Peter Springare tar avstånd från facebookgruppen!!
"Vad gäller den stora supportergruppen "Stå upp för Peter Springare" som finns på facebook och som har runt 200 000 medlemmar, så kan jag konstatera att den uppenbarligen helt har spårat ur. Jag har tidigare inte haft tid och möjlighet att i detalj följa den gruppen, men har gjort så de senaste två veckorna. Vad jag då sett är att gruppens skapare (PM) och hans administratörer helt verkar ha tappat greppet och släpper in rena rasistiska och främlingsfientliga inlägg. Inlägg som inte har det minsta med mig och mina intensioner att göra.""Jag betackar mig därför från att mitt namn skall stå för en grupp som manifesterar främlingsfientliga, rasistiska och andra nedvärderande uttalanden om invandrare eller andra personer. Och där dessutom gruppens skapare (PM) raljerar över och pratar nedvärderande om mig som person och vissa av mina inlägg."
"Därför vill jag rekomendera alla de som verkligen tar avstånd från det som PM och hans admin släpper igenom i gruppen, att söka sig till andra mera seriösa grupper som står upp för och stöttar mig och det jag står för. Sedan kan PM och hans gelikar ägna sig åt sitt näthat i andra grupper som inte skall bära mitt namn eller förknippas med mig."
www.facebook.com/peter.springare/posts/10208864475557708
Efter Peter Spingares inlägg så har vissa flippat ut och tycker han sviker dem(och deras agendor tydligen), så mycket för att de stod upp för honom alltså

Vi som inte är en av dessa och verkligen stödjer Peter S (vilket borde vara majoriteten) bör ju följa hans uppmaning nu när det visat sig att gruppen bara var båg och vi medlemmar blivit utnyttjade.
Själv är jag redigt arg och känner mig utnyttjad, det var Peter jag höll med, inte en chans jag stannar kvar i den gruppen nu!