Fin men lite märklig demonstation mot terrorism
Det var en fin och massiv demonstration idag på Sergels torg mot terrorism.
Man varför nästan inga svenska flaggor??
Är svenska flaggan förknippad med rasism?
Nu var jag inte på demonstrationen då jag inte bor i Stockholm men generellt kopplar jag viftande av svenska flaggan till firande och hejande - så tycker inte det var så konstigt om den inte användes på demonstrationen.
Hade det däremot funnits inslag av sorgestund (vet ej hur arrangemanget var upplagt) hade det möjligtvis varit lämpligt med en flagga på halvstång.
Jag såg flera svenska flaggor under sändningen, bl.a. en jättestor bland blommorna. Men eftersom kärlek och sammanhållning var huvudtemat (och inte patriotism) hade den ingen huvudroll.
Jag tyckte det var många svenska flaggor bland blommorna. Saknade dock brittiska och belgiska flaggor.
Ok, bland blommorna - jag missförstod uppenbarligen helt vad som avaågs. Ursäkta.
Nä de har inte tagit den. De tror nog inte att de tagit den heller. De bara använder den och eftersom vi i Sverige har noll patriotism i oss så kan det kännas som att de täagit den eftersom flaggan inte används vid mer än typ en enda dag om året.
Hur ofta ser du tex ett evenemang öppnas med svenska nationalsången? Hur många skolelever får börja dagen med att svära trohet mot flaggan?
Svära trohet mot flaggan?? Inga barn får förhoppningsvis börja dagen så...
Demonstrationen, ja. De gjorde en jävla show av tragedin. Jävla Stockholmare, kan inte ens sörja med stil.
I andra länder användes ju vår flagga. Bl a i Finland och Nice. Så varför inte använda vår + de andra offrens flaggor?
I andra länder användes ju vår flagga. Bl a i Finland och Nice. Så varför inte använda vår + de andra offrens flaggor?
Det stämmer ju inte ens.
imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/62392f39-d494-4a62-8fd5-9b581856bb27&h=534&w=800&s=69e2889c0fbd4beaa795eedc1825d12ebb7f69ce
imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/8f676cd6-0df7-4d87-b6e4-5cab812cf7a0&h=534&w=800&s=3c027c2660c1191fb45681abc0d3ad7391090696