• brennaV

3 missfall, försök nummer 4 - följas åt?

I måndags skrapades jag för 3:e gången på mindre än ett år. Jag och min man vill gärna ha nummer 3. Våra två pojkar är födda 2012 och 2013. Tog ut spiralen i april 2016 och blev gravid direkt. Tyvärr var det ett missfall och i juni skapades jag. Blev gravid i oktober igen men även det visade sig vara ett ma. Blev återigen skrapad. Gravid igen i februari som tyvärr visade sig för 2 veckor sen vara en ofostrig graviditet och jag skapades i måndags.

Vi hade inga problem att få vår etta eller tvåa. Inga missfall när vi försökte med dem. Men nu vill det sig inte. Vi är erbjudna utredning trots barn sen innan. Jag vill försöka med en gång. Jag är sjävklart rädd för missfall igen. Men om man inte försöker så får man heller aldrig veta.

Någon mer i samma sits som vill följas åt?

• Svar på tråden 3 missfall, försök nummer 4 - följas åt?
  • Villhabebisnu

Lite liknande situation här.. Vi har två döttrar på 9 och 12 år och vill så gärna ha en liten sladdis. Juli 2015 började vi bebisverkstaden och 3 tidiga missfall har det blivit, nu är vi på försök 7 efter sista missfallet. Jag har gjort en utredning som visade att allt var normalt. Nu har jag precis börjat ta blodförtunnande medicin ifall det skulle ha ngt med blodproppar att göra. Vi hade heller inga problem med 1:an och 2:an, inga MF och tog sig fort. Håller tummarna att det tar sig snart, lycka till. :)

• brennaV

Hej!

Ibland känns det så skönt att känna att man inte är ensam men samtidig så sirligt att det ska vara så. Så efter sista missfallet had ni inte fått plus? Har ni kört med ägglossningstickor eller liknande?

Vad för typ av utredning har ni fått göra? Vi ska träffa läkare 21/4.

Kram och hoppas på vår tur snart. Jag är ju 34 år och blir 36. Tycker att jag borde ha några år till på mig innan det är kört <3

Villhabebisnu skrev 2017-04-01 20:37:21 följande:

Lite liknande situation här.. Vi har två döttrar på 9 och 12 år och vill så gärna ha en liten sladdis. Juli 2015 började vi bebisverkstaden och 3 tidiga missfall har det blivit, nu är vi på försök 7 efter sista missfallet. Jag har gjort en utredning som visade att allt var normalt. Nu har jag precis börjat ta blodförtunnande medicin ifall det skulle ha ngt med blodproppar att göra. Vi hade heller inga problem med 1:an och 2:an, inga MF och tog sig fort. Håller tummarna att det tar sig snart, lycka till. :)

• Villhabebisnu
    brennaV skrev 2017-04-01 20:54:39 följande:

Hej!

Ibland känns det så skönt att känna att man inte är ensam men samtidig så sirligt att det ska vara så. Så efter sista missfallet had ni inte fått plus? Har ni kört med ägglossningstickor eller liknande?

Vad för typ av utredning har ni fått göra? Vi ska träffa läkare 21/4.

Kram och hoppas på vår tur snart. Jag är ju 34 år och blir 36. Tycker att jag borde ha några år till på mig innan det är kört <3

Ja men precis. Man känner sig rätt ensam.. Man ser ju bara alla andra i ens närhet som blir gravida.. :( Nej, efter sista MF:et i augusti har vi inte fått ngt plus. Körde med ÄL-test förra månaden, men det stressade oss väldigt så vi struntar i dom och kör på varannan dag istället.

Jag fick göra en utredning på grund av upprepade missfall. De gjorde vaginal kontraströntgen och olika prover. Men allt var bra.

Ja, verkligen, håller alla tummar för er. Jag är -81:a, är du oxå det? Barnmorskan jag pratade med häromdagen sa att åldern inte borde göra så stor skillnad än. Men jag tror ändå det.. Det gick ju så otroligt mycket lättare att bli gravid vid 23 och 26 år än nu!

Nu har jag en evighetsvecka till BIM.. Herregud vad tiden går sakta veckan innan mensen ska komma..

Lycka till!
  • brennaV

Jag är också -81. Åh bara en vecka till bim. Vad spännande. Håller tummarna.

Jag blöder lite lätt efter min skrapning än. Ska försöka strunta i ägglossningstickor och köra på bara. Nu måste det vara våran tur

Villhabebisnu skrev 2017-04-01 22:43:40 följande:

Ja men precis. Man känner sig rätt ensam.. Man ser ju bara alla andra i ens närhet som blir gravida.. :( Nej, efter sista MF:et i augusti har vi inte fått ngt plus. Körde med ÄL-test förra månaden, men det stressade oss väldigt så vi struntar i dom och kör på varannan dag istället.

Jag fick göra en utredning på grund av upprepade missfall. De gjorde vaginal kontraströntgen och olika prover. Men allt var bra.

Ja, verkligen, håller alla tummar för er. Jag är -81:a, är du oxå det? Barnmorskan jag pratade med häromdagen sa att åldern inte borde göra så stor skillnad än. Men jag tror ändå det.. Det gick ju så otroligt mycket lättare att bli gravid vid 23 och 26 år än nu!

Nu har jag en evighetsvecka till BIM.. Herregud vad tiden går sakta veckan innan mensen ska komma..

Lycka till!

• brennaV

Hur går det för er? Jag var på utredning i fredags och hon menade på att eftersom vi har två friska barn torde det endast vara maximal otur med tre missfall på raken. Dock så fick jag ta prov för min sköldkörtel samt så gjorde hon ett vul för att kika på livmodern och äggstockarna. Hon bokade in mig på en tid för bättre undersökning av livmodern där man sprutar in koksaltlösning för att se om det ev finns en polyp som spökar. Hon kunde även se en fin äggblåsa som skulle spricka inom det närmsta dygnet. Hon rekommenderade oss att inte försöka bli gravida utan låta kroppen vila 1-2 menstrautioner

• Villhabebisnu

Nu har jag äntligen fått ett plus på stickan igen. Mycket märkligt faktiskt. Det har gått 9 månader sedan sista MF:et och vi kände oss så less på att försöka bli med barn så att vi gav upp. Vi bestämde oss för att testa på att vara kontaktfamilj åt ett litet barn istället. Kanske är det meningen att vi ska ta hand om barn som redan finns o behöver oss istället tänkte vi. Och det kändes så skönt att avsluta bebisverkstaden. Då plötsligt hände det, trots att vi bara haft sex 1-2 ggr långt innan ÄL. Men dock ser jag mig inte som gravid än, man har ju blivit så van vid att ett Mf snart ska komma, så det är svårt att tänka sig nåt annat. Äter blodförtunnande och håller alla mina tummar att lilla pyret stannar kvar denna gång.

Varför skulle ni vänta 1-2 menstruationer brennaV? Hoppas på din tur snart.

• brennaV

Men stort stort grattis vad kul! Hur mår du?? Jag har själv precis haft ägglossning så får vänta två veckor på svar. Lycka till med graviditet nu. Vad har du för bf?

Villhabebisnu skrev 2017-05-10 22:02:55 följande:

Nu har jag äntligen fått ett plus på stickan igen. Mycket märkligt faktiskt. Det har gått 9 månader sedan sista MF:et och vi kände oss så less på att försöka bli med barn så att vi gav upp. Vi bestämde oss för att testa på att vara kontaktfamilj åt ett litet barn istället. Kanske är det meningen att vi ska ta hand om barn som redan finns o behöver oss istället tänkte vi. Och det kändes så skönt att avsluta bebisverkstaden. Då plötsligt hände det, trots att vi bara haft sex 1-2 ggr långt innan ÄL. Men dock ser jag mig inte som gravid än, man har ju blivit så van vid att ett Mf snart ska komma, så det är svårt att tänka sig nåt annat. Äter blodförtunnande och håller alla mina tummar att lilla pyret stannar kvar denna gång.

Varför skulle ni vänta 1-2 menstruationer brennaV? Hoppas på din tur snart.

• Villhabebisnu
    brennaV skrev 2017-05-20 23:06:30 följande:

Men stort stort grattis vad kul! Hur mår du?? Jag har själv precis haft ägglossning så får vänta två veckor på svar. Lycka till med graviditet nu. Vad har du för bf?

Tack snälla. Mår rätt mycket illa, är väldigt trött, och är väldigt rädd för ett ytterligare missfall.. Så det är rätt tufft, men samtidigt är jag glad för plusset som blivit. Håller alla tummar att det tar sig snart för er. Jag har bf 10 januari. Ta hand om dig.
  • Villhabebisnu
    brennaV skrev 2017-08-01 21:54:38 följande:

Plussade idag, bf 8 april. Hoppas så att det går vägen nu

Ååå va roligt. Håller alla tummar att det går vägen nu.
Svar på tråden 3 missfall, försök nummer 4 - följas åt?