• planerarrar

Peter Springare tar avstånd från facebookgruppen!!

"Vad gäller den stora supportergruppen "Stå upp för Peter Springare" som finns på facebook och som har runt 200 000 medlemmar, så kan jag konstatera att den uppenbarligen helt har spårat ur. Jag har tidigare inte haft tid och möjlighet att i detalj följa den gruppen, men har gjort så de senaste två veckorna. Vad jag då sett är att gruppens skapare (PM) och hans administratörer helt verkar ha tappat greppet och släpper in rena rasistiska och främlingsfientliga inlägg. Inlägg som inte har det minsta med mig och mina intensioner att göra."

"Jag betackar mig därför från att mitt namn skall stå för en grupp som manifesterar främlingsfientliga, rasistiska och andra nedvärderande uttalanden om invandrare eller andra personer. Och där dessutom gruppens skapare (PM) raljerar över och pratar nedvärderande om mig som person och vissa av mina inlägg."

"Därför vill jag rekomendera alla de som verkligen tar avstånd från det som PM och hans admin släpper igenom i gruppen, att söka sig till andra mera seriösa grupper som står upp för och stöttar mig och det jag står för. Sedan kan PM och hans gelikar ägna sig åt sitt näthat i andra grupper som inte skall bära mitt namn eller förknippas med mig."

www.facebook.com/peter.springare/posts/10208864475557708

Efter Peter Spingares inlägg så har vissa flippat ut och tycker han sviker dem(och deras agendor tydligen), så mycket för att de stod upp för honom alltså Kräks

Vi som inte är en av dessa och verkligen stödjer Peter S (vilket borde vara majoriteten) bör ju följa hans uppmaning nu när det visat sig att gruppen bara var båg och vi medlemmar blivit utnyttjade.

Själv är jag redigt arg och känner mig utnyttjad, det var Peter jag höll med, inte en chans jag stannar kvar i den gruppen nu!Skrikandes

• Svar på tråden Peter Springare tar avstånd från facebookgruppen!!
  • Anonym (Avhoppare)

Men herregud vilka stolpskott, nu har dom bytt namn till 'Stå upp för sanningen'

Nu sitter dom och grinar med inlägg som "Som alla förstår så är vår grupp större än Peter Springares påhopp."
    Jaså? Eh.. nej.
    Själv har jag hoppat av, jag var inte där för deras skull, undrar vilka det är som ligger bakom den gruppen egentligen.

Nu liknar gruppen mer en Flashbacktråd

• Anonym (Ares)
    Anonym (Avhoppare) skrev 2017-04-12 12:54:50 följande:

"Som alla förstår så är vår grupp större än Peter Springares påhopp."

Man blir förbannad, känner sig utnyttjad.
    Vad tror dem egentligen? de enda som stannar kvar är väl de som inte stöttar Peter alls, nä jag lämnar också, var på väg innan då det spårat ur och när nu Peter också tar avstånd så ser man ju vad det är för människor bakom gruppen
  • planerarrar
    Som någon skrivit(hur länge det nu får stå kvar)

"Är det inte ironiskt hur en en grupp som säger sig stå emot "censur" nu försöker rensa bort alla inlägg som handlar om Peter Springares avståndstagande? Oh the sweet irony."

Fy f*n.. Kräks
  • Anonym (SD 2018)

Vad tråkigt att Peter Springare inte längre stöjer de som stödjer honom.

Gruppen kommer endå att fortsätta växa.

Folket har vaknat!

• urim

Nu skriver gruppens skapare att Peter Springare är frimurare. Är det nån som vet om det stämmer?

Har försökt fråga i gruppen och också försökt höra vad de andra medlemmarna tycker om Peter springares kritik men så fort man skriver nåt sånt så blir inlägget censurerat.

• Anonym (R)
    urim skrev 2017-04-12 15:32:21 följande:

Nu skriver gruppens skapare att Peter Springare är frimurare. Är det nån som vet om det stämmer?

Har försökt fråga i gruppen och också försökt höra vad de andra medlemmarna tycker om Peter springares kritik men så fort man skriver nåt sånt så blir inlägget censurerat.

Tänk efter själv!!
  • Anonym (Nog har vi vaknat alltid, men inte ni)
    Anonym (SD 2018) skrev 2017-04-12 13:04:56 följande:

Vad tråkigt att Peter Springare inte längre stöjer de som stödjer honom.

Gruppen kommer endå att fortsätta växa.

Folket har vaknat!

Facebookgruppen var ju till för att stödja Springare men det har ju blivit alldeles uppenbart nu att vissa grupperingar utnyttjat både Springare och de flesta av oss som tycker som honom.
    Så är det några som har vaknat så är det vi som går ur gruppen nu.

Ni får väl ståta med era egna namn om ni nu har mer extrema åsikter, inte reprsenterar ni Åeter och inte representerar ni mig heller, jag stödjer Peter inte ljusskygga grupper så jag har hoppat av Facebookgruppen som förövrigt har bytt namn.

Håller med de som skriver att det är irnoiskt och helt sjukt att gruppen nu censurerar de åsikter som inte passar deras egna, det är ju just sådant betende vi är emot.

• AniieeHär
    urim skrev 2017-04-12 15:32:21 följande:

i sånna där grupper är ALLA som inte håller med dem "frimurare". Det används som skällsord och har ingen verkligehetsföranking. Till exempel så har varenda större, mer välkänd ateist/skeptiker på youtube blivit kallade "frimurare" av konservativa. Men alla i världen kan ju inte vara frimurarem, eller hur?
    Mammor är ju hjältar som jobbar i det tysta
  • Kopla
    AniieeHär skrev 2017-04-12 17:42:15 följande:
    i sånna där grupper är ALLA som inte håller med dem "frimurare". Det används som skällsord och har ingen verkligehetsföranking. Till exempel så har varenda större, mer välkänd ateist/skeptiker på youtube blivit kallade "frimurare" av konservativa. Men alla i världen kan ju inte vara frimurarem, eller hur?
    Frimurare, Godhetsknarkare, PKI-människor, ja raddan av de ord dessa människor spyr ur sig är lång.

Hycklare är ett ord för dessa människor, de gör exakt samma saker de klagar på.
    Jag har inte varit medlem i den här gruppen för det var rätt klart från början hur det skulle sluta

Att folk kan stanna efter att ha blivit dumförklarade är för mig obegripligt, men lite som när SD-politiker gång på gång blir avslöjade med dumheter.
  • Anonym (Très chic i foliehatt)
    Mammor är ju hjältar som jobbar i det tysta
    Jasså, så du är visst också frimurare?! :-P
  • Anonym (2018)
    Kopla skrev 2017-04-12 17:50:45 följande:
    Frimurare, Godhetsknarkare, PKI-människor, ja raddan av de ord dessa människor spyr ur sig är lång.

Hycklare är ett ord för dessa människor, de gör exakt samma saker de klagar på.
    Jag har inte varit medlem i den här gruppen för det var rätt klart från början hur det skulle sluta

Att folk kan stanna efter att ha blivit dumförklarade är för mig obegripligt, men lite som när SD-politiker gång på gång blir avslöjade med dumheter.
    Undrar varför du kallar alla i gruppen för hycklare? Och även dumförklara alla dessa medlemmar!....Anser att detta låter som ja ett slags hat eller vad vet jag, men har vi inte rätt att tycka till om? Är inte Sverige demokratisk längre?

Och ett som är ännu mer beklagligt är att allt som gäller Sverige och dess framgång beskylls för att SD gör fel eller alla som röstar på SD är DUMMA i HUVUDET.........Om det är någon som gjort fel så är det moderaterna och socialdemokraterna och dem som bestämde att Sverige skulle gå med i EU.
  • Anonym (SD 2018)

Peter Springare är bara PK av någon anledning. Igentligen tycker han som gruppen, kanske han måste för att hans chefer sagt att han måste.

• Anonym (blåband)
    Det är ju iofs rätt underhållande med tanke på att de fem jag känner som är frimurare alla är konservativa. Men det betyder för all del inte samma sak i Sverige som over there.
  • Anonym (R)

Jimmy Åkesson har blivit frimurare med sin nolltolerans.

Svar på tråden Peter Springare tar avstånd från facebookgruppen!!