• kvinna29årskåne

1,5 år har gått. inget plus i sikte

nu har det gått 1,5 år sedan jag slutade med minipiller. Väntar på utredning som vi ska starta i maj. 
    Men är orolig över vad dem ska säga. Är överviktig och har ett bmi över det som rekommenderas. 
    Frågan är om jag ens kommer att få starta en utredning eller dem kommer säga direkt när jag kommer dit att jag måste gå ner i vikt först. 

Är det någon som har någon erfarenhet av detta? 

• Svar på tråden 1,5 år har gått. inget plus i sikte
  • Nykär15
    kvinna29årskåne skrev 2017-03-30 13:58:56 följande:

nu har det gått 1,5 år sedan jag slutade med minipiller. Väntar på utredning som vi ska starta i maj. 
    Men är orolig över vad dem ska säga. Är överviktig och har ett bmi över det som rekommenderas. 
    Frågan är om jag ens kommer att få starta en utredning eller dem kommer säga direkt när jag kommer dit att jag måste gå ner i vikt först. 

Är det någon som har någon erfarenhet av detta? 

Du får gärna hänga med oss i vår tråd där vi försökt i ett år eller mer;

www.familjeliv.se/forum/thread/77407850-vi-som-forsokt-fa-till-barn-nr-3-i-minst-ett-ar-utan-framgang

Som svar på din fråga...har inte samma problem själv. Men en av mina vänner fick inte starta utredning eller behandling förrän hon hade gått ner 10 kg fick hon till svar. Väldigt knäckt var hon, svårt nog att söka hjälp och sen är det ju inte lätt att bara bli av med 10 kg...usch. 

Jag hoppas att ni ändå får en utredning och att de kan göra en plan för att hjälpa er. 

Har du regelbunden mens och ägglossning?

Svar på tråden 1,5 år har gått. inget plus i sikte