Hjälp?! Vad är det för något
(Har inte riktigt med att planera barn men tror att jag kan få bäst tips här)
För några dagar sedan upptäckte jag en knöl i magen (undernaveln, där livmodern är, i mitten liksom. 3-5 cm ner i magen) jag kar klämt och kännt men vet inte vad det är. Den gör inte ont men den är "hård"och den är som en halv måne (som en halva av en golfboll) som kommer upp ur magen. Vad är det för något eller ska jag söka hjälp? Chanser för graviditet finns men det var inte så länge sedan jag tog ett gravtest men min mens borde ha kommit, har ätit minipiller ett bra tag och alltid fått "mensen" direkt då jag slutat ätit och det har snart gått en vecka med uppehåll av tabletter och fortfarande ingen. Har googlat och det ska man ju inte göra, är ännu mer orolig att det ska vara något farligt. Men vad tror du/ni? Jag tror inte det är tarmana med avföring jag känner då jag går på toa som vanligt och "knölen" fortfarande är kvar. Haft huvudvärk och lätt illamående (kan bero på mina matvanor också) till och från ett tag, men om jag skulle vara grav så skulle det väl gått länge, efter som jag känner nått? Ska jag vänta eller ska jag ringa VC/UMO//orolig ung kvinna + sambo