• Xxtipptipp

Minskade foster rörelser

Från vilken vecka ska man reagera på minskade foster rörelser?

• Svar på tråden Minskade foster rörelser
  • jooo

V 25 har min bm sagt innan kan de gå dagar utan rörelser men ändå vara normalt :)

• Xxtipptipp

Går in i vecka 25 på lördag men har en komplicerad graviditet med minskad fostervatten mängd sen vecka 18-19. Har haft ont/öm i livmodern sen lördagkväll men dom vet inte vad det är och tar det inte på allvar. Och har känt bebisen mindre och mindre på sista tiden.

• LittleSunshine84

I dom veckorna du beskriver har bebisen fortfarande utrymme att röra sig på och kan vända sig så rörelserna blir mindre.

Stå på dig är mitt råd. Jag hade minskade rörelser i vecka 38. Åkte in och dom sa att bebisen förmodligen sov. Jag förklarade att det här var den tiden barnet brukade vara mest vaken och att jag inte känt honom på över ett dygn. Ser bra ut sa dom. Drick ngt sött och kallt, är det samma imorgon kom in vid lunch. Jag kände fortfarande ingenting vid lunchtid dagen efter och magen var jätte spänd. Det visade sig att han hade slutat svälja fostervatten och var slö. Blev igångsatta men efter 12 timmar blev det akutsnitt.

Har du testat att dricka kallt? Ligga på vänster sida? Dricka ngt sött? Stå på dig!

• Xxtipptipp
    LittleSunshine84 skrev 2017-04-20 21:58:53 följande:

I dom veckorna du beskriver har bebisen fortfarande utrymme att röra sig på och kan vända sig så rörelserna blir mindre.

Stå på dig är mitt råd. Jag hade minskade rörelser i vecka 38. Åkte in och dom sa att bebisen förmodligen sov. Jag förklarade att det här var den tiden barnet brukade vara mest vaken och att jag inte känt honom på över ett dygn. Ser bra ut sa dom. Drick ngt sött och kallt, är det samma imorgon kom in vid lunch. Jag kände fortfarande ingenting vid lunchtid dagen efter och magen var jätte spänd. Det visade sig att han hade slutat svälja fostervatten och var slö. Blev igångsatta men efter 12 timmar blev det akutsnitt.

Har du testat att dricka kallt? Ligga på vänster sida? Dricka ngt sött? Stå på dig!

Min bebis har ite mycket utrymme då jag inte har mycket fostervatten kvar. Jag åkte in och det dom gjorde va att göra ultraljud i några sekunder och sen sa dom att det såg ok ut förutom vatten mängden då. Sen fick jag åka hem. Har känt någon liten puff men väldigt lite för att vara min vilding. Ja jag har provat att dricka kallt och sött och ligga på olika sidor.
  • LittleSunshine84

Ring och säg att det känns inte bra, att det är på deras ansvar som dom inte tar dig på allvar. El åk till gynakut?

• Preet90

jag är vecka 28+1 och har sedan igår känt minskade rörelser. Han brukar vara väldigt aktiv varje kväll men både igår och idag är det hela stilla i magen. Kolla hjärtljud senast igår EF men börjar ändå bli orolig eftersom att jag känt starka rörelser i 2 veckor nu. Känner någon puff någon enstaka gång. Borde jag vara orolig?

• jooo
    Preet90 skrev 2017-04-22 02:53:46 följande:

jag är vecka 28+1 och har sedan igår känt minskade rörelser. Han brukar vara väldigt aktiv varje kväll men både igår och idag är det hela stilla i magen. Kolla hjärtljud senast igår EF men börjar ändå bli orolig eftersom att jag känt starka rörelser i 2 veckor nu. Känner någon puff någon enstaka gång. Borde jag vara orolig?

Drick extremt söt saft, lägg dig på sidorna och under en lång stund så kommer den nog igång. Om inte efter en halvtimme då skulle jag nog ringa bm o göra en koll för o lugna mig själv ^^ inte bra o bli orolig heller.
  • Xxtipptipp
    jooo skrev 2017-04-22 12:58:41 följande:

Drick extremt söt saft, lägg dig på sidorna och under en lång stund så kommer den nog igång. Om inte efter en halvtimme då skulle jag nog ringa bm o göra en koll för o lugna mig själv ^^ inte bra o bli orolig heller.

Prova även att dricka kallt.
Svar på tråden Minskade foster rörelser