• Iskatt

IVF Juni 2017

Hej,

Jag ska göra min allra första IVF i juni i år. Jag är 29 (snart 30) och min sambo 28. Vi har försökt i 2 år utan något resultat. Inget fel på någon av oss efter utredning, vilket är extra nervöst då det vore skönare att veta exakt vad felet är. Men får hoppas på det bästa nu. 

Några fler som ska göra IVF i juni? Jag kör den korta och börjar med sprutor i slutet på maj. Vore kul att höra från fler och byta erfarenheter. :)

• Svar på tråden IVF Juni 2017
  • Iskatt
    Irk skrev 2017-06-09 07:16:18 följande:
    Är i v 7 sombäst väntar på första vul å e så spänd.. inte mått illa en dag ännu så de känns som om ja inte riktit kan tro det ännu.. hur går det för er nudå?
    Grattis!!!!! 

Nu har jag återfört ett embryo och nu är det bara vänta som gäller. Hoppas på att få slippa mensen denna gång! Nu jävlar!
  • Iskatt
    Oak84 skrev 2017-06-09 12:20:56 följande:
    Det gick bra med sprutorna, tycker det är lite obehagligt faktiskt och är nervös inför söndagen då jag sa börja med 2 sprutor. Den andra sprutan är lite större.

Känner av en molande mensvärk idag. Väldigt svag dock. Någon annan som känt så?
    Ja, jag tyckte det var enkelt att ta Menopur-sprutan. Orgalutran var jobbigare då den hade en tjockare nål. Men min man fick hjälpa mig lite med det. Tungan ute

Jepp, jag kände som mensvärk under hela perioden mer eller mindre. 
  • Tiinuli

Hej!
    Hur lång tid tog det för er innan ni va uppe på själva ivf behandlingen? Menar hur lång tid fick ni vänta efter utredningen va klar? Vad är det sista man gör hos utredande läkare innan ivf?

• Oak84
    Iskatt skrev 2017-06-12 19:43:35 följande:
    Ja, jag tyckte det var enkelt att ta Menopur-sprutan. Orgalutran var jobbigare då den hade en tjockare nål. Men min man fick hjälpa mig lite med det. Tungan ute

Jepp, jag kände som mensvärk under hela perioden mer eller mindre. 
    Jo jag fick också hjälp. Skönt att det är över nu. Imorgon blir det äggplock, grattis till insättningen. Önskar dig lycka till. 
  • Oak84
    Tiinuli skrev 2017-06-12 20:47:34 följande:

Hej!
    Hur lång tid tog det för er innan ni va uppe på själva ivf behandlingen? Menar hur lång tid fick ni vänta efter utredningen va klar? Vad är det sista man gör hos utredande läkare innan ivf?

Utredningen brukar ta 1 månad på det stället jag går på. Men det gick mycket snabbare än så. Jag lämnade blodprov och gjorde undersökning sen fick vi vårt svar (sambo lämnade spermaprov också). Jag spolade även äggledarna 2 gånger efter det. Sen när vi väl bestämde oss för att boka tid för IVF så gick det fort att få en tid. 
  • Tiinuli
    Oak84 skrev 2017-06-15 15:51:01 följande:
    Utredningen brukar ta 1 månad på det stället jag går på. Men det gick mycket snabbare än så. Jag lämnade blodprov och gjorde undersökning sen fick vi vårt svar (sambo lämnade spermaprov också). Jag spolade även äggledarna 2 gånger efter det. Sen när vi väl bestämde oss för att boka tid för IVF så gick det fort att få en tid. 
    Ok va skönt att det gått så fort. Jag är klara med utredningen och väntar sista utlåtande om sambos utredning som har tagit hela 8 månader :( sjukt segt och dem har inte ens kunnat hjälpa honom! Så min gyn sa att vi skulle skicka in hans journal till honom och så skickar han sen remis. Har bokat tid till hösten men kommer inte ihåg längre varför..
  • Iskatt

Hur har det gått för er andra?

Jag testade idag, 3 dagar före testdag och det visade positivt! Är så glad och tacksam! Trodde verkligen inte det skulle funka, och så fort.

Känner som mensvärk och har typ en klump i halsen. Känner även ett sjukt sug efter salta saker. Oliver främst! Har aldrig varit gravid förut så allting känns bara spännande. :D

• June17

Hej! Hoppar in här! Syskonförsök, 4:e insättningen. IVF, fast ostimulerat FET och en 6-dagars hatching blastocyt som blev insatt för 6 dagar sedan.

• June17

Detta är ett testa tidigt CB som är positivt. Tog det igår på RD 5. Skall åka och hitta en butik imorgon som har öppet och köpa ett digitalt, för det känns mer eller mindre som en bekräftelse när det står i den lilla rutan! Fast alla mina tester är positiva och stegring från tisdag och idag är tydlig så kan man aldrig testa för lite ;)

Slänger in en bild på gårdagens test!

• June17
    Paulina2017 skrev 2017-06-23 17:17:03 följande:

Hej

Ni som testat innan testdag har ni några symtom ? Är på dag 4 känner ingenting.

Hej! Inga ömma bröst. Vilket jag alltid får vid ägglossning och innan mens, som vid mensstart avtar så fort blödningen kommer. Det starkaste tecknet jag har är extremt tidig foglossning (bäckenbottensmärta) måste ha bälte när jag går/Jobbar. (Enligt min läkare är jag en av dom som är känslig mot kroppens egna hormoner, I detta fall är det graviditetahormoner i rasande fart. Därav smärtan!

Annars är det trötthet, väldigt trött och snabbt utmattad. Sugen på salt! Vill äta oliver, lakrits och sånt ja annars inte tycker om. Är en choklad människa. Också har jag en förhöjd kroppstemperatur! Är annars lågtempad och kall av mig, min temp i kroppen är förhöjd med 0,5 så känns emellan åt att jag nästan har feber. Och det sista tecknet till och från är stickande/molande värk som kommer och går

Vissa känner inget alls medan andra är jätteuppmärksam på sin kropp och hur den beter sig...hoppas det hjälper lite!

Har du testat med graviditetstest? Vad satte du in och när?
  • Paulina2017

Hej

Tack de hjälpte lite. Det är vået försrs försök så jag hat inget att jämföra med. Det stack till några gånger dag 2 och 3. Den 20e satte vi in ett 3 dagars. Det är frysförsök då jag hade risk för överstimulering. Blev väldigt snabbt återställd efter alla sprutor och äggplock så jag känner inget efter de heller.

• Oak84
    Paulina2017 skrev 2017-06-23 17:17:03 följande:

Hej

Ni som testat innan testdag har ni några symtom ? Är på dag 4 känner ingenting.

Jag är på dag 5 och satte in ett 3dagars i måndags, jag var extremt svullen i magen första dagarna nu tycker jag det har avtagit. Dock är mitt humör upp och ner. Känner dock lite små hugg då och då. Ja denna väntan är inte rolig!
  • Oak84
    Iskatt skrev 2017-06-22 21:43:55 följande:

Hur har det gått för er andra?

Jag testade idag, 3 dagar före testdag och det visade positivt! Är så glad och tacksam! Trodde verkligen inte det skulle funka, och så fort.

Känner som mensvärk och har typ en klump i halsen. Känner även ett sjukt sug efter salta saker. Oliver främst! Har aldrig varit gravid förut så allting känns bara spännande. :D

Vad roligt, Grattis!!  Var det första gången du testade? eller smygtestade du innan? jag gjorde något dumt och testade idag, jag hade ET i måndags så jag vet att det är tidigt en har läst att så många andra har fått plus, jag fick neg, blev bara mer orolig. Ursch längtar tills nästa vecka. =)
  • Cilia 82
    Iskatt skrev 2017-04-22 21:51:29 följande:

Hej,

Jag ska göra min allra första IVF i juni i år. Jag är 29 (snart 30) och min sambo 28. Vi har försökt i 2 år utan något resultat. Inget fel på någon av oss efter utredning, vilket är extra nervöst då det vore skönare att veta exakt vad felet är. Men får hoppas på det bästa nu. 

Några fler som ska göra IVF i juni? Jag kör den korta och börjar med sprutor i slutet på maj. Vore kul att höra från fler och byta erfarenheter. :)

Jag gjorde oxå den korta. Jag har gjort nu i juni och väntar just nu på att se om det har blivit något av det, just nu ser det inte ut som att det kommer att bli ngt på detta försöket. :(  Lycka till!
Svar på tråden IVF Juni 2017