en tjej osv nyligen och jobbade gick skola samtidigt så de va lite jobbigt fick en panik attack och sedan dess har det suttit kvar

• Anonym (A)

Du är Inte galen!! Bara idiot tankar!!

• Anonym (chakra)
    Anna74a skrev 2017-04-24 07:47:53 följande:

Det låter ju onekligen som tvångstankar,när jag fick barn drabbades jag av det och tänkte en massa konstigheter.

Har du upplevt nya stressande situationer i livet just nu?

Nyfiken, var det tvångstankar att göra illa dina barn eller att andra skullde göra illa er?
  • Anonym (chakra)
    Salkin skrev 2017-04-24 12:14:48 följande:

Jo hade problem med en tjej osv nyligen och jobbade gick skola samtidigt så de va lite jobbigt fick en panik attack och sedan dess har det suttit kvar

Eftersom att du dissade mig, så undrar jag vad du var rädd för, för 1 och 2 månader sen då? Det finns en video som beskriver din "sjukdom" snarlikt. Kanske du är mer intresserad utav den, då du verkar vilja följa samhällets normer? Än mina tips o tankar?
  • Anonym (Anonym)

Hej!

Allt kommer att bli bra, du har bara lite obalans i hjärnan och det är bara något som du behöver lära dig att förstå och styra, typ som en förmåga, fast kanske inte till din fördel.

Det du behöver förstå är att du inte kan bli galen av den eller utföra det du tänker. Det blir snarare tvärtom, pågrund av dina tankar (som bara är tankar) kommer du att inte utföra detta då du är medveten om att du inte vill.

www.ocdforbundet.se/sjalvhjalp

Läs självhjälpsmanuallen och använd den. Du kommer att må bättre.

Svar på tråden Håller jag på bli galen????