Håller jag på bli galen????
Hej är en kille på 20 år som tydligen lider av tvångstankar och ångest. Ibland får jag sjuk ångest av att vara rädd att skada folk som är en normal tvångstanke. Nu har jag blivit fett rädd för att få psykos/ vara riktigt psykiskt sjuk. Varje gång min kompis typ ger mig en dricka eller nåt poppar tanken upp tänk om de är droger / gift i den VET JU ATT DET INTE ÄR SÅ.. men det klickar inte fattar ni? Asså jag ver att de inte är så men ändå får jag jättemycket ångest. Tänk om jag börjar tro på sånt, skulle ju bli galet herregud.. hade planerat att studera till programmerare osv men tänk om jag blir galen då far mitt liv åt helvete (ursäkta språket)
Har inte känt mig som mig själv utan mer i autopilot.. hade en dröm inatt också att jag hade en psykos vaknade upp helt svettig osv.. skulle göra allt för att få tillbaka mitt gamla liv precis allt... När min kompis ger mig en t.ex. En dricka poppar tankarna upp men dricker såklart drickan för jag ver att det inte är nåt i den. Herregud asså vad har hänt med mig, var så psykiskt stark förrut nu känns det som jag håller på kollapsa.. går till en psykolog och hon säger att det är tvångstankar och vi har börjat behandling exponering osv.. Min pappa har jobbat på psyket och han säger också att jag inte har psykos. Rökt weed 1 gång för nåt år sen annars håller jag mig borta från droger.. Är ba så jävla orolig asså tror ni jag håller på bli galen?
Det min psykolog sa att är vanligt med tvångstankar är att tankarna inte är samma hela tiden de ändras om 1 månad är jag väl rädd för nåt annat?
Sammanfattnin: VET ATT TANKARNA ÄR SJUKA OCH INTE SANNA men ändå skrämmer de mig.
Alla svar uppskattas '!!!!!