• uuenkat

Enkät om Postnord

Hej!

Vi är två studenter på Uppsala Universitet som utför en enkätundersökning där vi tänkte studera hur kundförtroendet för Postnord har förändrats det senaste året med avseende på medias rapportering om företaget. Det skulle vara intressant att få svar på vad kunderna egentligen tycker, och om förtroendet påverkats av media.

Det skulle hjälpa oss enormt att få svar på var ni placerar er i skalan. Enkäten tar några minuter och är anonym.

Länk till enkäten:
    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeXbynWjN5GZBlF1aYku7WBz6AEL6gV5qNUcjeIBdr6OntDdw/viewform

Tack för din tid!

• Svar på tråden Enkät om Postnord
  • uuenkat

Det verkar så, då de flesta inte klagat så mycket hittills. Kom igen folk, det är nu ni kan få era röster hörda! Glad

• Aniiee
    Tofflans skrev 2017-04-20 18:46:45 följande:

Behöver ni verkligen en enkät för att förstå vad folk (dom flesta) tycker om skit-postnord?

Eller hur. Finns ju en anledning till att de kallas för Post-Mord.......
    Ordningen återställd
  • Aniiee

Enkät-kritik:

Under Förtroende finns frågan "Generllt har jag fullständigt förtoende för" och så en handfull alternativ. Alternativet INGET finns dock inte, och då blir ju svaren direkt missvisande. Jag tvivlar på att någon har fullständigt förtroende för något företag. Klickar i övriga, men vill egentligen inte det.

Sedan är det ett antal frågor som egentligen är rena ja/nej-frågor där skalor inte säger något alls/är helt onödiga aoch kanske till och med missvisande.

Frågan om hur man konsumerar media missar helt att gammelmedia har internet-"kanaler". Internet outlets förtraditionella media är inte samma sak som sociala media. Igen, missvisade om jag skulle klicka in TV/Radio/Tidningar men lika missvisande om jag klickar i Sociala media.

Sista frågan blir igen missvisande, då alternativet "none of the above"/inga inte finns med.

Klistrar in det här i enkäten okcås, om det får plats....

Ordningen återställd
  • Anonym (A)

Nuförtiden verkar "som ett brev på Posten" ha en annan betydelse. Vi får grannars brev och de får våra, och stora brev returneras till avsändaren. Vår brevbärare verkar inte kunna läsa. Dotterns antagningsbrev till skolan kom 10 dagar försenat. PostNord tar inget ansvar om försändelsen inte är spårbar.

Vill jag vara säker på att något kommer fram anlitar jag inte PostNord.

• uuenkat
    Aniiee skrev 2017-04-20 20:48:58 följande:

Enkät-kritik:

Under Förtroende finns frågan "Generllt har jag fullständigt förtoende för" och så en handfull alternativ. Alternativet INGET finns dock inte, och då blir ju svaren direkt missvisande. Jag tvivlar på att någon har fullständigt förtroende för något företag. Klickar i övriga, men vill egentligen inte det.

Sedan är det ett antal frågor som egentligen är rena ja/nej-frågor där skalor inte säger något alls/är helt onödiga aoch kanske till och med missvisande.

Frågan om hur man konsumerar media missar helt att gammelmedia har internet-"kanaler". Internet outlets förtraditionella media är inte samma sak som sociala media. Igen, missvisade om jag skulle klicka in TV/Radio/Tidningar men lika missvisande om jag klickar i Sociala media.

Sista frågan blir igen missvisande, då alternativet "none of the above"/inga inte finns med.

Klistrar in det här i enkäten okcås, om det får plats....

Tack för din feedback. De frågorna som inte har "none of the above" som du refererar till är inte obligatoriska, dvs du behöver inte klicka i någon ruta om du inte tycker någon av alternativen stämmer in på dina åsikter. Men du har helt rätt, vi borde vara tydligare med detta. Dessutom håller jag med om att mediafrågan kan förbättras.

Svar på tråden Enkät om Postnord