• lessman

Jag ser fram emot att bli...

En pappa för mina vuxna döttrar, men det är inte helt lätt, för vi är alla så fruktansvärt blyga för varandra. Men att de skulle komma och bosätta sig på min bostadsort, och börja på samma ställe jag befinner mig på,  det kunde jag aldrig ens drömma om. Jag vet att det är tjejen jag träffade i slutet av 80talet, frågan är bara vem som ska våga  ta nästa steg och prata om allting...men det klarar inte jag.
    Apropå något helt annat...så gick det inget vidare för Lule Hockey i senaste sesongen, dom klarade sig kvar med nöd och näppe och bio har jag tyvärr aldrig råd att gå på....hihi...

• Svar på tråden Jag ser fram emot att bli...
  • lessman

tack snälla du, men detta kommer att ta lång tid, då vi är lite blyga...

• Desiderium

Det är okej att vara blyg. Så som jag har förstått det är det ju en väldigt ovanlig situation - mycket frågor kring hur du ens ska gå tillväga, hur man gör sånt här, vad som är rätt. Säkert mycket rädsla också - tänk att dra igång en hel process, och bli besviken?

Jag hoppas ni inte väntar för länge, så att du och dina döttrar får många glada år tillsammans. Glad

• lessman

Dom borde ju vara tacksamma över att jag, deras riktiga far faktiskt vill ha kontakt med dom eftersom jag ändå vet vad som hände...hur många tror du hade brytt sig alls om att vilja söka o leta i det som har varit? Inte särskilt m ånga skulle bry sig tror jag i alla fall.
    De som inte var där vet ju inte vad som hände där när jag träffade den där tjejen, så dom ska inte säga ngt som dom inte vet ngt om. Jag är den bioligiska fadern och jag är väldigt glad över det, det kan ingen ta ifrån mig.

• lessman

När allting har löst sig, så kommer det att gå bra, när vi väl känner varandra bättre. Tack snälla du.

• lessman

var det då rätt av moderna att inte tala om att hon blivit gravid, och inte ens 2 år senare när hon kom och hälsade påmig me d 2 andra, antagligen för att berättta? men hon klarade inte ens att titta upp från golvet då, och jag som är så blyg av mig klarade inte av att fråga ngt om det som var 2 år tidigare? var det rätt gjort av modern nånstans? nej, men jag ha r verkligen förlåtit henne nu, inte personligen, de t ä rjag för blyg för, men hon är förlåten.

Svar på tråden Jag ser fram emot att bli...