• Anonym (TS)

Intervju-vill dock ej ha jobbet

Eg har jag väl ingen fråga, det är mer än känsla. Jag blir deprimerad av bara tanken på detta arbete. Men jag har en strategi, att gå på intervjun och hör de sedan av sig och säger att jag får det så söker jag omgående flera jobb jag VILL ha. Ett arbete jag söker bara för att jag MÅSTE, inte vill. Då kanske jag hunnit få ett arbete jag VILL ha, fram till dess kontraktet ska skrivas med arbetsgivaren, jag inte vill ha.

• Svar på tråden Intervju-vill dock ej ha jobbet
  • Ascendere

Vilket icke-problem?
    Om du inte har ett arbete idag, så är vilket arbete som helst bättre, och då tar du det erbjudande du eventuellt får, sedan kan du söka vidare.

Om du har ett arbete idag, så vad är det som tvingar dig att söka ett nytt?

• Anonym (Cissi)

Är du arbetslös och inte får tacka nej till jobb? Det finns några olika sätt att se till att de inte väljer dig.

• Anonym (TS)
    Anonym (Cissi) skrev 2017-04-11 17:03:34 följande:

Är du arbetslös och inte får tacka nej till jobb? Det finns några olika sätt att se till att de inte väljer dig.

Berätta :)
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (TS) skrev 2017-04-11 21:09:19 följande:

Berätta :)

Verka ointresserad utan att säga det rakt ut. Fråga hur de ser på deltidsjobb. Säg att du har migrän och fråga hur de ser på att du är sjuk ca en gång per månad. Alltså ofta handlar det om hur man ska få jobbet. Du har däremot det omvända problemet? Haha!
  • Anonym (TS)
    Anonym (Cissi) skrev 2017-04-11 21:36:09 följande:

Verka ointresserad utan att säga det rakt ut. Fråga hur de ser på deltidsjobb. Säg att du har migrän och fråga hur de ser på att du är sjuk ca en gång per månad. Alltså ofta handlar det om hur man ska få jobbet. Du har däremot det omvända problemet? Haha!

Allmänt verka ointresserad, vara tvärtemot vad man ska helt enkelt då.

Haha, precis :D
Svar på tråden Intervju-vill dock ej ha jobbet