• humlan2012

Finns det någon kunnig här som vet hur man får bort platinablont hår!?

Herregud vad dum jag är! Slutade för flera år sedan att hel blondera mig av den anledningen att det jämt blir för ljust, sliter mycket och blir ful utväxt... Har därför slingat hårbotten med npgra månaders mellanrum framöver. Tills jag fick nån jävla ide att bli ljusare nu till våren och slänger i blondering i hela skallen, vilket blev gult, en till blondering, silvershampo och nu...

Platinablond överst i huvudet med blå/lila skiftningar, blond/gult underhår och avbrända toppar!

Har inte råd alls med frisörbesök nu, och googlar ihjäl mig på tips utan vidare hjäp!

Finns någon färgbomb som inte gör mig grön eller rödhårig? Vill bli mellan/ljus/beige/blond igen!

Hjälp!!!!!

• Svar på tråden Finns det någon kunnig här som vet hur man får bort platinablont hår!?
  • Irk

Pröva att Sätta på en toning i mörkare blond färg? Jag skulle kanske köra nån naturlig nyans som bara gör färgen jämnare..

• Emmee

Hej! Jag har lösningen! Det finns en jättebra hemmafärg som de flesta inte vet hur man ska använda. Blev tipsad om denna hos frisören att använda just på det här sättet att kyla ner och dämpa det gula/ljusa. Den heter 820 från schwarzkopf. Det lite trixiga är att INTE använda den såsom det står på förpackningen med lång verknigstid. Utan den ska användas mer sim en toning där du har i den en kort stund (hur länge beror ju på hur lätt just ditt hår drar åt sig). Jag har ganska ljust slingat och ville dämpa de gula och hade i den ca 4 min på de ljusa längderna men ca 10 min på min mörkare utväxt. Det som händer är att det mörka blir snäppet ljusare och det ljusa blir kallare och övergången mellan blonderat och utväxt blir fin och mjuk. En vägledning i hur länge du behöver är att cremen absolut inte får hinna bli brun. Jag hade i den för länge en gång där jag såg att krämen började bli brun i håret och fick då ljusbrunt hår istället för kall blond.

Men ta det säkra före det osäkra och testa med väldigt kort tid första gången! Speciellt om håret är poröst och drar åt dig pigmenten lätt.

Hoppas du testar för denna toning har hjälp mig sedan flera år från massa frisörbesök när jag velat kyla ner hårfärgen. Lycka till! ????

• Emmee

Det skulle varit en glad gubbe, inte massa frågetecken i slutet.

• v i r r a
    Emmee skrev 2017-04-23 11:03:49 följande:

Hej! Jag har lösningen! Det finns en jättebra hemmafärg som de flesta inte vet hur man ska använda. Blev tipsad om denna hos frisören att använda just på det här sättet att kyla ner och dämpa det gula/ljusa. Den heter 820 från schwarzkopf. Det lite trixiga är att INTE använda den såsom det står på förpackningen med lång verknigstid. Utan den ska användas mer sim en toning där du har i den en kort stund (hur länge beror ju på hur lätt just ditt hår drar åt sig). Jag har ganska ljust slingat och ville dämpa de gula och hade i den ca 4 min på de ljusa längderna men ca 10 min på min mörkare utväxt. Det som händer är att det mörka blir snäppet ljusare och det ljusa blir kallare och övergången mellan blonderat och utväxt blir fin och mjuk. En vägledning i hur länge du behöver är att cremen absolut inte får hinna bli brun. Jag hade i den för länge en gång där jag såg att krämen började bli brun i håret och fick då ljusbrunt hår istället för kall blond.

Men ta det säkra före det osäkra och testa med väldigt kort tid första gången! Speciellt om håret är poröst och drar åt dig pigmenten lätt.

Hoppas du testar för denna toning har hjälp mig sedan flera år från massa frisörbesök när jag velat kyla ner hårfärgen. Lycka till! ????

Tänkte faktiskt tipsa om precis samma toning! Jag har använt den många gånger precis som instruktionerna ovan.
  • Meriall

Har ni någon aning om vad som händer om man använder den på mörkare hår med blonda slingor? Påverkas bara de blonda slingorna då eller kan den ljusa upp resten någon nyans också? Typ mörkt askfärgat hår.

• jjeessiicahh

Bli gråhårig sålänge med maria nila svart och blanda med balsam och tvätta håret med.

Svar på tråden Finns det någon kunnig här som vet hur man får bort platinablont hår!?